کد خبر: ۷۶۳۹۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۵

انتقاد ایران از تعلیق روسیه در شورای حقوق بشر

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، در خصوص تعلیق روسیه در شورای حقوق بشر، گفت: عضویت در این نهاد نباید بر مبنای سیاسی‌کاری باشد.
انتقاد ایران از تعلیق روسیه در شورای حقوق بشر
آفتاب‌‌نیوز :

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به وقت محلی در سومین نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل درباره جنگ اوکراین با دستور کار رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه تعلیق عضویت روسیه از شورای حقوق بشر افزود: ایران متن پیش نویس قطعنامه حاضر را داری انگیزه های سیاسی می داند که بی‌طرفی سازمان ملل را خدشه دار می‌کند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی اظهار داشت: دولت ایران اهمیت ویژه به ارتقا و صیانت از حقوق بشر قائل است، لیکن سوء استفاده از سازوکار حقوق بشر ملل متحد برای اهداف سیاسی را مغایر اصل ضرورت جهانشمولی و عدم برخورد گزینشی در پرداختن به موضوعات حقوق بشری می‌داند.

تخت روانچی گفت: ما بر این باوریم که حقوق بشر نباید قربانی ملاحظات سیاسی کوته بینانه باشد.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد افزود: ما تاکید می‌کنیم که کار شورای حقوق بشر باید به صورت غیرسیاسی و غیر تقابلی پیگیری شده و عضویت در این نهاد نباید بر مبنای سیاسی کاری باشد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران مجددا بر ضرورت حل و فصل صلح آمیز اختلافات بر مبنای حقوق بین الملل و احترام کامل تمام طرف ها به منشور ملل متحد و حقوق بین الملل تاکید می‌کند.

تخت روانچی گفت: ایران تاکید دارد حاکمیت و تمامیت ارضی تمام کشورها باید به طور کامل مورد احترام بوده و امنیت و ایمنی تمام غیرنظامیان تضمین شود. دولت ایران عمیقا در خصوص تداوم تشدید وضعیت بشردوستانه در اوکراین که موجب توجه گسترده بین المللی شده، ابراز نگرانی می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین