کد خبر: ۸۲۰۸۳۳
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵

کارت زرد به وزیر ارتباطات، البته نه برای وضعیت اینترنت!

وزیر ارتباطات دولت سیزدهم امروز از نمایندگان مجلس کارت زرد گرفت، البته نمایندگان مجلس از پاسخ وزیر ارتباطات برای اجرا نکردن قانون تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات قانع نشدند، نه وضعیت اینترنت کشور!
کارت زرد به وزیر ارتباطات، البته نه برای وضعیت اینترنت!
آفتاب‌‌نیوز :

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم امروز از نمایندگان مجلس کارت زرد گرفت. البته نه برای وضعیت نابسامان اینترنت کشور، بلکه برای اینکه نمایندگان مجلس از پاسخ وزیر درباره عدم اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات قانع نشدند.

در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۴ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی سوال عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان از عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره علت عدم اجرای قانون در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات در دستور کار قرار گرفت.

از آنجایی که نماینده سوال کننده از توضیحات وزیر ارتباطات قانع نشد، پاسخ‌های او به رأی نمایندگان گذاشته شد که وکلای ملت با ۱۰۹ رأی موافق، ۱۱۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در جلسه پاسخ‌های زارع پور را قانع کننده ندانستند. به این ترتیب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مجلس کارت زرد گرفت.

این درحالیست که در همین جلسه از وزیر ارتباطات درباره وضعیت اینترنت کشور در ماه‌های اخیر هم سوال پرسیده شد، اما اولین کارت زرد وزیر ارتباطات مربوط به وضعیت ایثارگران در شرکت ملی مخابرات بود که براساس صحبت‌های او، اساساً جزو تکالیف وزارت ارتباطات نیست. (خبر آنلاین)

کارت زرد برای عدم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی چه می‌شود؟

حالا که وزیر ارتباطات دولت سیزدهم برای عدم اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات کارت زرد دریافت کرده است، این سوال مطرح می‌شود که چرا این وزارتخانه درباره عملکرد دو ساله خود مورد بازخواست قرار نمی‌گیرد؟

نگاهی به اتفاق‌های این مدت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، نشان می‌دهد بزرگترین ضعف این وزارتخانه عدم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی با توجه به افزایش تقاضا و رشد میزان کاربران شبکه اینترنت است. چرا که در چند ماه گذشته اختلالات و قطعی اینترنت به حدی افزایش یافته است که موجب خسارت‌های میلیاردی به کسب‌وکار‌ها و کاربران شده است.

وزیر ارتباطات هم چندین بار علت این اختلالات و کاهش کیفیت اینترنت را افزایش استفاده مردم از فیلترشکن‌ها عنوان کرده است. اما با این حال به‌نظر می‌رسد که نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر در این باره قانع شده‌اند.

این در حالیست که کارشناسان معتقدند توسعه زیرساخت‌ها و افزایش پهنای باند در دولت‌های گذشته همواره اتفاق افتاده است، اما در وزارت ارتباطات دولت سیزدهم اولویت تکمیل شبکه ملی اطلاعات و توسعه فیبر نوری در سراسر کشور است.

تقریبا در هر رویداد یا بازدیدی که در دو سال گذشته زارع‌پور از شرکت‌ها و اپراتور‌های همراه داشته بیش از صد‌ها بار از اهمیت شبکه ملی اطلاعات گفته و اینکه توسعه این شبکه از اصلی‌ترین دغدغه دولت سیزدهم است. پروژه‌ای که مورد انتقاد فعالان و کارشناسان بسیاری قرار گرفته است.

از سوی دیگر هم در زمان‌هایی مانند روز سه‌شنبه هفته گذشته اختلالات گسترده‌ای در شبکه اینترنت کشور رخ داد، وزارت ارتباطات تنها بروز مشکلات فنی را علت اختلالات دانست و هیچگونه توضیح بیشتری در مورد علت اختلال اینترنت یا زمان رفع کامل آن از طرف شرکت ارتباطات زیرساخت و وزارت ارتباطات اعلام نشد.

نمایندگان مجلس برای اختلالات مکرر کارت زرد نمی‌دهند؟

کارت زرد نمایندگان مجلس به وزیر ارتباطات در حالیست که در ۴ ماه گذشته خسارت‌ها و آسیب‌هایی که در پی قطعی اینترنت به کسب‌وکار‌ها و کاربران وارد شد، غیرقابل انکار است و از آنجایی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم محسوب می‌شوند، بهتر نبود از وزیر ارتباطات پاسخ‌های قانع کننده تری را درباره وضعیت اینترنت درخواست می‌کردند و خواستار بهبود شرایط شبکه اینترنت می‌شدند؟

همچنین، برخی از نمایندگان در یک ماه اخیر در نامه‌ها و درخواست‌هایی خواستار رفع فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنت شدند. به عنوان مثال مجتبی توانگر، رئیس کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در نامه‌ایی به رئیس جمهوری به توضیح زیان‌های قطعی اینترنت به کسب‌وکار‌ها و به طور کلی به اقتصاد دیجیتال پرداخت. اما تاکنون اقدامی برای بهبود وضعیت اینترنت کشور از سوی مسئولان وزارت ارتباطات صورت نگرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین