کد خبر: ۸۳۱۶۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

دلیل رکوردزنی‌های پی در پی نرخ تورم در دولت رئیسی چیست؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که هم اکنون در اقتصاد ایران مهمترین عامل رشد تورم انتظارات تورمی است گفت: اگر پیام‌های مثبتی به جامعه در خصوص مسائل داخلی و مسائل خارجی داده شود در کاهش انتظارات تورمی مردم بسیار موثر است.
دلیل رکوردزنی‌های پی در پی نرخ تورم در دولت رئیسی چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا مصباحی مقدم با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ یعنی مهار تورم و رشد تولید گفت: هم اکنون در اقتصاد ایران مهمترین عامل رشد تورم انتظارات تورمی است. برای مهار تورم چند اقدام مهم همچون مهار کسری بودجه، جلوگیری از رشد بی‌رویه قیمت ارز و کاهش انتظارات تورمی باید همزمان صورت گیرد. یکی از عوامل مهم مهار تورم این است که هزینه‌های دولت افزون بر درآمد‌ها نباشد به عبارتی کسری بودجه مهار شود چرا که کسری بودجه خود منشا تورم است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای مهار تورم در اقتصاد ایران ضرورت دارد جلوی رشد بی‌رویه قیمت ارز گرفته شود. قیمت ارز در اثر مسائل داخلی و خارجی گاهی تحت تاثیرنوسانات قرار می‌گیرد و خود این نوسانات موجب می‌شود قیمت سایر کالا‌ها نیز تغییر کندو همینطور به تورم دامن زده شود.

مصباحی مقدم اظهارداشت: از دیگر اقدامات مهم برای مهار تورم کاهش انتظارات تورمی است چرا که اگر مردم انتظارات تورمی داشته باشند بدون شک تورم بالا در کشور خواهیم داشت.  اگر پیام‌های مثبتی به جامعه در خصوص مسائل داخلی و مسائل خارجی داده شود در کاهش انتظارات تورمی مردم بسیار موثر است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر انتظارات تورمی مردم کاهش پیدا کند همگان شاهد کاهش تورم در جامعه خواهند بود.  خبر‌های بد انتظارات تورمی را بالا و شوک به بازار ارز وارد می‌کند و برعکس خبر‌های مثبت باعث کاهش انتظارات تورمی مردم می‌شود. اگر مردم بدانند برای مثال در سال پیش رو تولید و صادرات بیشتری کشور خواهد داشت این خود به کاهش انتظارات تورمی در جامعه منجر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
14
6
برای کاهش تورم مزد حقوق بگیران را نصف کنید تا پول کم شود و قدرت خرید و تقاضا کاهش پیدا کند!
بردیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
4
29
به جان خودم اگه بدانی دلایل انتظارات تورمی و خود انتظارات تورمی چیست!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
2
20
چکارکنیم ازدست ستم زور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
2
8
خواهیم دید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین