کد خبر: ۷۶۷۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

در دیدار گوترش و پوتین چه گذشت؟

دبیرکل سازمان ملل گفت: «من نارضایتی‌ها را درک می‌کنم. اما اختلافات و نارضایتی‌ها باید به کمک ابزارهای مختلفی که منشور سازمان ملل در اختیار کشورها گذاشته حل شود. چیزی که قطعا روشن است اینکه بر اساس این منشور، نقض حاکمیت یک کشور پذیرفتنی نیست.»
در دیدار گوترش و پوتین چه گذشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز سه‌شنبه در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در مسکو گفت که با وجود ادامه جنگ بین اوکراین و روسیه، مذاکرات در جریان است و او همچنان به نتیجه مثبت گفتگوها با اوکراین اعتقاد دارد.

وی ارتش روسیه را مبری از وقایعی دانست که در بوچا روی داده است و اتهامات مطرح شده از سوی دولت اوکراین علیه مسکو در موضوع جنایات بوچا را «اقدامات تحریک آمیز» توصیف کرد.

پوتین افزود «طرح این اتهامات» از سوی مقامات اوکراین باعث شد با وجود آنکه توافقات اولیه‌ای در جریان مذاکرات نمایندگان دو کشور حاصل شده بود، مسیر این گفتگوها تغییر کند.

دبیرکل سازمان ملل نیز گفت: «من نارضایتی‌ها را درک می‌کنم. اما اختلافات و نارضایتی‌ها باید به کمک ابزارهای مختلفی که منشور سازمان ملل در اختیار کشورها گذاشته حل شود. چیزی که قطعا روشن است اینکه بر اساس این منشور، نقض حاکمیت یک کشور پذیرفتنی نیست.»

در این دیدار همچنین آقای گوترش بر ایجاد دالان‌های بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان از مناطق تاکید کرد. بر اساس بیانیه‌ دبیرخانه سازمان ملل آقای پوتین در این دیدار «در اصول» با حضور سازمان ملل و سازمان صلیب سرخ و هلال احمر برای تخلیه غیرنظامیان موافق است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین