کد خبر: ۸۲۰۶۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

افشاگری مقام اطلاعاتی ارشد اوکراین از اقدام کی‌یف قبل از حمله روسیه

یک رسانه اوکراینی نوشت، آن طور که رئیس اداره اصلی اطلاعات در وزارت دفاع اوکراین فاش ساخته، "دنیس کریوف"، یک افسر اطلاعاتی ارشد اوکراین قبل از اجرای حمله روسیه در سال ۲۰۲۲ به این کشور عازم شهر مینسک به منظور طول دادن مذاکرات با روسیه و خرید زمان بیشتر شده بود.
افشاگری مقام اطلاعاتی ارشد اوکراین از اقدام کی‌یف قبل از حمله روسیه
آفتاب‌‌نیوز :

"کریلو بودانوف"، رئیس اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین این موضوع را در مصاحبه‌ای با رسانه اوکراینی "رادیو لیبرتی" فاش کرد.

بودانوف در این مصاحبه گفت: "درباره اینکه او (کریوف) چه نقشی ایفا کرد، من او را برای مذاکرات با روسیه در مینسک در ابتدای حمله تمام عیار به اوکراین فرستادم."

این مقام اوکراینی ادامه داد: "با توجه به این که این شخص اکنون مرده است می‌توانیم این موضوع را بگوییم؛ ماموریت اصلی که ما برای او تعیین کردیم، به تاخیر انداختن فرآیند مذاکرات برای خریدن زمان بود چون کریوف شخصا دو نفر از عوامل این فرآیند مذاکرات را که طرف روسی را نمایندگی می‌کردند، می‌شناخت."

افشاگری مقام اطلاعاتی ارشد اوکراین از اقدام کی‌یف قبل از حمله روسیه

از بالا نفر اول: کریوف

بودانوف اظهار کرد: "می‌توانم نظر واقع‌بینانه خودم را ابراز و بار دیگر تاکید کنم، شخصی که عمدا کریوف را کشت این کار را با هدف جلوگیری از مداخله ما در بازی کسی دیگر و تاخیر ایجاد کردن در فرآیندی انجام داد که با هدف اجازه دادن به نیروهای مسلح اوکراین برای اتخاذ اقداماتی در راستای دفع دشمن بود."

وی افزود: اگر آن وقایع را به خاطر بیاورید، وضعیت در آن زمان نقریبا مخاطره‌آمیز بود. فکر می‌کنم شما باید آن را به خوبی به یاد داشته باشید. و برخی از افراد نیز بودند که نمی‌خواستند اوکراین پیروز شود.

به گفته بودانوف، کریوف در یک خودروی سرویس امنیتی اوکراین کشته شد. پنجم مارس گذشته، گزارش شد که نمایندگان سرویس امنیتی اوکراین به کریوف در زمان بازداشت در کی‌یف شلیک کردند. کریوف در مذاکرات بین نمایندگان اوکراین و روسیه در تاریخ ۲۸ فوریه در گومل شرکت کرده بود. او ظاهرا مظنون به ارتکاب "خیانت بزرگ" بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین