کد خبر: ۷۸۲۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
در نشست امنیت و توسعه در جده عربستان

اظهارات بایدن علیه ایران از عربستان

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در نشست امنیت و توسعه در جده عربستان به موضع گیری علیه ایران پرداخت.
اظهارات بایدن علیه ایران از عربستان
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: ایران در راستای بی ثباتی در خاورمیانه حرکت می‌کند. ما عزم جدی برای غلبه بر منابع تروریسم داریم.

به گزارش الجزیره، بایدن گفت: ما خواهان حمایت شرکای خود با تقویت ائتلاف برای حل همه مشکلات هستیم. ما دیدگاه روشنی درباره آنچه باید در خاورمیانه انجام شود، داریم.

وی افزود: آمریکا همچنان شریکی فعال در منطقه خواهد بود. ما حامی کشور‌هایی هستیم که به اصول نظام بین المللی پایبند باشند. ما به کارگیری زور برای تغییر مرز‌ها مخالفیم.

بایدن ادعا کرد: آمریکا به ایران اجازه نخواهد داد که به سلاح هسته‌ای دست یابد. دولت آمریکا به نفع روسیه، چین و ایران از منطقه خارج نخواهد شد. ما به تلاش‌های دیپلماتیک به منظور فشار بر ایران درباره برنامه هسته‌ای آن ادامه می‌دهیم و هدفمان این است که تهران به سلاح هسته‌ای دست نیابد. ما در حال حاضر در حال گفتگو با عمان برای دست یابی به راه حل سیاسی برای بحران یمن هستیم.

بایدن ضمن تشکر از ریاض برای دعوت به نشست جده گفت: همه ما متحد هستیم که با آنچه تهدیدات تروریستی در منطقه مقابله کنیم!ما میلیارد‌ها دلار برای کاستن از بحران غذایی در منطقه جمع آوری می‌کنیم. ما درباره افزایش تولید انرژی در ماه‌های آتی توافق کردیم. متعهدیم که آزادی کشتیرانی در منطقه وجود داشته باشد. به هیچ کشوری اجازه تسلط بر دیگری از طریق نظامی را در منطقه نخواهیم داد.

وی در ادامه از توافقنامه تجارت آزاد و سرمایه گذاری سعودی در اردن خبر داد.

بایدن مدعی شد: آمریکا برای ایجاد آینده‌ای بهتر برای منطقه با مشارکت همه شما، سرمایه گذاری کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین