کد خبر: ۷۶۷۱۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
کارگروه اضطرار آلودگی هوا: ناگهان هوا آلوده شد!

فیلم| آسمان خوزستان تیره شد| آشوب جوی و گرد و غبار شدید در ۱۲ شهر| هیچ شهری تعطیل نشد!

وقوع گرد و خاک شدید در خوزستان، سبب آلودگی هوا در بسیاری از شهرستان‌های استان خوزستان شده است. میزان آلودگی هوا ناشی از وقوع پدیده گرد و خاک در بیشتر شهرهای استان به وقوع پیوسته است ولی مدارس و ادارات تعطیل نشده‌اند. شدت گرد و غبار به حدی بود که آسمان اغلب شهرهای خوزستان تیره و تار شده بود. دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان هم با بیان اینکه شرایط گرد و غباری امروز غیرقابل پیش‌بینی بود، گفت: هنوز تصمیمی برای تعطیلی اتخاذ نشده اما در حال بررسی هستیم.
فیلم| آسمان خوزستان تیره شد| آشوب جوی و گرد و غبار شدید در ۱۲ شهر| هیچ شهری تعطیل نشد!
آفتاب‌‌نیوز :

محمدجواد اشرفی با اشاره به وضعیت وقوع گرد و غبار در خوزستان در صبح امروز(۵ اردیبهشت‌ماه) اظهار کرد: این وضعیت در پی آشوب جوی که غیرقابل پیش‌بینی بوده ایجاد شده است؛ روز گذشته در آبادان و خرمشهر نیز این شرایط ایجاد و شاهد کاهش دید افقی بودیم اما سریعا این وضعیت رفع شد. تا ساعت ۸ صبح شرایط اهواز خوب بود اما به صورت ناگهانی وضعیت تغییر کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به جریانات همرفتی در کشور عراق در دو سه روز آینده احتمال چنین شرایطی که قابل پیش‌بینی نیستند، وجود دارد.

اشرفی با بیان اینکه کارگروه اضطرار مقابله با آلودگی هوا در حال برگزاری است‏، گفت: هنوز تصمیمی برای تعطیلی اتخاذ نشده اما در حال بررسی هستیم و در صورت تعطیلی سریعا موضوع اطلاع‌رسانی می‌شود.

۱۲ شهر خوزستان درگیر گرد و غبار شدید

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز به خبرگزاری ایسنا گفت: میزان غلظت گرد و خاک در هوای اهواز در ساعت ۹ صبح امروز به بیش از ۶ برابر حد مجاز رسید.

شهریار عسگری با بیان اینکه ۱۲ شهر خوزستان درگیر گرد و غبار شدید هستند، در خصوص میزان آلاینده‌های پدیده گرد و خاک امروز اظهار کرد: در پی وقوع گرد و غبار در استان خوزستان، طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت ۹ صبح امروز (۵ اردیبهشت‌ماه) میزان ذرات ریزگردها در هوای اهواز ۹۱۳ میکروگرم در متر مکعب بوده است.  با توجه به اینکه میزان مجاز آلاینده‌ها در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است، غلظت گرد و غبار در اهواز به بیش از ۶ برابر حد مجاز رسیده است.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان غلظت آلاینده‌های گرد و غبار در بندر امام(ره) ۳۸۳، سوسنگرد ۳۷۹، ماهشهر و رامشیر ۳۰۲ میکروگرم در مترمکعب اندازه‌گیری شده است.

عسگری بیان کرد: بر اساس آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت ۸ صبح امروز میزان ذرات ریزگردها در هوای آبادان ۱۷۵۱ و خرمشهر ۱۷۶۳ میکروگرم در متر مکعب بوده است بدین ترتیب غلظت گرد و غبار در این شهرها به بیش از ۱۱ برابر حد مجاز رسیده است.

به گزارش مهر، امسال با توجه به کاهش میزان بارش باران و وقوع خشکسالی، شاهد افزایش روزهای خاکی در استان خوزستان خواهیم بود.

تکمیلی/ غلظت خاک اهواز، بیش از ۲۲ برابر حد مجاز

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان غلظت گرد و خاک در هوای اهواز در ساعت ۱۰ صبح امروز به بیش از ۲۲ برابر حد مجاز رسید.

شهریار عسگری در خصوص میزان آلاینده‌های پدیده گرد و خاک امروز اظهار کرد: در پی وقوع گرد و غبار در استان خوزستان، طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت ۱۰ صبح امروز (۵ اردیبهشت‌ماه) میزان ذرات ریزگردها در هوای اهواز ۳۳۷۲ میکروگرم در متر مکعب بوده است.  با توجه به اینکه میزان مجاز آلاینده‌ها در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است، غلظت گرد و غبار در اهواز به بیش از ۲۲ برابر حد مجاز رسیده است.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان غلظت آلاینده‌های گرد و غبار در شادگان ۱۵۲۹، ماهشهر ۱۳۳۱، شوش ۹۲۰، بندر امام(ره) ۸۸۹، سوسنگرد ۷۳۳، رامشیر ۵۰۵، حمیدیه ۴۹۶، امیدیه ۳۴۷، هندیجان ۳۱۵، بهبهان ۲۰۳، دزفول ۱۹۸، اندیمشک ۱۷۱ و شوشتر ۱۶۳ میکروگرم در مترمکعب اندازه‌گیری شده است. بدین ترتیب غلظت گرد و غبار در شادگان بیش از ۱۰ برابر حد مجاز، ماهشهر بیش از هشت برابر حد مجاز، شوش بیش از شش برابر حد مجاز، بندر امام(ره) بیش از پنج برابر حد مجاز، سوسنگرد بیش از چهار برابر حد مجاز، رامشیر و حمیدیه به بیش از سه برابر حد مجاز رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
اهوازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
0
5
اگر این گرد و غبار در تهران یا اصفهان بود نه فقط تعطیل می کردند بلکه همه وزارتخانه ها بسیج می شدند تا مشکل را حل کنند.
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
2
2
خیلی دوست دارین مملکت آشوب بشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین