کد خبر: ۷۴۳۷۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

قهر و آشتی‌های تیم ملی فوتبال زنان!

در حالی که زمان کمی تا جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا باقی مانده، برخی از بازیکنان حاضر به شرکت در اردوی ملی نیستند.
قهر و آشتی‌های تیم ملی فوتبال زنان!
آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی فوتبال زنان ایران برای اولین بار به جام ملت‌های زنان آسیا صعود کرده و اتفاقی تاریخی را رقم زده است تا در جمع ۱۲ تیم حاضر در این مسابقات قرار بگیرد. چین، چین تایپه و هند در گروه ایران هستند که چندین دوره در جام ملت‌ها شرکت کرده‌اند و چین پرافتخارترین تیم این تورنمنت است.

هرچند انتظار بر این بود که با این صعود تاریخی امکاناتی مناسب و برنامه‌ای قوی برای آماده‌سازی تیم ملی در نظر گرفته شود تا آماده رقابت با حریفان قدرتمند خود شود اما تنها به اردوهای داخلی اکتفا شد و فدراسیون نتوانست حتی یک بازی تدارکاتی خارجی در نظر بگیرد. تا آنجا که صدای کادر فنی هم درآمد و از شرایط سخت تیم ملی صحبت کردند.

مشکلات تیم ملی تنها به تدارکات ضعیف برنمی‌گردد، متاسفانه این روزها شاهد قهر و آشتی برخی از بازیکنان هستیم. بارها پیش آمده که مریم ایراندوست لیست بازیکنان دعوتی را اعلام کرده اما برخی از بازیکنان حاضر به شرکت در اردو نشده‌اند. این نفرات در اردوهای بعد دوباره دعوت شده‌ و به اردوی ملی بازگشته‌اند یا کادر فنی دیگر دعوتشان نکرده است.

یکی از بازیکنانی که دیگر دعوت نشد زهرا خواجوی بود که پیش از حضور در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا حاضر به شرکت در اردو نشد. از طرفی شقایق روزبهان که یکی از بازیکنان تاثیرگذار است و بارها پیراهن تیم ملی را پوشیده و در مسابقات مختلف شرکت کرده، بعد از اردوی بلاروس دیگر به تیم ملی دعوت نشد و دلیل آن هم مشخص نیست اما در این بین چند بازیکن بعد از آنکه یک بار از شرکت در اردو سرباز زدند، دوباره دعوت شده‌ و اکنون در جمع ملی‌پوشان هستند.

به تازگی ایراندوست لیستی ۳۳ نفره اعلام کرده تا اردوی ملی از ۲۷ آذر تا ۸ دی ماه برگزار شود اما یکی از بازیکنان باسابقه و شناخته‌شده ایران در اردو حاضر نشده است. هرچند این بازیکن مشکلات شخصی را دلیل رد دعوت ایراندوست اعلام کرده اما به نظر می‌رسد دلیل اصلی چیز دیگری است.

این قهر و آشتی‌ها می‌تواند به تیم ملی ضربه بزند و حاشیه‌سازی کند اما چرا در آستانه رویدادی مهم که برای ایران تاریخی است، مدیریت درستی صورت نمی‌گیرد تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد؟ چرا بازیکنان باید به راحتی از حضور در اردو سرباز بزنند و دوباره دعوت شوند؟ چرا باید فضای تیم ملی به گونه‌ای پیش برود که بازیکنی که بارها در اردو بوده، اردوی بعدی را رد کند؟ اگر چنین اتفاقی در زمان اعزام رخ بدهد و دست کادر فنی در مسابقه خالی بماند، وضعیت تیم در مسابقات چگونه خواهد بود؟

وقتی شهره موسوی به عنوان نایب رئیس زنان فدراسیون حاشیه‌های زیادی را برای فوتبال و فوتسال زنان درست می‌کند و با اولویت قرار دادن فعالیت‌های اقتصادی خود، مدیریتی قوی و کارآمد در سمت ریاست کمیته زنان و نایب رئیسی فدراسیون ندارد، می‌توان انتظار داشت که در سایر ارکان بخش زنان هم ناهماهنگی‌ها و اتفاقاتی از این دست رخ بدهد و به فوتبال آسیب بزند.

حدود یک ماه تا جام ملت‌های آسیا زمان باقی مانده، اوضاع تیم ملی خوب نیست، به گفته کادر فنی وضعیت سختی دارد و برنامه‌ها آنگونه که باید پیش نرفته است. در این شرایط مدیریت درست و کارآمد می‌تواند کمک‌کننده باشد و حداقل مانع حاشیه‌سازی و برهم خوردن تمرکز بازیکنان شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین