کد خبر: ۷۹۲۸۴۸
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
روزنامه «تایمز اسرائیل» مدعی شد:

پیام آمریکا به اسرائیل: توافق احیای برجام در آینده نزدیک امضا نمی‌شود

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» امروز چهارشنبه مدعی شد که توافقی با ایران در چارچوب مذاکرات رفع تحریم ها در وین در آینده نزدیک امضا نخواهد شد.
پیام آمریکا به اسرائیل: توافق احیای برجام در آینده نزدیک امضا نمی‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» چاپ تل‌آویو امروز در گزارشی نوشت: "آمریکا به اسرائیل اطلاع داده که توافق هسته ای در حال حاضر در دستور کار نخواهد بود."

این رسانه صهیونیستی افزود: "یائیر لاپید نخست وزیر موقت اسرائیل در گفت‌وگوهای اخیر با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و دیگر مقامات این کشور این پیام را دریافت کرده است که توافق بین تهران و قدرت های جهانی در آینده نزدیک امضا نخواهد شد."

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که شکاف‌ها و اختلافات با ایران بر سر پیش نویس پیشنهادی هنوز باقی است.

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری با خبرنگاران در واشنگتن ادعا کرد که پاسخ ایران ما را در موقعیتی قرار نداد که توافق را انجام دهیم.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ۱۰ شهریور ماه (اول سپتامبر) از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها به هماهنگ کننده خبر داد و گفت: پس از دریافت پاسخ آمریکا، تیم کارشناسی جمهوری اسلامی ایران آن را به دقت مورد بررسی قرار داده و پاسخ‌های ایران، پس از ارزیابی در سطوح مختلف، تدوین و به هماهنگ‌کننده تحویل داده شد. متن ارسالی دارای رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.

ابراهیم رئیسی نیز اخیرا چهار شرط را به عنوان مولفه‌های اصلی توافق بیان کرد و توضیح داد: آنچه در توافق مدنظر است نخست، تضمین‌های اطمینان آور، دوم راستی آزمایی عینی و عملی نسبت به رفع تحریم‌ها، سوم رفع تحریم‌ها به صورت معنادار و پایدار و چهارم بسته شدن ادعاهای سیاسی در رابطه با پادمان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین