کد خبر: ۸۳۰۸۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳

در ملاقات شمخانی با روسای قوای مقننه و قضاییه عراق چه گذشت؟

دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی که به بغداد سفر کرده است، بعد از ظهر امروز با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان و فائق زیدان رییس قوه قضاییه دیدار و گفتگو کرد.
در ملاقات شمخانی با روسای قوای مقننه و قضاییه عراق چه گذشت؟
آفتاب‌‌نیوز :

در جریان این ملاقات‌ها روسای قوای مقننه و قضاییه عراق ضمن تبریک دستیابی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دوجانبه بر آمادگی عراق برای کمک به پیشبرد توافقات میان تهران و ریاض تاکید کردند.

در ملاقات‌های انجام شده طرفین با اشاره به ظرفیت‌های گسترده همکاری در حوزه‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری میان دو کشور بر ضرورت رفع موانع و شتاب گرفتن پروژه‌های مشترک اقتصادی تاکید کردند.

شمخانی در این ملاقات‌ها از تلاش‌های ارزشمند دولت عراق در میزبانی پنج دور گفتگو‌های جمهوری اسلامی ایران و عربستان که نقش تعیین کننده‌ای در دستیابی دو کشور به توافق داشت، تشکر کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان پیگیری مجدانه پرونده اقدام تروریستی آمریکا بر علیه فرماندهان مقاومت و تلاش مشترک برای مجازات آمرین و عاملین این اقدام جنایتکارانه را از اولویت‌های دو کشور عنوان کرد و خواستار استفاده از مجموعه ظرفیت‌های حقوقی و بین المللی در زمینه رسیدگی به این پرونده شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین