کد خبر: ۷۶۴۲۶۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
زلنسکی: منتظر پاسخ محکم جهان به حمله به ایستگاه قطار کراماتورسک هستیم

جنگ اوکراین| زلنسکی: هم می‌جنگیم هم آماده مذاکره با روسیه هستیم

ولدیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین پس از دیدار با اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا در کی‌یف با اشاره به «کشتار کراماتورسک» خواستار «پاسخ محکم جهان» به اقدامات روسیه شد.
جنگ اوکراین| زلنسکی: هم می‌جنگیم هم آماده مذاکره با روسیه هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته مقامات اوکراین در جریان این حمله که به یک ایستگاه قطار در شرق این کشور انجام شد ۵۲ نفر از جمله ۵ کودک جان خود را از دست داده‌اند. روسیه در مقابل این حمله را رد کرده و آن‌را به اوکراین نسبت داده است.

همزمان رئیس کمیسیون اروپا که همراه با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه با قطار به ‌کی‌یف سفر کرده بار دیگر در دیدار با آقای زلنسکی تاکید کرد که اتحادیه اروپا در کنار اوکراین خواهد ماند. وی گفت که این اتحادیه در تدارک وضع تحریم‌های جدیدی علیه روسیه است.

زلنسکی: با وجود حمله روسیه به غیرنظامیان همچنان متعهد به تلاش برای صلح هستم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین می‌گوید با وجود «حملات روسیه به غیرنظامیان» همچنان خود را متعهد به تلاش برای دستیابی به صلح می‌داند.

رئیس‌جمهوری اوکراین در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس تاکید کرد که هیج‌کس مایل به مذاکره با کسانی که مردمش را «شکنجه» کرده‌اند نیست اما در عین حال او نمی‌خواهد «فرصت‌های» احتمالی برای دستیابی به «راه‌حل دیپلماتیک» با مسکو از بین برود.

وی ابراز اطمینان کرد که مردم اوکراین با وجود رویدادهایی که طی چند هفته اخیر شاهد آن بوده‌اند برقراری صلح را خواهند پذیرفت.

وابستگی ایتالیا به واردات گاز از روسیه؛ دراگی به الجزایر می‌رود

ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا قرار است روز دوشنبه برای مذاکره با مقامات الجزایر بر سر افزایش خرید گاز به این کشور سفر کند.

منبعی در دولت ایتالیا با اعلام این خبر گفت که هدف از این سفر امضای توافقنامه‌ای با الجزایر در زمینه خرید گاز است. ایتالیا به دنبال تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تلاش می‌کند تا وابستگی خود به واردات گاز از روسیه را کاهش دهد. حدود ۴۰ درصد از گاز وارداتی به ایتالیا از روسیه خریداری می‌شود.

لوئیجی دی‌مایو، وزیر خارجه ایتالیا پیش از این برای مذاکره بر سر توافق‌های جدید برای خرید گاز به الجزایر، جمهوری آذربایجان، قطر، کنگو، آنگولا و موزامبیک سفر کرده بود.

برلوسکونی می‌گوید از رفتار دوستش پوتین «مایوس و غمگین» شده

سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا که پیش از این روابط دوستانه‌ای با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه داشت روز شنبه گفت که از رفتار وی در جریان جنگ در اوکراین «عمیقا مایوس و غمگین» شده است.

نخست‌وزیر اسبق ایتالیا اظهار داشت: «من حدود بیست سال پیش او را می‌شناختم و همواره به نظرم می‌رسید که یک دموکرات و مرد صلح است.»

سیلویو برلوسکونی که سه بار بین سال‌های ۱۹۹۴ و ۲۰۱۱ قدرت را در ایتالیا در دست داشت تاکنون به طور علنی از ولادیمیر پوتین انتقاد نکرده بود.

اوکراین از «سومین مبادله» اسرا با روسیه خبر داد

دولت اوکراین روز شنبه اعلام کرد که «سومین مبادله» اسرای جنگی با روسیه صورت گرفت.

بنا به اعلام مقامات اوکراین ۱۲ سرباز و ۱۴ غیرنظامی اوکراینی در جریان این مبادله آزاد شدند.

دفتر نخست‌وزیر بریتانیا: لندن به اوکراین خودروهای زرهی و موشک ضدکشتی تحویل می‌دهد

دفتر نخست‌وزیری بریتانیا روز شنبه اعلام کرد که این کشور به اوکراین خودروهای زرهی و موشک ضدکشتی تحویل می‌دهد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا روز شنبه در کی‌یف، پایتخت اوکراین با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کرد.

ایتالیا سفارتش در کی‌‌یف را بازگشایی می‌کند

لوئیجی دی‌مایو، وزیر خارجه ایتالیا به کارکنان این وزارتخانه گفته است که کشورش پس از عید پاک سفارت خود در کی‌یف، پایتخت اوکراین را بازگشایی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آنسا وزیر خارجه ایتالیا به کارکنان واحد امور بحرانی در این وزارتخانه گفته است که کشورش از جمله اولین کشورهایی خواهد بود که سفارتش در کی‌یف را بازگشایی خواهد کرد.

لوئیجی دی‌مایو تاکید کرده است که بازگشت دیپلمات‌های ایتالیایی به کی‌یف در هماهنگی با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا صورت خواهد گرفت.

فن درلاین از جمع‌آوری ۱۰ میلیارد یورو کمک مالی برای اوکراین خبر داد

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز شنبه در ورشو، پایتخت لهستان اعلام کرد که در جریان یک کارزار بین‌المللی جمع‌آوری کمک مالی برای اوکراین بیش از ۱۰ میلیارد یورو جمع شده است.

بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان اوکراین به دنبال تهاجم نظامی روسیه مجبور به ترک خاک کشورشان شدند.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا به کی‌یف سفر کرد

دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرد بوریس جانسون عصر شنبه به کی‌یف سفر و با ولودیمیر زلنسکی دیدار کرد.

از روز گذشته این سومین مورد از سفر یک رهبر اروپایی به کی‌یف و دیدار با رئیس جمهوری اوکراین و همچنین بازدید از شهر مصیبت‌زده بوچا به شمار می‌رود. پیش از این اورزولا فن در لاین رئیس کمیسیون به همراه جوزپ بورل، رئیس کمیته روابط خارجی اروپا و همچنین کارل نهامر، صدر اعظم اتریش به اوکراین سفر کرده بودند.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری اوکراین بوریس جانسون «پیشقراول تامین مالی اوکراین در جنگ با روسیه» و نخستین رهبر گروه ۷ معرفی شده است که از زمان آغاز حمله نظامی به این کشور سفر کرده است.

زلنسکی: هم می‌جنگیم هم آماده مذاکره با روسیه هستیم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین بار دیگر بر آمادگی این کشور برای مذاکره با روسیه به منظور پایان دادن جنگ، تاکید کرد.

آقای زلنسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور کارل نهامر، صدر اعظم اتریش گفت: «ما برای جنگ آماده‌ایم و همزمان راه‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به این جنگ را هم دنبال می‌کنیم.»

صدر اعظم اتریش برای دیدار با مقام‌های اوکراینی و بازدید از شهر بوچا در حومه کی‌یف به پایتخت اوکراین سفر کرده است. روز گذشته اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا با ولودیمیر زلنسکی دیدار کرده باد.

گوگل کانال یوتیوب دوما را مسدود کرد

ویتاچسلاو وولودین، رئیس مجلس دومای روسیه اعلام کرد شبکه یوتیوب نهاد قانونگذاری این کشور مسدود شده است. آقای وولودین، این محدودیت را نشانه دیگری از اراده ایالات متحده آمریکا برای انحصار نشر اطلاعات توصیف کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار پستی در حساب تلگرام خود نوشت: «یوتیوب با این کار حکم محکومیت خودش را صادر کرد.» خانم زاخارووا تاکید کرد روسیه پاسخ این کار را خواهد داد.

پس از انتشار این خبر، شرکت گوگل با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در راستای اجرای تحریم‌های ایالات متحده حساب دوما با ۱۴۵ هزار کاربر را مسدود کرده است. در این بیانیه آمده است: «اگر حسابی مقررات و قوانین را نقض کند، ما موظف به مسدود کردن آن هستیم.»

شرکت گوگل، شبکه یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و توییتر از جمله پلتفرم‌های اجتماعی هستند که فعالیت آن‌ها در دو ماه گذشته از سوی مسکو محدود و یا متوقف شده است. روسیه دلیل این اقدامات تنبیهی و محدود کننده را «ترویج تروریسم» از سوی کاربران این شبکه‌ها توصیف می‌کند.

نزدیک به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار اوکراینی از کشورشان گریخته‌اند

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد بیش از ۴ میلیون و چهارصد هزار اوکراینی از زمان آغاز جنگ از این کشور گریخته‌اند. این رقم نزدیک به ۶۰ هزار نفر بیشتر از آخرین سرشماری همین نهاد سازمان ملل متحد است.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که در روزهای اخیر گزارش‌های متعددی درباره کاهش شمار پناهجویان در لهستان و تمایل بسیاری از آن‌ها برای بازگشت به اوکراین منتشر شده بود.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد می‌گوید این بزرگ‌ترین موج مهاجرتی در اروپا از زمان پایان جنگ جهانی دوم است. براساس داده‌های این نهاد بیش از ۹۰ درصد پناهجویان زن و کودک هستند.

براساس همین گزارش، بیش از هفت میلیون نفر هم از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، در مرزهای این کشور، آواره شده اند.

ذخیره تسلیحاتی ارتش آلمان برای کمک به اوکراین تمام شده

کریستین لامبرشتُ، وزیر دفاع آلمان می‌گوید توان ذخیره تسلیحاتی این کشور برای ارسال جنگ‌افزار به اوکراین تقریبا تمام شده است. با این حال ارتش آلمان تلاش می‌کند از این پس، تولیدات نظامی را مستقیما از کارخانه‌ها اسلحه‌سازی به اوکراین بفرستد.

کشورهای عضو پیمان آتلانیک شمالی (ناتو) با وجود عدم اعزام نیروی جنگی، سخاوتمندانه نیاز اوکراین به سلاح را در جنگ با روسیه تامین می‌کنند. آلمان به دلایل تاریخی تا پیش از حمله ۲۴ فوریه روسیه، برخلاف دیگر کشورهای عضو ناتو از ارسال تجهیزات جنگی به اوکراین سر باز می‌زد. با این حال از زمان آغاز جنگ موشک‌های ضد تانک، ضد هوایی و زمین به هوای این آلمانی به صورت گسترده در اختیار نیروهای نظامی و شبه‌نظامی اوکراین قرار گرفته است.

زلنسکی: منتظر پاسخ محکم جهان به حمله به ایستگاه قطار کراماتورسک هستیم

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین با انتشار ویدئویی تعداد کشته شدگان در ایستگاه قطار کراماتورسک را ۵۲ نفر اعلام کرد. وی گفته که «قدرت‌های خارجی» این حمله را محکوم کرده‌اند و «ما منتظر پاسخ محکمشان هستیم.»

جنگ اوکراین| واکنش‌ به کشتار روسیه در کراماتورسک

ادای احترام رئیس کمیسیون اروپا به کشته شدگان در شهر بوچا

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه این حمله را «جنایتی هولناک» خوانده بود.

در مقابل روسیه ارتکاب این حمله را تکذیب کرده و با محکوم کردن مواضع کی‌یف، آن‌ را «اقدامات تحریک‌آمیزی» توصیف کرده که «با واقعیت تناسبی ندارند.»

وزیر دفاع بریتانیا روسیه را به هدف قرار دادن غیرنظامیان متهم کرد

وزیر دفاع بریتانیا روز شنبه با اشاره به حمله به ایستگاه قطار کراماتورسک در شرق اوکراین روسیه را به هدف قرار دادن غیرنظامیان متهم کرد.

به گفته مقامات اوکراین در این حمله ۵۲ نفر از جمله ۵ کودک کشته شده‌اند. در مقابل روسیه این حمله را رد می‌کند و آن را به اوکراین نسبت می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
31
4
زلنسکی یهودی یک بازیگر خوب در عالم سیاست است و باکمک لابی صهیونیست هر دروغی را راست جلوه میدهد چرا اینگونه محکومیت ها در جنگ یمن مشاهده نمیشود
پاسخ ها
ن.خ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
چون ایران هم برنامه تلویزون شده یمن و سوریه و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
آمریکا بدتر از روسیه و روسیه بدتر از انگلیس.باید انصاف و عاطفه داشته باشیم توی قضاوت هایمان .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
1
20
نابود باد متجاوز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
0
9
نفرین به جنگ و جنگ طلبان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
7
1
باز صحنه سازی !!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین