کد خبر: ۷۸۶۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

مراقب تب کریمه کنگو باشید

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر گفت: مردم در راستای پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو حدامکان از کشتار غیرمجاز دام پرهیز کرده و از تماس با دام مشکوک خودداری کنند.
مراقب تب کریمه کنگو باشید
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالله بیگدلی با بیان اینکه تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان ابهر مشاهده نشده است، افزود: در راستای پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو اصول بهداشتی و پیشگیرانه در زمان ذبح قربانیان محرم باید رعایت شود.

وی در رابطه با خدمات رایگان کشتارگاه ابهر، افزود: با توجه به در نظر گرفتن خدمات رایگان کشتارگاه ابهر واقع در کیلومتر ۲ بلوار شهید سلیمانی ابهر - خرم‌دره در خصوص نظارت بهداشتی و پوست‌کنی تا حدامکان نذورات خود را به محل کشتارگاه برده و ذبح را در محل کشتارگاه انجام دهند.

این مسئول با بیان اینکه کشتار دام و استحصال گوشت در کشتارگاه با نظارت دامپزشکی انجام و شرایط پیش‌سرد در این مکان رعایت می‌شود، تصریح کرد: افرادی که خود دام قربانی را ذبح می‌کنند، بلافاصله پس از ذبح، لاشه را به محل کشتارگاه انتقال دهند تا به صورت رایگان عمل پوست‌کنی برایشان انجام شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ابهر با بیان اینکه مردم تا حدامکان از کشتار غیرمجاز دام پرهیز کرده و از تماس با دام مشکوک خودداری کنند، خاطرنشان کرد: گوشت استحصال شده باید حداقل ۲۴ ساعت و آلایش خوراکی شامل دل، قلوه، جگر، کله و پاچه ۴۸ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد نگهداری شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین