کد خبر: ۷۶۳۹۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸

آزمایش احتمالی اتمی کره شمالی در ارتباط با مراسم ۱۵ آوریل

نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی اعلام کرد، پیونگ یانگ ممکن است در ارتباط با سالگردی مهم در ۱۵ آوریل ۲۰۲۲ به مناسبت تولد موسس این کشور، آزمایش هسته‌ای انجام دهد.
آزمایش احتمالی اتمی کره شمالی در ارتباط با مراسم ۱۵ آوریل
آفتاب‌‌نیوز :

سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی گفت: فکر می‌کنم کره شمالی یک آزمایش دیگر موشکی که شاید آزمایش اتمی باشد، انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری کیودو، کره شمالی در پی یکسری آزمایش‌های موشکی اوایل سال جاری میلادی یک موشک قاره پیمای بالستیک را در ۲۴ مارس ۲۰۲۲ آزمایش کرد. این نخستین آزمایش از نوامبر ۲۰۱۷ و پایانی بر توقف خودخواسته آزمایش موشک‌های قاره پیما توسط پیونگ یانگ بوده است.

این کشور از سپتامبر ۲۰۱۷ هیچ وسیله اتمی را آزمایش نکرده بود اما گمانه‌زنی‌هایی درباره این مساله ایجاد شد که کره شمالی همچنین در حال نزدیکتر شدن به پایان توقف خودخواسته آزمایش‌های اتمی است.

در ۱۵ آوریل ۲۰۲۲، کره شمالی صد و دهمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ، موسس این کشور را جشن می‌گیرد.

در این میان، رسانه‌های کره شمالی روز سه شنبه گزارش کرده بودند که خواهر کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی تهدید کرده که اگر سئول به دنبال تقابل نظامی با پیونگ یانگ باشد، کره شمالی نیز از تسلیحات اتمی استفاده می‌کند.

نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی نگرانی خود را از بابت این صحبت‌ها ابراز کرده و گفت، امیدوار است که پیونگ یانگ به جای این صحبت‌های تحریک آمیز بر روی توافق و همکاری جدی با هدف دستیابی به ثبات در شبه جزیره کره تمرکز کند.

این مقام مسئول آمریکایی همچنین تاکید کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری هیچ قصد خصمانه‌ای در قبال کره شمالی ندارد و مایل است به نگرانی‌های پیونگ یانگ گوش دهد و در عین حال به دنبال مسیری رو به جلو برای دستیابی به سمت خلع سلاح هسته‌ای است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین