کد خبر: ۱۴۱۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹

طرح شهر شناور آمریکا ویژه مهاجران+تصاویر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شرکتی به نام Blueseed معتقد است قوانین مهاجرتی که آمریکا در مقابل متقاضیان مهاجرت به این کشور وضع کرده است می‌تواند منجر به از دست رفتن استعدادهای احتمالی، نابودی خلاقیت و زمینه‌های کاری شود که ممکن است در صورت ورود خارجی‌ها به ایالات متحده به وجود آیند.

از این رو این شرکت طرح ساخت شهری شناور را ارائه کرده است که می‌تواند سکونتگاه کارآفرینانی باشد که رویای راه ‌ندازی پروژه‌های بزرگی مانند گوگل را در سر دارند اما تاکنون موفق به گرفتن ویزا برای اقامت در آمریکا نشده‌اند.

"مکس مارتی" بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت می‌گوید راه پیدا کردن به "سیلیکون ولی" رویای بسیاری از انسان‌ها است اما بسیاری از آنها راهی برای عملی کردن این رویا ندارند. وی پس از گفت‌وگو با همکلاسی‌هایش که به آنها گفته شده بود باید پس از فارغ التحصیلی آمریکا را ترک کنند به فکر ساخت کشتی برای سکونت دادن متقاضیان اقامت در آمریکا افتاد.

شرکت Blueseed برای برطرف کردن این مشکل تا زمان تصحیح قوانین مهاجرتی آمریکا که انتقادات فراوانی را بر انگیخته است، طرح ساخت کشتی با گنجایش هزار سرنشین را ارائه کرده است که می تواند در فاصله ۱۹ کیلومتری جنوب غرب خلیج سان فرانسیسکو و در آب‌های بین‌المللی کناره بگیرد.

این کشتی در جایی مانند باهاماس یا جزایر مارشال به عنوان یک سیستم حقوقی معتبر به ثبت خواهد رسید و ساکنان این کشتی نیز باید تابع قوانین همان منطقه باشند.

ساکنان کشتی می توانند از طریق دریافت ویزاهای کاری یا توریستی که گرفتن آنها ساده‌تر از اقامت است با سرمایه‌گذاران و شرکای کارآفرین خود ملاقات داشته باشند. همچنین در این کشتی امکان استفاده از انواع برنامه‌های ارتباطاتی از قبیل Skype و دیگر ابزارهای ویدیو کنفرانس وجود خواهد داشت.

این کشتی، نمونه‌ای تغییر ساختر یافته از یک کشتی مسافرتی خواهد بود که از تمامی تجهیزات تکنولوژیکی پیشرفته، مراکز تفریحی و ورزشی و طراحی دوست دار محیط زیست و پایدار برخوردار خواهد بود. هزینه زندگی و کار در این کشتی برای هر ماه ۱۲۰۰ دلار خواهد بود.

بر اساس گزارش دیلی میل، این طرح توجه تعدادی از سرمایه‌گذاران از قبیل بنیانگذار PAyPal را به خود جلب کرده است. شرکت Blueseed برای ساخت و تکمیل طرح خود باید تا یک سال و نیم آینده ۳۰٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار سرمایه جمع‌آوری کند تا در نهایت این شهر شناور ویژه مهاجران تا سال ۲۰۱۳ تکمیل شود. {$old_album_141477}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین