کد خبر: ۷۸۴۷۲۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
افزایش ۲ برابری بستری‌ها

فوت ۲۰۴ بیمار کرونایی در هفته اول مرداد

مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۰۴ بیمار بر اثر کرونا در هفته اول مرداد ماه فوت کردند.
فوت ۲۰۴ بیمار کرونایی در هفته اول مرداد
آفتاب‌‌نیوز :

تعداد فوتی‌های بیماران کرونایی از ۶۹ مورد در هفته آخر تیر به ۲۰۴ مورد در هفته اول مرداد رسید.

به گزارش وبدا، بستری‌های کرونا نیز نسبت به هفته آخر تیر از ۴۱۱۹ نفر به ۷۳۷۶ نفر و تعداد بیماران سرپایی هم از ۲۸ هزار و ۶۱۷ نفر به ۴۶ هزار و ۱۷۱ افزایش یافت.

در استان تهران از ابتدای شیوع اپیدمی تا کنون شامل ۱۹۴ هزار و ۶۹۶ مورد بستری، ۲۱ هزار و ۲۵۳ مورد فوتی و ۴۱۸ هزار و ۶۷۲ مورد سرپایی مثبت شناسایی شده است.

بر اساس آخرین به‌روزرسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۵۷ به ۱۲۰ افزایش یافته همچنین تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۸۶ به ۱۱۲ شهر افزایش یافته است.

تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۹۹ به ۱۶۶ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۰۶ به ۵۰ شهر رسید.

بر این اساس، اکنون ۱۲۰ شهر در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۶ شهر در وضعیت زرد و فقط ۵۰ شهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

فوت ۲۰۴ بیمار کرونایی در هفته اول مرداد

تزریق دز یادآور ضروریست

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز درباره اینکه واکسیناسیون ایمنی دایمی نمی‌دهد و بعد از مدتی ایمنی کاهش می یابد، گفت: اخیرا تغییراتی در امیکرون ایجاد شده و جهش با سرعت بیشتری دارد که می‌تواند بیماری‌زایی ایجاد کند. ما از واکسیناسیون به عنوان «یادآوری» نام می‌بریم و توصیه ما به مردم که به ما کمک بسیاری کردند این است که افراد بالای ۱۲ سال واکسن یادآوری را تزریق کنند. ما بازگشت حجاج، بازگشایی مدارس، ایام محرم را داریم که ممکن است ویروس را منتقل کنند و افزایش دهند.

با توجه به افزایش موارد ابتلا، بستری‌ها، سرپایی‌ها و شهرهای قرمز و نارنجی، بر استفاده از ماسک در کلیه فضاها چه باز و چه سر پوشیده در این شهرهای قرمز و نارنجی تاکید می‌شود.

عباس شیراوژن در صفحه توئیت خود نوشت: همچون بیشتر نقاط دنیا، شاهد روند افزایشی ابتلاء به کرونا با زیرسویه BA۵ هستیم که ما مسئولان و عموم مردم باید مراقب باشیم با عادی انگاری‌ها، این روند شتاب بیشتری نگیرد.

وی با اشاره به فعال تر شدن طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج مستضعفین که به غربالگری و پیشگیری توجه خاص دارد، اظهار داشت: مردم عزیز نسبت به تزریق نوبت یادآور واکسن پس از ۶ ماه از نوبت های قبلی اقدام نمایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین