کد خبر: ۸۲۲۳۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
بارش ۲ متری برف در کوهرنگ طی ۴۸ ساعت در ۵۰ سال گذشته کم‌سابقه بوده

عکس| ثبت ۲۱۲ سانتی‌متر برف در ایستگاه کوهرنگ

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۱۲ سانتی‌متر برف در ایستگاه کوهرنگ به ثبت رسید که این میزان برف در مقایسه با میانگین بلندمدت که ۱۰۴ سانتی‌متر بوده است از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.
عکس| ثبت ۲۱۲ سانتی‌متر برف در ایستگاه کوهرنگ
آفتاب‌‌نیوز :

هران چراغپور روز پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران این استان افزود: با احتساب بارش‌های اخیر، میانگین بارش‌های سال آبی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت ۲۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی از تضعیف بارش‌ها برای روز پنجشنبه خبر داد و گفت: تا پایان بهمن ماه بارش موثری در استان پیش‌بینی نمی‌شود. برای روز‌های شنبه و یکشنبه هفته آینده کاهش نسبی دما و برای روز جمعه وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بارش ۲ متری برف در ایستگاه کوهرنگ طی ۴۸ ساعت در ۵۰ سال گذشته کم‌سابقه بوده است.

خسرو کیانی افزود: همچنین در مرکز استان ۶۰ سانتی‌متر برف و ۸۰ میلیمتر باران و برف مذاب به ثبت رسید که در سال‌های اخیر بی‌نظیر بوده است.

عکس| ثبت ۲۱۲ سانتی‌متر برف در ایستگاه کوهرنگ

وی ادامه داد: با مدیریت جهادی و آماده‌باش دستگاه‌های خدمات‌رسان شاهد کمترین مشکل در استان بودیم و هیچگونه تلفات جانی در استان ثبت نشد.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین با دستور استاندار مقرر شد تا معاونان استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی به نقاط مختلف استان اعزام شوند تا مشکلات موجود را از نزدیک بررسی و در راستای رفع آن برنامه‌ریزی شود.

در این نشست فرمانداران شهرستان‌های ۱۱ گانه این استان به صورت ارتباط ویدئوکنفرانس نسبت به آخرین وضعیت شهرستان‌های خود گزارشی ارائه دادند.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی ۲ روز گذشته در حدود ۲ متر برف در ایستگاه کوهرنگ گزارش شده است و تمامی نقاط استان از بارش چشمگیر برف متاثر شده است که همین موضوع سبب بروز مشکلاتی در نواحی شهری و به ویژه روستا‌های این استان شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین