کد خبر: ۷۶۴۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶

کنفرانس خبری جانسون و شولتس/ ارائه تسلیحات جدید به اوکراین

نخست‌وزیر انگلیس در سخنانی از ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار خبر داد.
کنفرانس خبری جانسون و شولتس/ ارائه تسلیحات جدید به اوکراین
آفتاب‌‌نیوز :

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در سخنانی در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در لندن اعلام کرد که کشورش محموله جدیدی از تسلیحات و تجهیزات نظامی مدرن به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، وی در این باره گفت: انگلیس هفته گذشته کنفرانس اهداکنندگان را برگزار کرد که طی آن امکان جمع آوری تجهیزات و تسلیحات برای اوکراین به مبلغ ۱.۵ میلیارد پوند (۱.۹۵ میلیارد دلار) وجود داشت.

جانسون ادامه داد: امروز همچنین می‌توانم اعلام کنم که انگلیس موشک‌های ضد جنگنده Starstrike، موشک ضد تانک و مهمات هدایت‌شونده نقطه زن را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

شولتس نیز در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: آلمان دیگر زغال سنگ روسیه را وارد نخواهد کرد و در حال حاضر درصدد غلبه تدریجی بر این وابستگی خود است. ما منابع‌مان را متنوع می‌کنیم و سرمایه گذاری گسترده‌ای برای ایجاد زیرساخت‌های فنی و فیزیکی لازم به منظور واردات گاز طبیعی از طریق سراسر سواحل شمال آلمان انجام می‌دهیم.

وی تاکید کرد: ما در تلاش هستیم تا از واردات گاز از روسیه بی‌نیاز شویم، اما تحقق این اتفاق به دلیل فقدان زیرساخت‌ها برای حمایت از گزینه‌های جایگزین کار آسانی نیست.

جانسون در واکنش به اظهارات شولتس تصریح کرد: "این برای هیچ یک از ما آسان نیست و ما نمی‌توانیم سیستم‌های انرژی خود را یک شبه تغییر دهیم و همچنین می‌دانیم که عملیات نظامی روسیه در اوکراین یک شبه پایان نخواهد یافت."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین