کد خبر: ۸۱۲۱۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

نگرانی شدید "ستاد امر به معروف" از وضعیت "حجاب"

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: متأسفانه در حال حاضر وضعیت نمادهای عفاف جامعه وضعیت بسیار نامناسبی به خود گرفته و بعضی در پی عادی سازی مسأله هستند و هر روز شاهد جلوه ها و مظاهر فساد بیشتری در جامعه هستیم. آن چه بیشتر از همه موجب نگرانی شده پذیرش و عادی انگاری این وضعیت از جانب برخی مسئولان و مردم است.
نگرانی شدید
آفتاب‌‌نیوز :

اداره کل روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، گفت‌وگویی با حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی خانمحمدی، سخنگوی این ستاد انجام داده که متن آن بدین شرح است:

شاهد تهیه و امضای طومارهایی در نماز جمعه شهرهای مختلف کشور هستیم. در این باره توضیح دهید.

در اغتشاشات اخیر نظام سلطه با راه اندازی جنگ شناختی و ترکیبی و بسیج تمامی جریان های مخالف، معاند، معارض و برانداز و بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای بنگاه های خبری با تهدید امنیت ملی، تلاش می کند هنجارهای دینی، انقلابی و ملی را به چالش بکشاند و برخی رفتارهای غیر اخلاقی را عادی سازی و حریم عفت عمومی را خدشه دار کند. متأسفانه در حال حاضر وضعیت نمادهای عفاف جامعه وضعیت بسیار نامناسبی به خود گرفته و بعضی در پی عادی سازی مسأله هستند و هر روز شاهد جلوه ها و مظاهر فساد بیشتری در جامعه هستیم. آن چه بیشتر از همه موجب نگرانی شده پذیرش و عادی انگاری این وضعیت از جانب برخی مسئولان و مردم است.

با توجه به وضعیت فعلی و مطالبه جدی علمای ربانی، مؤمنان، متدینین و خانواده های شهدا، لزوم تدبیر سریع و مؤثر برای وضع نامساعد کنونی ضروری و اجتناب ناپذیر است. از این رو در یک حرکت کاملاً مردمی و خودجوش، طومار مطالبه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور ساماندهی و حل معضل بدحجابی و بی عفتی در جامعه توسط اقشار مختلف مردم در استان ها و شهرهای کشور در حال امضاء است تا به نمایندگان تحویل داده شود.

استقبال مردم چگونه بوده است؟

نکته نخست این که بحمدلله شاکله جامعه ایرانی، پایبند به اسلام و آرمان های انقلاب به ویژه مباحث ارزشی همانند حجاب هستند. در اغتشاشات اخیر که شاهد هجمه همه جانبه دشمن بودیم، آحاد جامعه همراهی با هنجارشکنی عده ای از افراد که یا معاند و یا فریب خورده هستند، نداشتند. از این رو می توان گفت که آحاد جامعه مخالف چنین هنجارشکنی های هستند و اکنون برای مقابله با آن موضوع دست به مطالبه گری زده اند.

نکته دوم، این حرکت مردمی از هفته پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد و هر روز شاهد تهیه طومارهای مختلفی از سوی مردم شهرهای کشور هستیم که این نشان از استقبال مردم دارد. به نظر می رسد تهیه این طومارها از سوی مردم دغدغه مند، مؤمن و متدین تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

آیا فکر می کنید موثر است؟

آنچه همزمان با وقوع انقلاب اسلامی در دفع و عقب راندن موج و جریان ترویج ابتذال اخلاقی در جامعه ایران و حتی در سطح جهانی رخ داد و زمینه رشد اخلاقی جامعه را فراهم آورد دستاوردی بی نظیر برای انقلاب اسلامی است که هر صاحب قلم و منصب که آن را نادیده گیرد حتماً دچار خطای اندیشه یا غرض‌ورزی نسبت به نظام اسلامی خواهد بود. تاکنون نیز تمامی دلسوزان و وابستگان به نظام اسلامی و عموم مردم نیز نسبت به این موضوع آشنا بوده و از موضع پر افتخار نظام اسلامی در مواجهه با ابتذال اخلاقی و احکام اسلامی مانند رعایت حجاب اسلامی در عرصه اجتماعی تمام قد حمایت کرده اند. در پی وقایع چند ماه اخیر نیز که با هدف ایجاد اختلال در مسیر روشن و پرسرعت پیشرفت ایران اسلامی رخ داد، به وضوح نقش راهبری و صحنه‌گردانی دشمنان قسم خورده عزت و استقلال ایران در جهت سوء استفاده از غفلت و فریب‌خوردگی برخی جوانان و نوجوانان آسیب‌دیده از کوتاهی‌ها و بی‌تدبیری‌ها در دوره‌های مختلف در توجه به هویت خانواده و اصلح نظام تربیتی و آموزشی کشور آشکار بود که البته با خیانت برخی صاحبان قلم فریب خورده و روشنفکرنمای داخلی و نهایتاً میدان داری ایادی منافقین و سلطنت‌طلبان و اراذل و اوباش در ایجاد اغتشاش و ناامنی همراه شد. اکنون در پی کاهش هیاهو و مشاهده برخی انحرافات و کج‌فهمی‌ها در نخبگان و مسئولین کشور خصوصاً نسبت به رسالت انقلاب اسلامی ناظر به اصل 3 قانون اساسی در مبارزه با ابتذال اخلاقی، حرکت های مردمی شکل گرفته که بدون شک به نتیجه مطلوبی خواهد رسید.

موضع ستاد درباره برگزاری تحصن هایی توسط بانوان محجبه در چند شهر کشور چیست؟

ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور مطابق با وظیفه ذاتی خود مبتنی بر قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، خود را مکلف می داند که از کلیه مطالباتی که در چارچوب شرع و قانون با موضوع عفاف و حجاب و مطالبه از مسئولان به هر شکلی از جمله تهیه طومار و جمع آوری امضا، تحصن، تجمع و... نسبت به اصلاح و ساماندهی وضع ابتذال موجود در جامعه انجام گیرد، حمایت کرده و می‌کوشد تمام توان خود را در تحقق این خواسته و دغدغه مقدس مؤمنین به کار بسته و این حمایت را تا حصول نتیجه ادامه دهد.

از مجلس چه توقعی دارید؟

در حال حاضر یگانه نهادی که می تواند فصل الخطاب این معضل اجتماعی فرهنگی باشد، مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون فرهنگی است، لذا مطالبه گری متدینین و امت حزب الله از مجلس شورای اسلامی مطالبه به حق و شایسته‌ای می باشد. مجلس شورای اسلامی به راحتی می تواند با تصویب یک ماده واحده گره از بلاتکلیفی وضع موجود گشوده و معضل را حل نماید و به ندای مطالبه گری و به حق جامعه ایمانی توجه و اقدام کند. این ماده واحده می تواند در راستای تحقق بند اول از اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی مبنی بر ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان و تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی و به منظور رفع نارسایی های قانونی ذیل ماده 9 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قرار بگیرد. ماده واحده پیشنهادی ستاد این است که کارگروهی متشکل از نمایندگان تام الاختیار قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضائیه و ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد امر به معروف و نهی از منکر با نظر اعضای اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود. این کارگروه مؤظف است جهت تحقق بند اول از اصل سوم قانون اساسی در خصوص مصادیق، ضمانت‌های اجرایی، اولویت‌بندی، میزان و نحوه اعمال جرائم و محرومیت‌های اجتماعی، هزینه‌کرد آن در بحث فرهنگسازی عفاف و حجاب و تشکیل کارگروه‌های استانی و شهرستانی، بررسی و تصمیمات لازم را اخذ و جهت اجرا به دستگاه های ذیربط ابلاغ کند. از این رو از مجلس شورای اسلامی خواستاریم که سریعا اقدام به اصلاح قوانین و فرآیندها در راستای تقویت جریان تربیتی نظام آموزشی کشور خصوصاً جذب و گزینش معلمان ارزشی و تقویت نگاه منسجم و یکپارچه به هویت خانواده نموده و در حوزه اجرایی نیز با کناره‌گیری از عافیت‌طلبی و ارائه رهنمودهای کلی اقدام به تصویب قانون اجرایی و کارآمد برای توقف قاطع جریان ترویج ابتذال اخلاقی و عادی‌سازی بی حیایی و بی حجابی نماید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
0
12
الهی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
0
9
وقتی همه مسولان کشور اختلاس و رانت و فساد را عادی جلوه گری کردید الان هم نوبت مردمه!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
0
12
فقط حجاب نماد عفاف جامعه هستش ؟؟؟ یعنی دزدی و دروغگویی مسئولان ، بولتن سازی ، کودکی معلق در سطل زباله ، پیرمرد و پیرزن دست فروش چهارراه ، جمع آوری آب گل آلود از هوتک و… عفاف جامعه را جراح دار نمیکند ؟
البته میدانی و میدانییییم شما به بهانه حجاب و شانتاژ تبلیغاتی آن برای ندیدن و بی اهمیت کردن موارد بالا تلاش میکنید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
0
10
این چطور برمسند نشسته ؟؟؟ دقت کنید!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین