کد خبر: ۷۷۳۳۵۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴

دستگیری کلاهبردار پیامک جعلی سامانه ثنا

مشخص شد متهم ساکن یکی از استان‌های غربی کشور بوده که با تعقیب و مراقبت و با هماهنگی مقام قضائی متهم در مخفی‌گاه خود دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.
دستگیری کلاهبردار پیامک جعلی سامانه ثنا
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت : مجرم سایبری که با ترفند "ارسال پیامک با عنوان سامانه ثنا قوه قضائیه " اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان خوزستانی می کرد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ کارآگاه علی حسینی اظهار کرد : در پی ارسال پیامک‌های ثنا در نوروز سال جاری و وصول تعدادی پرونده در این خصوص موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا خوزستان قرار گرفت و تیم عملیات ویژه در این خصوص تشکیل شد.

وی افزود : کارشناسان با اقدام تخصصی و بهره‌گیری از روش‌های فنی موفق شدند ردپای متهم را شناسایی و به هویت این شیاد دست پیدا کنند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌ اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم ساکن یکی از استان‌های غربی کشور بوده که با تعقیب و مراقبت و با هماهنگی مقام قضائی متهم در مخفی‌گاه خود دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

وی با اشاره به اینکه ارسال هر گونه پیامک با نام سامانه ثنا با شماره تلفن‌های شخصی و اپراتورهای مختلف تلفن همراه صرفا شگردی در جهت کلاهبرداری افراد سود جو است، از شهروندان خواست که به این گونه پیامک‌ها و پیام‌های ارسالی مشابه توجه نکنند.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه هیچ سازمان یا ارگان دولتی و خصوصی در هنگام ارسال ابلاغ‌ها به هیچ عنوان در خواست واریز وجه نقد نمی‌کند به شهروندان توصیه کرد در صورت مواجه شدن با هرگونه پیامک ثبت نام و یا ابلاغیه واریز وجه یقین بدانند که این ترفندی برای کلاهبرداری است.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی است و تلفن ۰۹۶۳۸۰به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین