کد خبر: ۷۶۶۳۳۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷

دید افقی در قصرشیرین به ۸۰۰ متر کاهش یافت

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: ورود سامانه‌ای ناپایدار به آسمان این شهرستان مرزی از ساعاتی قبل باعث کاهش دید افقی این منطقه به میزان ۸۰۰ متر شده است.
دید افقی در قصرشیرین به ۸۰۰ متر کاهش یافت
آفتاب‌‌نیوز :

«امیرپرویز نجفی» افزود: دید افقی ناشی از ورود گرد و غبار هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین ۹هزار و ۲۰۰ متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

وی اظهار داشت: دمای فعلی هوای قصرشیرین ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۱۷ درصد است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین در ادامه گفت: گرد و غبار طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی تا اواخر وقت فردا از منطقه خارج می شود ولی از شنبه هفته آینده طبق پیش بینی های صورت گرفته شاهد ورود یک سامانه بارشی به منطقه خواهیم بود.

او گفت: هم اکنون باد با سرعت ۶متر بر ثانیه معادل ۲۱کیلومتر بر ساعت در حال وزیدن است.

نجفی اضافه کرد: از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون آسمان قصرشیرین ۱۸ روز و پارسال در مجموع این شهرستان ۷۵روز غبارآلود بود که این پدیده تهدیدی برای سلامت مردم و محیط زیست است.

وی علت وقوع پدیده گرد و غبار را کم بارشی و خشکسالی در مناطق غربی کرمانشاه و همچنین کشورهای همسایه غربی ایران و فعال شدن کانون های گرد و غبار بیان کرد.

استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین