کد خبر: ۷۷۹۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
اولین سفر علنی رهبر طالبان به کابل؛

هبت الله آخندزاده در نشست علما در کابل شرکت کرد

معاون سخنگوی طالبان اعلام کرد که «مولوی هبت الله آخوندزاده، رهبر امارت اسلامی دقایق پیش وارد خیمه لویه جرگه» در کابل شده است.
هبت الله آخندزاده در نشست علما در کابل شرکت کرد
آفتاب‌‌نیوز :

بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان اعلام کرد که «مولوی هبت الله آخندزاده، رهبر امارت اسلامی دقایق پیش وارد خیمه لویه جرگه» در کابل شده است. این اولین سفر علنی رهبر طالبان به شهر کابل پس از روی کار آمدن این گروه بوده است.

به گزارش بی بی سی، این اولین سفر علنی رهبر طالبان به شهر کابل پس از روی کار آمدن این گروه بوده است.

طلوع نیوز هم نوشته است که «رهبر امارت اسلامی در هنگام سخنرانی سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله وارد تالار شد و برای دقایقی سخنرانی آقای حقانی متوقف شد».

از روز گذشته نخستین نشست با عنوان «گردهمایی بزرگ علما (روحانیان) افغانستان» و با شرکت چهره‌های مذهبی و قومی در کابل آغاز به کار کرده بود.

ذبیح‌الله مجاهد و دو سخنگوی دیگر طالبان ساعاتی پس از آغاز برگزاری این گردهمایی در یک نشست خبری حضور پیدا کردند و به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

آقای مجاهد تاکید کرد که این نشست از سوی «حکومت» نه بلکه با مدیریت و پیشنهاد روحانیان برگزار شده است که در پایان آن پیشنهادها و مشورت‌هایی به حکومت خواهند داد.

قرار است این نشست سه روزه در محلی موسوم به «خیمه لویه جرگه» در کابل تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شود.

روز گذشته و در اولین روز برگزاری این نشست صدای تیراندازی از اطراف محل شنیده شد.

یکی از مقام‌های طالبان در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی گفت دو نفر که به تیراندازی پرداخته بودند از سوی نیروهای طالبان کشته شدند.

مجاهد اما گفت که نیروهای طالبان به محل مشکوکی «دورتر از محل برگزاری» شلیک کردند و در آنجا نارنجکی از سوی فردی پرتاب شده بود و «نگرانی دیگری وجود ندارد».

«جبهه ملی آزادگان» که مخالف طالبان است در بیانیه‌ای کوتاه گفته که نیروهای ویژه این جبهه «به هدف از بین بردن» طالبان به آن‌ها حمله کرده‌اند.

به گفته طالبان حدود ۱۲ هزار نیرو در کابل و اطراف محل برگزاری برای تامین امنیت این نشست مقرر شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین