کد خبر: ۷۶۳۹۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴

ادعای فرمانده آمریکایی درباره خروج نیروی قدس از گروه‌های تروریستی

فرمانده ارشد آمریکایی مدعی شد که از خروج نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران از لیست گروه‌های تروریستی خارجی حمایت نخواهد کرد.
ادعای فرمانده آمریکایی درباره خروج نیروی قدس از گروه‌های تروریستی
آفتاب‌‌نیوز :

مارک میلی، رئیس‌ ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنج‌شنبه در کمیته نیروهای مسلح سنا آمریکا ادعا کرد: من باور دارم که نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران یک گروه تروریستی است و از خروج آن‌ها از لیست حمایت نخواهم کرد.

به گزارش رویترز، اخیرا گزارش‌هایی درخصوص خروج احتمالی سپاه پاسداران از لیست گروه‌های تروریستی آمریکا به عنوان بخشی از مذاکرات وین منتشر شده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در گفت‌وگویی با ان‌بی‌سی در پاسخ به این سوال که «آیا سپاه پاسداران همچنان قرار است گروه تروریستی باقی بماند؟» عنوان کرد: من وارد این جزئیات که در کجای مذاکرات قرار داریم، نمی‌شوم. تنها می‌گویم که من چندان به حصول نتیجه در مذاکرات خوش‌بین نیستم؛ با وجود تمام تلاش‌هایی که برای این مذاکرات انجام گرفته و با وجود این حقیقت که امنیت ما با وجود این توافق در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت، ما به نقطه توافق نرسیده‌ایم. ما باید ببینیم که آیا می‌توانیم به آن (توافق) برسیم یا نه.

بلینکن افزود: زمان به شدت کوتاه شده است. این همان چیزی است که عصر امروز و همچنین فردا درخصوص آن با شرکای اروپایی‌مان صحبت خواهیم کرد. ما هماهنگی نزدیکی با اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و انگلیس داشته‌ایم.

وزیر خارجه ایالات متحده در پایان گفت: خواهیم دید که به کجا می‌رسیم. من همچنان باور دارم که به نفع کشورمان است که به پایبندی به تعهدات توافق بازگردیم و ایران نیز همین کار را انجام دهد، اما همچنان به آن نقطه نرسیده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین