کد خبر: ۸۱۰۹۸۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
تبلیغات

با آسانسور هیدرولیک آشنا شوید!

آسانسور هیدرولیک را می‌توان جز امن‌ترین آسانسور‌ها دانست. به خاطر نوع سیستم بکار رفته در این نوع آسانسورها، سقوط این نوع آسانسور‌ها غیر ممکن است و به همین دلیل از ایمنی بالایی برخوردار است.
با آسانسور هیدرولیک آشنا شوید!
آفتاب‌‌نیوز :

مزایای استفاده از آسانسور در منازل به قدری زیاد شده که امروز شاهد نصب اسانسور در انواع ساختمان‌ها هستیم. اما شاید ساختمانی داشته باشید که تصور کنید امکان نصب آسانسور در آن وجود ندارد. این مورد معمولا برای ساختمان‌های قدیمی بیشتر پیش می‌آید.

با پیشرفت صنعت آسانسور، می‌توان آسانسور‌ها را در ساختمان‌هایی که حتی قدیمی هستند یا فضای کوچکی دارند نصب کرد. راه حل استفاده از آسانسور هیدرولیک است!

با این حال آسانسور‌های هیدرولیک نیز ممکن است دارای محدودیت‌هایی نسبت به دیگر آسانسور‌ها باشد. سرعت پایین‌تر آسانسور‌های هیدرولیک یکی از معایب آن است. با این حال، این نوع آسانسور‌ها مزایای زیادی دارند و به دلیل حرکت نرم آن‌ها، مناسب بسیاری از ساختمان‌ها می‌باشد.

در این مطلب به بررسی آسانسور هیدرولیک می‌پردازیم تا ببینیم که این مدل از آسانسور برای چه ساختمان‌هایی مناسب‌تر است و چه مزایا و معایبی دارد. همچنین با بهترین شرکت آسانسور در زمینه نصب آسانسور‌های هیدرولیک آشنا می‌شویم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

معرفی آسانسور هیدورلیک!

آسانسور هیدرولیک را می‌توان جز امن‌ترین آسانسور‌ها دانست. به خاطر نوع سیستم بکار رفته در این نوع آسانسورها، سقوط این نوع آسانسور‌ها غیر ممکن است و به همین دلیل از ایمنی بالایی برخوردار است.

آسانسور‌های هیدرولیک نیاز به چاه آسانسور ندارند و به همین دلیل امکان نصب آن‌ها در فضای داخلی نازل و ساختمان‌هایی که فضای کافی برای نصب ندارند مناسب است.

آسانسور‌های هیدرولیک توسط یک جک که به آن پیستون هم گفته می‌شود و در زیر کابین قرار می‌گیرد به حرکت در می‌آید. تبدیل نیرو در هیدرولیک به وسیله مایع تحت فشار انجام خواهد شد.

قطعا با سیستم هیدرولیک آشنایی دارید، چون در حال حاضر در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود و سابقه طولانی در جهان دارد. استفاده از این سیستم در صنعت آسانسور نیز بسیار شایع می‌باشد، و در حال حاضر جزء محبوب‌ترین نوع آسانسور‌ها است.

یکی از رایج‌ترین مدل‌های آسانسور هیدرولیک که در حال حاضر در ایران هم نصب و اجرا می‌شود، آسانسور بدون موتورخانه یا روملس است. در این نوع از آسانسور‌های هیدرولیک دیگر نیازی به ساخت موتورخانه در ساختمان نیست، و کلیه قطعات و تجهیزات آسانسور در داخل چاه آسانسور یا اتاقک و در بالای کابین نصب می‌گردد.

این کار باعث صرفه‌جویی در فضای اشغال شده توسط آسانسور در ساختمان نیز می‌شود.

با آسانسور هیدرولیک آشنا شوید!

روش کار آسانسور هیدرولیک!

در آسانسور‌های هیدرولیک، یک پمپ روغن هیدرولیک را از مخزن به سیلندر منتقل می‌کند. زمانی که شیر باز می‌شود، مایع هیدرولیک تحت فشار قرار می‌گیرد و به دنبال کوتاهترین مسیر برای حرکت می‌گردد. در حالت عادی این مایع در مخزن خود جمع می‌شود.

زمانی که آسانسور قصد حرکت دارد، مسیر حرکت روغن به مخزن بسته می‌شود و مایع هیدرولیک از آنجایی که نمی‌تواند به مخزن برگردد، در سیلندر جمع می‌شود، که در نتیجه باعث تحت فشار قرار دادن کابین به سمت بالا می‌شود.

زمانی که آسانسور به طبقه مورد نظر نزدیک می‌شود، پمپ خاموش می‌شود و انتقال روغن به جک بالابرنده نیز متوقف می‌شود. زمانی که پمپ خاموش می‌شود، حرکت سیلندر متوقف خواهد شد. همین امر باعث می‌شود تا کابین آسانسور در طبقه مورد نظر توقف کند.

وقتی که کابین آسانسور قصد پایین آمدن دارد، سوپاپ شیر برقی به کار خواهد افتاد. در این حالت شیر باز شده، و مایع هیدرولیک که در سیلندر جمع شده بود، به داخل مخزن خود باز خواهد گشت. با خارج شدن مایع هیدرولیک از داخل جک بالابرنده، کابین به آرامی رو به پایین حرکت خواهد کرد.

ویژگی‌های آسانسور هیدرولیک چیست؟

انواع آسانسور وجو دارد که هر کدام ویژگی‌های خود را دارند، با این حال آسانسور‌های هیدرولیک دارای ویژگی‌های بسیار خوبی است که برخی از آن‌ها عبارتند از:

• ایمنی آسانسور‌های هیدرولیک بسیار بالا است. از انجایی که علاوه بر سیم بکسل‌های نگه دارنده کابین، جک بالابرنده نیز در زیر کابین قرار دارد، امکان سقوط این نوع آسانسور تقریبا صفر است.

• از آنجایی که در این نوع آسانسور‌ها از وزنه تعادل استفاده نمیشود، فضای کمتری در ساختمان اشغال می‌شود.

• آسانسور هیدرولیک را می‌توان بصورت روملس و بدون موتورخانه نیز نصب کرد که در نتیجه هزینه ساخت ساختمان کمتر خواهد شد.

• نیازی به آهن‌کشی زیاد در چاه آسانسور نیست

• مناسب برای فضای داخلی منازل و ویلا‌ها با امکان نصب کابین شیشه‌ای

• مصرف انرژی کمتر تا چهل درصد.

• این مدل هنگام پایین آمدن کابین برقی مصرف نمی‌کند. با استفاده از جاذبه زمین صورت می‌گیرد.

• آسانسور هیدرولیک دارای حرکت نرم و یکنواخت است. همین امر استفاده از این نوع آسانسور را در فضای داخلی منازل ایده‌آل می‌کند.

• سرویس و نگهداری آسانسور‌های هیدرولیک آسان و سریع است.

• در این مدل از آسانسور‌ها آلودگی صوتی ناشی از استارت زدن آسانسور برای ساکنین طبقه بالا وجود ندارد.

• آسانسور هیدرولیک عمر بالایی داشته و خرابی در آن بسیار پایین است.

• سرعت آسانسور هیدرولیک را می‌توان با توجه به نیاز ساختمان کم یا زیاد کرد.

• امکان استفاده از کابین‌های بزرگتر در این نوع وجود دارد. از آنجا که وزنه تعادل حذف شده، این امکان فرآهم شده است.

• در مدل‌هایی که نیاز به موتورخانه دارد، می‌توان آن را در زیر آسانسور ساخت.

• توقف کابین در آسانسور‌های هیدرولیک نرم و بدون لرزش است.

• امکان حرکت کابین آسانسور بصورت دستی در زمانی که برق قطع می‌شود.

با آسانسور هیدرولیک آشنا شوید!

معایب آسانسور هیدرولیک!

معایب آسانسور هیدرولیک شامل موارد زیر است:

• امکان استفاده از آسانسور هیدرولیک در ساختمان‌های بلند وجود ندارد. آسانسور‌های هیدرولیک برای استفاده در ساختمان‌های ارتفاع کم و متوسط و یا تا ۵ طبقه مناسب است.

• سرعت آسانسور‌های هیدرولیک به نسبت مدل‌های دیگر کمتر است. از آنجا که حرکت آسانسور بواسطه پمپاژ روغن در جک صورت میگیرد، لذا سرعت این نوع آسانسور پائین است.

بهترین شرکت آسانسور برای نصب آسانسور هیدرولیک!

نصب آسانسور هیدرولیک نیازمند داشتن دانش و تجربه قبلی است تا بهترین نتیجه حاصل شود. ما پیشنهاد می‌کنیم که بهترین شرکت آسانسور را برای نصب این مدل انتخاب کنید تا علاوه بر دریافت خدمات با کیفیت، پشتیبانی بلند مدت نیز برای آن داشته باشید.

شرکت الماس آسانسور به عنوان بهترین شرکت آسانسور در تهران و کرج با نزدیک به دو دهه فعالیت مستمر در صنعت آسانسور، مجری تخصصی آسانسور‌های هیدرولیک در ایران می‌باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین