کد خبر: ۷۴۸۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
مجلس برای بررسی ابعاد حذف ارز ترجیحی جلسه غیر علنی تشکیل دهد

لایحه بودجه ۱۴۰۱ کارآمد نیست

نماینده صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی به ضرر دولت است گفـت: هنر دولت باید این باشد که جلوی رانت خواران را گرفته و دست اضافه خواهان را قطع کنند نه اینکه صورت مسئله را در شرایط فعلی کشور حذف کند.
لایحه بودجه ۱۴۰۱ کارآمد نیست
آفتاب‌‌نیوز :

سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ دی ماه) در نطق میان دستور خود گفت: از جدیّت رئیس جمهور و همکارانشان برای کنترل شیوع بیماری کرونا و اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص تشکر می‌کنم، اینکه امروز تعداد فوتی‌های در اثر بیماری کرونا به تعداد انگشتان دست کاهش پیدا کرده قابل تقدیر و تحسین است.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست مجددا نمایندگان بر اساس ماده ۱۳۰ آیین نامه داخلی مجلس جهت بررسی طرح تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضائیه اضافه کرد: در زمان بررسی لایحه مدیریت خدمات کشوری در مجلس اقشار مختلفی از جامعه را تحت پوشش قرار دادیم، مجلس به بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان، کارکنان سازمان زندان‌ها، پرسنل پزشکی قانونی، کارکنان دانشگاه پیام نور، کارکنان فنی‌حرفه‌ای و سایر اقشار کشور کمک کرده است. از طرفی در خصوص بازنشستگان هم مجلس در قانون برنامه پنجم مصوبه‌ای داشته تا حقوق این قشر همسان سازی شده و فاصله پایین‌ترین دریافتی با بالاترین دریافتی را ۱۰ درصد تعیین کردیم که اجرای دقیق آن باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

این نماینده در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ این ضعف وجود دارد که اگر افزایش حقوق کارکنان در سال آتی زیر ۱۰ درصد باشد، اما تورم بالای ۴۰ درصد ظلم به کارمندان است لذا به رئیس جمهور می‌گویم؛ بفرست به سمت سفره‌ها نانت را، امروز برای زخم درمان را، تجدیدنظر کن تو‌ای رئیس جمهور، اوضاع حقوق کارمندانت را.

دلخوش اباتری بیان کرد: اینکه ملاک محاسبه بازنشستگی و پاداش کارکنان خدمت را ۳ سال اخر سال محاسبه شود و بعد از ۳۰ سال هم دو سال به سن بازنشستگی آن‌ها اضافه شود، ظلم به بیکاران و کارکنان فعلی بوده و مشکلات کشور را بیشتر می‌کند، لذا از همکاران خواشمندم این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

وی اضافه کرد: برخی از دستگاه‌ها در ارتباط با ارز ترجیحی پیگیری‌هایی دارند و به دنبال جبران ما به التفاوت خودشان هستند؛ شاه کلید بودجه سال ۱۴۰۱ ارز ترجیحی است، ما معتقدیم هنر دولت باید این باشد که جلوی رانت خواران را گرفته و دست اضافه خواهان را قطع کنند نه اینکه صورت مسئله را در شرایط فعلی کشور حذف کند، حذف ارز ترجیحی به ضرر دولت است.

نماینده صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر برای وزارت بهداشت ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده در حالی که این وزارت خانه نیاز خود را ۹۶ هزار میلیارد تومان و ۲ و نیم برابر بودجه پیشنهادی دولت اعلام کرده است. آیا در این شرایط وزارت بهداشت می‌تواند مشکلات دارو ودرمان مردم را حل کند؟ اینکه وزارت خانه‌های دیگر هم پیگیر بودجه خود هستند نشان می‌دهد لایحه بودجه امسال کارآمد نیست.

وی گفـ: موضوع ارز ترجیحی نباید در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفته و برای آن تصمیم گیری شود. جلسه غیر علنی بگذارید و ابعاد آن را کارشناسی کنید تا در آینده جامعه دچار بحران و مشکل نشود. برای مردم دغدغه ایجاد نکنیم. (همراه و صمیمی و وفادار همند، همسایه دیوار به دیوار همند، تردید نکن که مردمان این خاک در سختی روزگار غم خوار همند).

این نماینده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از هیات رئیسه درخواست دارم جلسه‌ای غیر علنی برای بررسی و تعیین تکلیف ارز ترجیحی تشکیل دهد تا همه نمایندگان برای تصمیم گیری در این موضوع مهم مشارکت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین