کد خبر: ۷۹۷۹۹۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱

جزئیاتی از ساخت قطعه موسیقی معروف برای شهید سلیمانی

غلامرضا صنعتگر در برنامه شب فیروزه‌ای درباره قطعه «قاسم هنوز زنده است» گفت: صبح روز شهادت حاج قاسم، میلاد عرفان‌پور با من تماس گرفت و کار را آغاز کردیم.
جزئیاتی از ساخت قطعه موسیقی معروف برای شهید سلیمانی
آفتاب‌‌نیوز :

برنامه شب فیروزه‌ای شب گذشته با حضور غلامرضا صنعتگر خواننده قطعه «قاسم هنوز زنده است» و رضا افشارنژاد از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس روی آنتن شبکه پنج سیما رفت.

رضا افشارنژاد گفت: ۱۷ ساله بودم که به جبهه رفتم. می‌گفتند سن‌ات کم است و اجازه نمی‌دادند بروم، بنابراین مجبور شدم دست در شناسنامه‌ام ببرم که البته خیلی سریع لو رفت. در نهایت شناسنامه یکی از بچه محل‌ها که چند سال از من بزرگتر بود را گرفتم و به اسم او به جبهه رفتم.

وی ادامه داد: ایمان و عرفان بچه‌ها واقعا در جبهه بالا بود و به نظرم صبحت کردن درباره آن توضیح واضحات است. خاطرم هست یک روز در جبهه بودیم که یکی از بچه‌ها به نام سیدحسن حسینی گفت: «خداوند برای من مقدر کرده است که در حین رقص و آواز به شهادت برسم.» همه ما خندیدیم و گفتیم در جبهه آواز و دهل نداریم! چند مدتی گذشت و ۲-۳ ماه بعد ماموریتی به ما خورد که باید به پایگاه ضدانقلاب در نزدیکی کرکوک می‌رفتیم.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: در مسیر، وارد روستایی برای اسکان شدیم و دیدیم ول‌وله‌ای برپاست. متوجه شدیم که فردا، عروسی دو تن از جوانان روستا است. در منزل شخصی به «کاک سلیم» که مورد اعتماد ما بود، ساکن شدیم، اما گزارشی آمد که بعثی‌ها در منطقه دیده شده‌اند و به همین دلیل یک روز بیشتر ماندیم.

افشارنژاد ادامه داد: ساعت نزدیک به ۷-۸ شب بود که مراسم عروسی آغاز شد و از روستا‌های اطراف آمده بودند. خیلی شلوغ بود، ناگهان گزارش آمد که بعثی‌ها وارد روستا شده‌اند و، چون ممکن بود ما را در خانه‌ها شناسایی کنند، به شلوغی‌های مجلس عروسی آمدیم. یک نفر را برای نگهبانی گذاشتیم و آن شخص سیدحسن بود. بقیه‌مان نیز به مجلس عروسی رفتیم. عراقی‌ها وارد روستا شدند، در ابتدا چیزی متوجه نشدند، اما مخبر‌ها بهشان اطلاع دادند. سیدحسن که نگهبان بود، درگیر شد و به شهادت رسید. همان لحظه بود که یاد حرف‌های چندماه پیش سیدحسن افتادم که می‌گفت من در میان رقص و آواز به شهادت می‌رسم!

سپس غلامرضا صنعتگر قطعه «قاسم هنوز زنده است» را خواند و در توضیح این سرود گفت: این قطعه با شعر میلاد عرفان‌پور و تنظیم محمدرضا چراغعلی آماده شده است. فکر می‌کنم این قطعه با پای دل ساخته شد. صبح روز جمعه ساعت ۵ صبح، یعنی صبح روز شهادت حاج قاسم، میلاد عرفان‌پور با من تماس گرفت و کار را آغاز کردیم؛ همه هم و غم خود را روی این کار گذاشتیم تا ادای دینی نسبت به این شهید داشته باشیم.

صنعتگر هم‌چنین قطعه «آهای ایران» را نیز خواند. امیر ارژینی شعر آن را سروده و احسان جوادی آن را تنظیم کرده است. جُنگ «شب فیروزه‌ای» در گروه تهران و شهروندی شبکه پنج تولید شده است و شب گذشته با اجرای محمدحسین مولایی پخش شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین