کد خبر: ۸۳۰۲۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۱
"ایران باید به تعهدات خود در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل کند"

رابرت مالی: نشست سازنده‌ای با گروسی داشتم| درباره دیدارهایش در تهران گفتگو کردیم

رابرت مالی (راب ملی) نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از دیدار خود با "رافائل گروسی" مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد و گفت که نشست "سازنده ای" با او داشتم و درباره دیدار‌های اخیرش در تهران گفتگو کردیم.
رابرت مالی: نشست سازنده‌ای با گروسی داشتم| درباره دیدارهایش در تهران گفتگو کردیم
آفتاب‌‌نیوز :

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران چهارشنبه شب به وقت محلی از دیدار خود با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد و گفت: نشست سازنده‌ای با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشتم و به گرمی دومین دوره ریاست او را تبریک گفتم.

نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران افزود: ما درباره دیدار‌های اخیر او در تهران گفتگو کردیم و از تلاش‌های او برای تعامل با ایران در مورد موضوعات هسته‌ای مورد توجه و نگرانی آژانس استقبال کردم.

رابرت مالی ادامه داد: توافق کردیم که در تماس نزدیک باشیم و تاکید کردیم که ایران باید به تعهدات خود در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل کند و هر گونه دسترسی را که آژانس ضروری بداند، تسهیل کند.

پیش از این نی، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت ما از تلاش‌های رافائل گروسی برای حل و فصل مسائل مرتبط با تعهدات پادمانی ایران و سایر مسائل استقبال و از او قدردانی می‌کنیم.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن به خبرنگاران گفت: در بیانیه مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ایران متعهد شد گام‌های مهمی بردارد و آمادگی خود را برای همکاری با آژانس در زمینه مسائل پادمانی باقیمانده اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما انتظار داریم که ایران در راستای این بیانیه مشترک، اقدام قاطع و سریع انجام دهد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران هفته پیش، در پی سفر دو روزه رافائل گروسی مدیرکل آژانس به تهران توافقاتی را در خصوص حل‌وفصل مسائل پادمانی صورت دادند که بر اساس آن، ایران به صورت داوطلبانه به آژانس اجازه می‌دهد تا چنانچه مقتضی باشد فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر را اجرا کند. روش اجرای آن قرار شد در جلسات فنی بین دو طرف مورد توافق قرار می‌گیرد.

گروسی هفته پیش در حاشیه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرنگاران گفته بود که تیم فنی این سازمان به زودی برای شرکت در جلسات با ایران در خصوص حل وفصل مسائل پادمانی، راهی تهران می‌شود.

وی امروز (چهارشنبه) به خبرنگاران در وین گفت که مدالیته (روش) همکاری‌های دو طرف ظرف روز‌های آینده مشخص خواهد شد و «من در حال اعزام یک تیم فنی برای اجرای این (توافق) هستم» وی افزود: «دلیلی وجود ندارد که فکر کنم مشکلی پیش می‌آید. البته باید منتظر باشیم»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین