کد خبر: ۱۸۴۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲

اوضاع تهران پس از طرح جمع آوری اراذل و اوباش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: براي دومین بار بود که آن جا را می دیدم، البته با کمی تفاوت،مرتبه اول زمانی که وارد شدم دود قلیان جلوی دیدم را گرفته بود ، ولی این بار دیگر خبری از آن همه دود نبود،دیگر به راحتی بر روی تخت ها نشستم و به آرامی به گفته های جوانانی که در حال کشیدن قلیان بودند،گوش می کردم.

به اتفاق تمامی آنان در مورد یک مورد حرف می زنند و آن هم دستگیری دوستانشان بود که به قول خودشان یکه تاز در اراذل و اوباش بودن و یک محل از آنان می ترسیدند،می گفتند که حالا قرار است چه بلایی سرشان بیاید و ترس نیروی انتظامی در چشمان موج می زند.

*دوران آزار و اذیت تمام شد

کسبه ای که در محله های مختلف فعالیت می کردند یادآور شدند که عده ای از همین اراذل و اوباش دستگیر شده،آنان را مورد اذیت و آزار قرار می دادند،به طوری که گاهی جنس ها را بر می داشتند ولی پول آن را نمی پرداختند و حتی گاهی با فرزندان آنان به نزاع و درگیری می کردند.

* چهل روز افسردگی

مادری به خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: که یکی از همین اراذل و اوباش دستگیر شده،مدتی پیش در خیابان کیفش را به زور گرفته و متواری گشته است که بعد از آن حادثه نیز پیرزن از ترسش مدت ۴۰ روز دچار افسردگی شدید شده است که با تلاش پزشکان به زندگی مجدد خود باز می گردد.

*آتش ها دیگر دستان کارگران را گرم می کنند

به گزارش باشگاه خبرنگاران،در پارک شهر،چند ماه گذشته پر بود از معتادان و خلافکاران که آتشی بر پا می کردند و دور آن می نشستند،ولی این بار ساعت ۱ بامداد رهگذر همان پارک بودم ولی این بار کارگران شهرداری برای گرم کردن دستان خود آتشی مهیا ساخته بودند و دیگر خبری از اراذل و اوباش نبود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
1
ای آقا این مشکلات ریشه ای باید حل بشه.
یه ماه دیگه روز از نو روزی از نو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
1
0
حکیم اگر حکیم باشد فکر درمان بیماری است، این برخوردها فقط مسکن درد است. تا زمانی که قبول نکرده باشیم مشکلی وجود دارد نمی توانیم مشکل را حل نماییم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
1
0
وقتی بیرون بیان انتقامی تر با مردم برخورد میکنند.
ايراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
1
از نيروي انتظامي تشكر مي كنيم ، واقعا اين برخوردها لازم بودند ولي بايد تداوم داشته باشه.
asad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
1
متاسفانه همین دیروز بود که سارقین پیرمردی را جلوی در خانه اش دریکی از خیتبانهای فرعی شهید کلاهدوز ( دولـت ) نزدیک چهارراه پاسداران که قصد بیرون گذاشتن زباله را داشته و با سارقین اتومبیلش مواجه میشود و سبب قتل پیرمرمر میشوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
1
اصل واژه سازی مشکل دارد. "اراذل و اوباش" !!! خوبل با این واژه ها آیا کسی از آنان دفاع می کند؟ مردم از نظر قضایی و قانون دو گروهند، یا متهمند و یا غیر متهم، با غیر متهمین کاری نداریم اما متهمین چه کسانی هستند؟ پاسخ ساده است، کسانی که عملی را مرتکب شده و یا از انجام عملی امتناغع کرده اند که قانون آن را نهی و یا به انجام آن امر کرده است. متهم یا شاکی خصوصی دارد و یا شاکی او دادستان است و دادستان و ضابطین قضایی(پلیس) هم هم معمولا در جرائم مشهود وارد گود می شوند. این آقایان موسوم به ارادل و اوباش جزء کدام گروهند؟ چرا باتیستی جوسازی کنیم؟ خوب اگر کسی کیف پیرزنی را دزدید، باید او را در آب نمک بخوابانیم تا تعداد جرائمش مثلا ده تا شود و یا تعداد مجرمین به یک تریلی برسند تا با عنوان "برخورد با راذل و اوباش" آنها را جمع کنیم و پس از مدتی باز هم جمع کنیم و ... مگر هر روز در جامعه ما مادرانی اراذل و اوبالش می زایند؟ آن هم مثلاا 26ساله و 30 ساله و ... یعنپی اینها 30 سال در شکم مادرانشان مانده و آنجا تجربه کسب کرده و دفعتا از شکم مادر به خیابان آمده اند؟! برخورد با متخلفین بدون واژه سازی بایستی مداوم و جدی باشد. این نوع برخوردها اتفاقا برای سابقه داران خود نوعی کلاس است. آنها مسلما در بین خودشان افتخاری جز این ندارند که میزان تخلفات و سوابق منفی و سنگینی جرم و زندان و ... و حالا به دفعات دستگیری شان بعنوان اراذل و اوباش افتخار کنند و درجه بگیرند. این عمل به نظر من نوعی تخلف از قانون است، با متخلف بایستی برابر قانون و در زمان تخلف و نه زودتر و دیرتر، آن هم بسیار جدی و بدون اغماض برخورد کرد. برخورد دوره ای و فله ای چه بسا کارساز نبوده بلکه کار خراب کن هم باشد و نیروی پلیس خدمتگزار را تهدیر نماید. امیدوارم که مسئولین محترم به متخلفین از قانون قانونمندی بیاموزند، نه قانون گریزی و قانون شکنی. تخلف از قانون برای هر کس و هر مقامی تخلف است، خصوصا برای مجریان قانون بسیار قبیح و غیر قابل گذشت است. فراموش نکنیم که امام علی (ع) به فرزندش امام حسن(ع) فرمودند که:
یا حسن، کل حسن حسن، و منک احسن، و کل قبیح قبیح، و منک اقبح.
ای حسن، همه نیکی ها نیکند، اما اگر از تو صادر شود، نیکوتر است و کل زشتی ها زشتند، اما تو انجامش دهی زشت تر است.
بیایید همه به قانون وفادار باشیم، حتی اگر واژه هایی با بار سنگین مقابلمان دیدیم. هر حقی ذیحقی دارد، فارغ از آنکه ذیحق بدنام و یا خوشنام باشد و اوج انسانیت در این است که در دفاع از حق به ذیحق بنگریم نه به مصلحت شخصی خودمان و از حق دفاع کنیم، حتی اگر دیحق بدنام باشد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین