کد خبر: ۸۲۱۶۹۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۷
حمله پهپادی به اصفهان کار اسرائیل بود

حمله پهپادی اسرائیل به مراکز دفاعی ایران/وال‌استریت‌ژورنال: واشنگتن و تل‌آویو به دنبال راه‌های جدید برای مقابله با برنامه هسته‌ای و نظامی ایران هستند

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال امروز یکشنبه با انتشار خبری رژیم صهیونیستی را مسئول حمله شب گذشته به یکی از مراکز وزارت دفاع در اصفهان دانست.
حمله پهپادی اسرائیل به مراکز دفاعی ایران/وال‌استریت‌ژورنال: واشنگتن و تل‌آویو به دنبال راه‌های جدید برای مقابله با برنامه هسته‌ای و نظامی ایران هستند
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی و افراد مطلع گزارش داد که اسرائیل یک حمله پهپادی مخفیانه به یک مرکز دفاعی در ایران انجام داده است.

وال‌استریت‌ژورنال همچنین مدعی شده است که واشنگتن و تل‌آویو به دنبال راه‌های جدید برای مقابله با برنامه هسته‌ای و نظامی ایران هستند.

گزارش این روزنامه آمریکایی در حالی است که برخی دیگر از رسانه‌ها مدعی شدند که این عملیات کار آمریکا و طرفی به غیر از رژیم صهیونیستی بوده است.

شبکه سعودی الحدث در اینباره ادعا کرد که حمله شب گذشته در استان اصفهان عملیات آمریکا بوده و هدفش یک انبار موشک بالستیک ایران بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ یک حمله با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان صورت گرفت.

وزارت دفاع در بیانیه‌ای درباره انفجار شب گذشته در اصفهان اعلام کرد: خوشبختانه این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد نموده که به‌فضل الهی خللی در تجهیزات و مأموریت‌های مجموعه ایجاد نکرده است.

این وزارتخانه و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به ملت ایران اطمینان داد که اقدام برای تولید قدرت، اقتدار و امنیت را با شتاب و جدیت ادامه خواهد داد و این اقدامات کورکورانه تأثیری در تداوم مسیر پیشرفت کشور نخواهد داشت.

عباس مقتدایی، نماینده اصفهان نیز در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در این جلسه گزارش اولیه درباره حمله به یک مرکز نظامی در اصفهان مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان امر گزارشی در این باره ارائه کردند. در کنار همه اقداماتی که نهادهای مسئول انجام می دهند، قرار است در هفته جاری هیئتی از سوی کمیسیون امنیت ملی در اصفهان حضور یابند و گزارشی را تهیه کرده و در اختیار اعضای کمیسیون قرار دهند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ابعاد مختلف این موضوع در حال بررسی است، اما با توجه به پیش‌بینی‌هایی که از قبل شده بود و از آنجایی که اقدامات مرتبط با پدافند غیرعامل انجام شده بود، عاملان این کار نتوانستند به اهداف خود برسند و اقدام آن‌ها ارزش نظامی و اطلاعاتی ویژه‌ای ندارد اما در هر صورت ابعاد این موضوع در دست بررسی بیشتر است.

در حمله اصفهان پهپاد‌های از سمت اسراییل هدایت می‌شده‌اند

حسین میرزایی، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز درباره حمله شنبه شب به یکی از مجموعه‌های وزارت دفاع در اصفهان گفته «چند پهپاد بوده و طبق نقلی که کرده‌اند از سمت اسراییل هدایت می‌شده و پدافند هوایی ما با اقتدار کامل آن‌ها را منهدم کرده و هیچ آسیبی به مجموعه وابسته به وزارت دفاع نرسیده است.»

به گزارش خبرگزاری دانشجو، او افزود: «این یک پیام به دشمنان جمهوری اسلامی داده که ما محکم و استوار ایستاده‌ایم و این حرکات مذبوحانه‌ای که امثال رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند، خللی در اراده ما ندارد. حمله‌ای می‌خواستند انجام دهند، ۱۰۰ درصد خنثی شده است. گمانه‌های قوی به این سمت است که عوامل اسراییل این کار را انجام داده‌اند، اما اینکه مسئولیتش را بپذیرند، هنوز صورت نگرفته است.»

روایت خبرگزاری دولت

خبرگزاری ایرنا نیز نوشت: خبرنگار ما به جزئیات بیشتری از حمله ناکام شب گذشته به یکی از کارگاه‌های وزارت دفاع در اصفهان دست یافته که حاکی از عملکرد موفق سامانه‌های جنگ الکترونیک در مقابله با ریزپرنده‌های مهاجم است.

ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته (شنبه ۸ بهمن) سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر به قصد انجام حمله بر فراز یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در استان اصفهان به پرواز درآمدند که نهایتا با واکنش به موقع سامانه‌های پدافندی مستقر در مجموعه این حمله ناموفق و بدون تلفات جانی بود و تنها آسیب جزئی به سقف یکی از کارگاه‌ها وارد شد. خبرنگار ایرنا در پیگیری از منابع آگاه و مطلع درباره این حادثه به جزئیات بیشتری دست یافت که در ادامه به آن اشاره می‌شود. در این حمله از سه فروند ریزپرنده از نوع کوادکوپتر پیشرفته مجهز به بمبلت استفاده شده است و عوامل حفاظت پیرامونی مجموعه پس از شنیدن صدای کوادکوپتر‌ها با تجهیزات در اختیار از جمله سلاح و سامانه‌های جنگ الکترونیک اقدام به مقابله با این پرنده‌ها می‌کنند که موفق به ساقط کردن یک فروند از آن‌ها می‌شوند. یک فروند از این کوادکوپتر‌ها حین مقابله، لینک ارتباط GPS خود را در اثر جمینگ از دست می‌دهد و همین موضوع منجر به سقوط آن و برخوردش با سقف سوله می‌شود که فیلم منتشر شده در فضای مجازی از لحظه اصابت هم مربوط به این کوادکوپتر است که پس از اخلال در ارتباط آن و سقوطش به سقف سوله برخورد می‌کند. این مجموعه پیش‌تر نیز تجربه موردی مشابه را داشته و تمهیدات در نظر گرفته شده پس از آن حادثه منجر به این می‌شود که خسارت قابل توجهی در این حمله به کارگاه‌ها و سوله‌های آن وارد نشود.

خبرگزاری ایرنا مدعی شده که یک فروند دیگر از این کوادکوپتر‌ها که در حین عملیات مقابله آسیب کمتری دیده در اختیار نیرو‌های حفاظتی مستقر در مجموعه قرار گرفته است.

این در حالی است که پیشتر معاون استانداری اصفهان گفته بود که این ریزپرنده‌ها خودشان را منفجر کرده‌‎اند!

محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان نیز در گفت‌وگو با شبکه گفته بود: شامگاه هشتم بهمن حوالی ساعت ۲۳:۳۰ حمله ناموفق ریزپرنده‌ها به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع صورت گرفت و خوشبختانه با پیش‌بینی‌ها و تمهیدات پدافندی صورت گرفته یکی از آن‌‌ها مورد اصابت پدافند هوایی قرار گرفت و دو فروند دیگر در تله‌های پدافندی گرفتار و مجبور شدند خودشان را منفجر کنند.

جان نثاری ادامه داد: صدای انفجاری که شنیده شد، صدایی بود که پدافند آن ریزپرنده را مورد اصابت قرار داد. شناسایی عوامل این حمله توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در دست اقدام است که متعاقبا اطلاع مردم خـواهد رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
1
43
یعنی منحرف شد به سقف سوله خورد؟ اگر منحرف نمیشد کجا میخورد؟ اگر میخواست این سوله را هدف قرار دهد باید از پنجره وارد می‌شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
اگر منحرف نمی شد ..... اقتدار کشورمان را به تمسخر می گیری مطمئن باش ولا اربابانت حتما شکست خواهند خورد بخصوص رژیم صهیونیستی که حتما نابود خواهد شد این وعده الهی است ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
5
47
سردار سلامی این هم بهانه جهت نابود کردن اسرائیل بفرمایید نابودش کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
1
21
آقای سردار سلامی اسرئیل هنوز نجنبید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
24
بفرمایید اسرائیل دست از پا خطا و بهانه را جور کرد سردار سلامی متاسفانه حرف شما را گوش،نکردند حالا دیگه شمایید که مطمئنا حیفا را از نقشه حذف خواهید کرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین