کد خبر: ۸۱۲۴۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
روزنامه شهروند:

پیدا شدن دو توله‌یوز توسط چوپان مشکوک است/ توله‌ها سرقت شده‌اند

روزنامه شهروند به نقل از یک کارشناس نوشت: به نظر می‌آید که این توله‌ها سرقت شده‌اند و اگر واقعا مسئولان محیط‌زیست دلسوز این گونه هستند، باید این ماجرا را به‌درستی پیگیری کنند.
پیدا شدن دو توله‌یوز توسط چوپان مشکوک است/ توله‌ها سرقت شده‌اند
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه شهروند پیدا شدن دو توله‌یوز توسط یک چوپان را مشکوک دانسته و در گفت‌وگو با یک کارشناس نظریه «سرقت» این توله‌ها را مطرح کرده است.

به گزارش شهروند، محمدعلی یکتانیک، کارشناس حیات‌وحش در مورد پیدا شدن توضیح می‌دهد که مدتی است برنامه‌هایی برای اسارت یوزپلنگ‌ها انجام می‌شود که بسیار ابهام‌آمیز است. او بیان می‌کند که یک چوپان بسیار بهتر از کارشناسان محیط‌زیست می‌داند که نباید به توله حیوانات دست بزند. از طرفی آنقدر این توله‌ها کوچک هستند که هنوز چشم‌هایشان باز نشده و براساس تجربه هیچ گاه یوزپلنگ مادر در این سن توله‌های خود را رها نمی‌کند، آن هم در این هوای سرد. به نظر می‌آید که در برداشتن این توله‌ها عمدی در کار بوده است و باید این چوپان اعمال قانون شود.

یکتانیک به این موضوع اشاره می‌کند که اینکه یوزها در پاییز بچه به دنیا نمی‌آورند، موضوعی کاملا اشتباه است. در مورد این یوزپلنگ مادر اینطور به نظر می‌آید که او توله‌هایش در بهار به دنیا آمده‌ و در دوران شیردهی از بین رفته‌اند و دوباره در دوران شیردهی اقدام به جفت‌گیری کرده و این نشان می‌دهد که این یوزپلنگ به‌شدت قوی بوده است و زایمان او در فصل پاییز هیچ منافاتی با رفتار طبیعی این حیوان ندارد.

این کارشناس حیات‌وحش با اشاره به اینکه بسیاری از افراد که هویت‌شان نیز مشخص نیست تلاش می‌کنند که تکثیر در اسارت را گسترش دهند، ادامه می‌دهد: «به نظر می‌آید که این توله‌ها سرقت شده‌اند و اگر واقعا مسئولان محیط‌زیست دلسوز این گونه هستند، باید این ماجرا را به‌درستی پیگیری کنند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین