کد خبر: ۸۲۱۷۱۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۵
میزان حمله پهپادی به مرکز نظامی اصفهان به روایت

روایت «دیفنس اکسپرس» از حمله پهپادی به مرکز نظامی اصفهان

گزارش یک وبگاه اکراینی از تصاویر محل حادثه در مجتمع صنعتی نظامی اصفهان حاکی از آن است که محل مذکور چندان دچار آسیب نشده است.
روایت «دیفنس اکسپرس» از حمله پهپادی به مرکز نظامی اصفهان
آفتاب‌‌نیوز :

وبگاه اکراینی دیفنس اکسپرس با انتشار تصاویر ماهواره‌ای از محل حادثه در مجتمع صنعتی نظامی اصفهان نتیجه گیری کرده است که محل مذکور چندان دچار آسیب نشده است.

این وبگاه گفته است که هیچ آسیب قابل مشاهده‌ای در قلمرو کارخانه نظامی در اصفهان وجود ندارد. دیفنس اکسپرس با ادعای اینکه محل حادثه در واقع کارخانه تولید پهپاد‌های شاهد در شهر اصفهان بوده است، می‌افزاید که هیچ آسیب قابل مشاهده‌ای به این مجتمع تولیدی وارد نشده است.

گزارش می‌افزاید که تصویر ماهواره‌ای SkySat از شرکت Planet Labs که پس از حمله در ۲۹ ژانویه در ساعت ۱۰:۱۰ به وقت محلی گرفته شده بود، هیچ تخریبی را نشان نمی‌دهد و برای مقایسه می‌توان به تصویری از ۲۶ نوامبر سال گذشته استناد کرد. به هر حال تصاویر ماهواره‌ای به خوبی گویای این واقعیت است که در حال حاضر خبری از تخریب یا آسیب قابل توجهی به کارخانه تولید شاهد -۱۳۶ نیست.

گزارش در پایان همچنین نتیجه گیری می‌کند که ایران تمامی تاسیسات مهم و حیاتی تولید نظامی خود را در زیر زمین قرار می‌دهد و ما در مورد مجتمع‌های زیرزمینی واقعی صحبت می‌کنیم؛ و برای شکست دادن آن‌ها باید از مهمات بتن‌شکن مخصوص پرقدرت استفاده شود.

روایت میزان حمله پهپادی به مرکز نظامی اصفهان به روایت «دیفنس اکسپرس»

گزارش این سایت اوکراینی درباره حادثه حمله به یک مجتمع تولید صنعتی نظامی اصفهان در حالی است که نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران گفته است: حمله به یک مرکز نظامی در اصفهان فاقد ارزش نظامی و اطلاعاتی ویژه‌ای بود. عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در این جلسه گزارش اولیه درباره حمله به یک مرکز نظامی در اصفهان مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان امر گزارشی در این باره ارائه کردند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ابعاد مختلف این موضوع در حال بررسی است، اما با توجه به پیش بینی‌هایی که از قبل شده بود و از آنجایی که اقدامات مرتبط با پدافند غیرعامل انجام شده بود، عاملان این کار نتوانستند به اهداف خود برسند و اقدام آن‌ها ارزش نظامی و اطلاعاتی ویژه‌ای ندارد، اما در هر صورت ابعاد این موضوع در دست بررسی بیشتر است.

روز گذشته، وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: شامگاه شنبه یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان مورد حمله نا موفق ریزپرنده‌ها قرار گرفت. وزارت دفاع و پیشتبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به دنبال انفجار در یکی از صنایع دفاعی اصفهان در این بیانیه افزود: این حمله ناموفق شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ صورت گرفت که با پیش بینی‌ها و تمهیدات پدافندی حمله ریزپرنده‌ها با موفقیت دفع شده است.

این بیانیه می‌افزاید: این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد شده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت‌های مجموعه ایجاد نکرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
1
15
اینکه آسیب دیده یا نه اصلا مهم نیست . مهم اینه که این یک اخطار بوده که ما میتونیم تا اصفهان که وسط کشوره بدون اینکه دیده بشیم بیایم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
5
4
انفجار مهیب ! تیتر آفتاب!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
1
12
اصفهان در مرکز کشور است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین