کد خبر: ۸۲۱۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۱
حمله پهپادی به یک مجتمع صنعتی نظامی در ایران

آمریکا: نقشی در حمله پهپادی به اصفهان نداشتیم| اسرائیل پشت صحنه حادثه

یک مقام آمریکایی می‌گوید به نظر می‌رسد تل آویو پشت حمله هواپیما‌های بدون سرنشین به کارخانه نظامی در اصفهان ایران بوده، چون هیچ نیروی نظامی آمریکایی در این حادثه دخیل نبوده است.
آمریکا: نقشی در حمله پهپادی به اصفهان نداشتیم| اسرائیل پشت صحنه حادثه
آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام آمریکایی روز یکشنبه گفت: به نظر می‌رسد تل آویو پشت حمله اخیر هواپیمای بدون سرنشین به یک مجتمع صنعتی نظامی در ایران بوده است.

به گزارش رویترز، این موضع گیری را سرتیپ «پاتریک رایدر»، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد و افزود که درعین حال هیچ نیروی نظامی آمریکایی در حملات به ایران دخیل نبوده است.

این مقام آمریکایی، اما از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

اولین بار توسط وال استریت ژورنال به نقل از چندین منبع ناشناس گزارش شده بود که مقامات آمریکایی به نقش تل آویو در این حمله اذعان دارند.

یکی از مقامات آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت که به نظر می‌رسد تل آویو در این موضوع دخالت داشته است. چندین مقام آمریکایی دیگر نیز از اظهار نظر خودداری کردند و فقط تاکید کردند که واشنگتن هیچ نقشی در این حادثه نداشته است.

همچنین یک مقام نظامی آمریکایی در منطقه گفت که با توجه به محل حمله در مرکز ایران و اندازه پهپادها، این احتمال وجود دارد که حمله از داخل مرز‌های ایران انجام شده باشد.

اظهارات مقامات آمریکایی درباره حادثه حمله به یک مجتمع تولید صنعتی اصفهان در حالی است که نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران گفته است: حمله به یک مرکز نظامی در اصفهان فاقد ارزش نظامی و اطلاعاتی ویژه‌ای بود. عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در این جلسه گزارش اولیه درباره حمله به یک مرکز نظامی در اصفهان مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان امر گزارشی در این باره ارائه کردند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ابعاد مختلف این موضوع در حال بررسی است، اما با توجه به پیش بینی‌هایی که از قبل شده بود و از آنجایی که اقدامات مرتبط با پدافند غیرعامل انجام شده بود، عاملان این کار نتوانستند به اهداف خود برسند و اقدام آن‌ها ارزش نظامی و اطلاعاتی ویژه‌ای ندارد، اما در هر صورت ابعاد این موضوع در دست بررسی بیشتر است.

روز گذشته، وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: شامگاه شنبه یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان مورد حمله نا موفق ریزپرنده‌ها قرار گرفت. وزارت دفاع و پیشتبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به دنبال انفجار در یکی از صنایع دفاعی اصفهان در این بیانیه افزود: این حمله ناموفق شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ صورت گرفت که با پیش بینی‌ها و تمهیدات پدافندی حمله ریزپرنده‌ها با موفقیت دفع شده است. این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد شده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت‌های مجموعه ایجاد نکرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین