کد خبر: ۷۴۱۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

پکن: دیپلمات‌های آمریکایی اصلا به المپیک دعوت نشده‌اند!

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به تصمیم آمریکا برای بایکوت دیپلماتیک المپیک پکن گفت که چین اقدامات "تلافی جویانه قاطعی" در این زمینه انجام خواهد داد.
پکن: دیپلمات‌های آمریکایی اصلا به المپیک دعوت نشده‌اند!
آفتاب‌‌نیوز :

 ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین بدون اشاره به اقداماتی که پکن در پاسخ به آن در نظر دارد، گفت: چین نارضایتی خود را ابراز می‌کند و به شدت با تصمیم آمریکا مخالفت می‌کند. ما پیشتر اعتراض رسمی خود را در برابر تصمیم آمریکا نشان داده‌ایم و همچنین اقدامات متقابل شدیدی را اتخاذ خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، لیجیان افزود که آمریکا باید از سیاسی کردن ورزش و هیاهوی به اصطلاح "بایکوت دیپلماتیک" دست بردارد تا بر گفتگو و همکاری چین و آمریکا در زمینه‌های مهم تأثیری نگذارد.

وی افزود: سیاستمداران ایالات متحده بدون اینکه به بازی‌ها دعوت شوند به "بایکوت دیپلماتیک" تبلیغات می‌کنند. هدف این تفکر واهی و خودنمایی، سیاسی است.

سخنگوی وزارت خارجه چین این تحریم را "تمسخر منشور المپیک" و "توهین جدی به ۱.۴ میلیارد چینی" خواند.

از سوی دیگر لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در آمریکا در توییتر نوشت: "سیاستمدارانی که خواهان تحریم المپیک ۲۰۲۲ پکن هستند، این کار را به خاطر منافع و موضع گیری سیاسی خود انجام می دهند. در واقع، هیچکس به آمدن یا عدم حضور این افراد اهمیتی نمی‌دهد و هیچ تاثیری بر برگزاری موفقیت آمیز #پکن ۲۰۲۲ ندارد.".

واشنگتن اعلام کرده که هیچ دیپلمات و نماینده رسمی را به بازی‌های زمستانی ۲۰۲۲ نخواهد فرستاد اما خاطرنشان کرد که ورزشکاران آمریکایی در این رویداد شرکت خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین