کد خبر: ۷۷۰۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷

توضیحات رئیس صداوسیما در مورد ممنوع‌الفعالیتی سروش صحت در تلویزیون

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در مورد آن‌چه برای برنامه «کتاب‌باز» و سروش صحت اتفاق افتاد می‌گوید می‌توان از افراد در جایگاه‌های مختلف و در برنامه‌های مختلف استفاده کرد و هر کسی در جایگاهی که مناسب است با تشخیص تهیه‌کننده و مدیر گروه و مدیر شبکه مشغول به کار می‌شود. او تاکید می‌کند ما چیزی به نام ممنوع‌الفعالیتی به آن مفهومی که در رسانه‌ها بیان شده است نداریم.
توضیحات رئیس صداوسیما در مورد ممنوع‌الفعالیتی سروش صحت در تلویزیون
آفتاب‌‌نیوز :

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه مراسم یادبود زنده‌یاد نادر طالب‌زاده که روز گذشته، شنبه ۱۷ اردیبهشت در مسجد بلال صداوسیما برگزار شد، به ارائه توضیحاتی درباره شائبه ممنوع‌الفعالیت بودن برخی مجریان تلویزیون پرداخت.

جبلی درباره تردیدها درباره حضور سروش صحت در فصل جدید «کتاب‌باز» و این که این گمانه‌زنی‌ها شائبه ممنوع‌اافعالیت بودن او را ایجاد کرده است، گفت: «چیزی به نام ممنوع‌الفعالیتی در صداوسیما وجود ندارد، برنامه‌ها تغییر می‌کند و تهیه‌کننده تشخیص می‌دهد که با تیم جدید کار کند.»

جبلی اضافه کرد: «می‌توان از افراد در جایگاه‌های مختلف و در برنامه‌های مختلف استفاده کرد و هر کسی در جایگاه خودش، در جایگاهی که مناسب است با تشخیص تهیه‌کننده و مدیر گروه و مدیر شبکه مشغول به کار می‌شود. ما چیزی به نام ممنوع‌الفعالیتی به آن مفهومی که در رسانه‌ها بیان شده است نداریم.»

رییس صداوسیما در پاسخ به این که قرار نیست دیگر از سروش صحت در فصل جدید بهره گرفته شود، گفت: «تهیه‌کننده این برنامه در فصل قبل و در دوره‌ای پیش از این که من رئیس صداوسیما باشم برنامه‌اش تمام شده بود. من وقتی آمدم مطلع شدم. حالا هم تهیه‌کننده، مدیر گروه و مدیر شبکه تصمیم خواهند گرفت که فصل جدید را چگونه شروع کنند.»

جبلی درباره اجرای مجریان تلویزیون در پلتفرم‌ها و به عنوان مثال این که احسان علیخانی گفته بود نتوانسته است اجرای یک برنامه پلتفرمی را خود بر عهده بگیرد هم گفت: «ممنوعیتی در این زمینه نیست. ضوابط ما برای حضور در برنامه‌ها و شرایطی که شأن و جایگاه برنامه‌های رسانه ملی در آن‌ها رعایت شود، برای عوامل تولید، تهیه‌کننده و… مشخص است و آن‌ها را می‌دانند. ما براساس همان ضوابط و شرایط با همه هنرمندان کار می‌کنیم و همه اقشار هنرمند، بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان نسبت به آن دستورالعمل‌هایی که در سازمان وجود دارد آشنا هستند.»

او در پاسخ به سوالی درباره حمایت از فیلم‌های سینمایی در حال اکران و اعتراض برخی سینماگران نسبت به پخش نشدن تیزرهایشان از تلویزیون توضیح داد: «ما شورایی محتوایی داریم که براساس نظر تخصصی آن‌ها آگهی و تیزر برای فیلم‌ها در نظر گرفته می‌شود.»

رییس صداوسیما در پاسخ به این که آیا فیلمی هست که اصلاً تیزر آن امکان پخش از تلویزیون را نداشته باشد هم پاسخ داد: «قطعاً آن‌چه که از رسانه ملی پخش، تبلیغ و ترویج می‌شود باید متناسب با هنجارها و ضوابط جامعه و فرهنگ ما باشد. اگر چیزی به تشخیص این شورای محتوایی منطبق با این هنجارها نباشد یا انطباقش کم باشد به همان نسبت امتیازش کم یا زیاد می‌شود.»

جبلی در پاسخ به این که این فیلم‌ها مجوز نمایش از وزارت ارشاد دریافت کرده‌اند هم گفت: «مجوزی که این آثار دارند برای اکران در سینماهاست نه برای تبلیغ در تلویزیون و ما با نظر تخصصی شورای محتوایی به فیلم‌های مختلف امتیاز می‌دهیم و براساس آن امتیاز دفعات پخش تیزرها مشخص می‌شود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین