کد خبر: ۷۸۷۰۸۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹

کیم جونگ اون "پیروزی" کشورش در مبارزه با کرونا را اعلام کرد

رسانه دولتی کره‌شمالی امروز (پنجشنبه) گزارش داد که کیم جونگ اون پیروزی کشورش در کمپین مقابله با بیماری کووید-۱۹ را اعلام کرد؛ آن هم سه ماه پس از انتشار اولین مورد شیوع کرونا.
کیم جونگ اون
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش "آژانس خبری مرکزی کره" موسوم به کی‌سی‌ان‌ای، این اظهارات «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی در جریان نشست ملی روز چهارشنبه در پیونگ‌یانگ که در مورد تدابیر ضد اپیدمی بود و او ریاستش را بر عهده داشت، مطرح شد.

در این مطلب که به زبان انگلیسی است، آمده است: او به طور رسمی پیروزی در کمپین حداکثری اضطراری ضد اپیدمی برای از بین بردن ویروس کرونای جدید که به قلمرو ما نفوذ کرده بود و محافظت از جان و سلامت مردم را اعلام کرد.

کیم با اشاره به موفقیت سه ماهه اقدامات ضد ویروسی کشورش، تصمیم گرفت سطح "حداکثر" سیستم پیشگیری از همه‌گیری اضطراری را به سطح عادی کاهش دهد.

با این حال، کیم بر لزوم تداوم هوشیاری و تدابیر سخت‌گیرانه‌تر در مناطق مرزی برای جلوگیری از ورود مجدد کووید-۱۹ به کشورش، با اشاره به شیوع جهانی سویه‌های کرونا و آبله میمونی تاکید کرد.

در گزارش رسانه دولتی کره‌شمالی آمده است: او اصول و وظایف مهمی که باید در راستای تثبیت بیشتر پیروزی در کمپین حداکثر اضطراری ضد اپیدمی، حفظ سد ضد اپیدمی مستحکم فولادی و تشدید کار ضد اپیدمی تا پایان این بحران جهانی بهداشت انجام شود، روشن کرد.

پیش از آن هم کیم یو جونگ، خواهر کوچک‌تر رهبر کره‌شمالی، بحران کرونا در کشورش را به دلیل تشدید تقابل "مضحک هیستریک" از سوی کره‌جنوبی دانست و این ادعا را تکرار کرد که "چیز‌های بیگانه" ارسالی از کره‌جنوبی ویروس را به کره‌شمالی منتقل کردند.

او در نشست با مقام‌های حزبی گفت: ما قبلاً طرح‌های متقابل مختلفی را در نظر گرفته‌ایم، اما اقدام متقابل ما باید یک اقدام تلافی‌جویانه مرگبار باشد. اگر دشمن در اقدامات خطرناکی مانند تحریک هجوم ویروس به جمهوری ما پافشاری کند، ما نه تنها با ریشه‌کن کردن ویروس، بلکه با نابودی مقامات کره‌جنوبی به آن پاسخ خواهیم داد.

او حتی فاش کرد که برادرش در بحبوحه شیوع کرونا به "تب شدید" مبتلا شد. کیم یو جونگ گفت: کیم جونگ اون به شدت بیمار بود، اما به دلیل نگرانی‌هایش در مورد مردم حتی یک لحظه نمی‌توانست دراز بکشد.

او در سخنرانی خود از تلاش‌های رهبر کره‌شمالی برای مدیریت اوضاع تمجید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین