کد خبر: ۲۶۸۶۸۲
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵

ادای دین عادل فردوسی‌پور به عزت‌الله ضرغامی

فردوسی پور که قبلا ثابت کرده بود هر موضوعی می تواند به موضوع نظر سنجی برنامه 90 تبدیل شود، این بار اما از به نظرسنجی گذاشتن اختلاف سازمان لیگ برتر و وصدا وسیما خودداری کرد
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: عادل فردوسی پور با با مدیریت خاص برنامه 90 در شب گذشته توپ پرداخت نشدن حق بخش تلویزیونی به باشگاه ها را از  دروازه ضرغامی خارج کرد و به زمین دولت  ومجلس انداخت.

به گزارش آفتاب به نقل از خرداد، پس از بالا گرفتن اختلاف بین صدا وسیما و سازمان لیگ برتر درباره حق پخش تلویزیونی و ممانعت از حضور دوربین های تلویزیونی در ورزشگاه ها و در نهایت پخش نشدن مسابقات لیگ و جام حذفی از تلویزیون، این پرسش به طور جدی مطرح شد که رویکرد برنامه 90 در قبال این اختلاف چه خواهد بود.

عادل فردوسی پور که این اختلاف را بازی دو سرباخت برای خودش می دانست، سعی کرده بود از ورود آن خودداری کند تا شاید آب ها از آسیاب بیفتد و مشکل حل شود اما در نهایت با بالا گرفتن اختلاف ها مجبور به طرح آن در برنامه 90  شد.

شب گذشته اما  فردوسی پور با مدیریت خاص برنامه 90 اختلاف نظر صدا وسیما و  سازمان لیگ برتر درباره حق بخش تلویزیونی را به گونه ای هدایت کرد که در انتها مجلس و به ویژه مقصر شدند و سازمان لیگ و صدا وسیما طلبکار!

محتوای برنامه 90 دیشب با مدیریت و مجری گری عادل خان فردوسی پور وبه نوعی جادوگری این مجری با سابقه اینگونه در آمد که صدا و سیما نمی تواند حق پخش را بدهد زیرا  اولا اجازه ندارد و دوما دولت بودجه کافی در اختیارش قرار نمی دهد. بنابراین دولت و مجلس باید وارد میدان شوند و اولا قانون را تغییر دهند تا صدا وسیما اجازه پرداخت داشته باشد و ثانیا دولت توان این پرداخت یعنی بودجه بیشتر را در اختیار صدا وسیما قرار دهد.

البته عادل فردوسی پور به هیچ عنوان این موضوع اشاره نکرد که صدا و سیما کی و کجا در سایر مواردی که به عملکردش انتقاد وارد است و انتظارات به حق برای اصلاح آن وجود دارد از دولت و قانون استمداد می طلبد؟ آیا رویکرد یکسویه سیاسی این رسانه که مورد انتقاد قریب به اکثریت گروه های سیاسی است نیاز به اصلاح قانون ندارد؟  آیا استفاده از آرشیو این رسانه برای ساختن برنامه های به ظاهر مستند علیه دولت قانونی است؟

در عین حال عادل فردوسی پور در حالی بر طبل بی پولی صدا وسیما کوبید که علی رغم بودجه هزاران میلیاردی این سازمان و درآمدهای نجومی از تبلیغات، این سازمان با مدیریت آقای ضرغامی به یکی از بزرگترین بنگاه های زیان ده کشور تبدیل شده است.

به این آمار توجه کنید: بودجه سال 90 سازمان صدا و سیما 1120 میلیارد تومان بود. صدا و سیما در لایحه بودجه شرکتی سودده ارزیابی شده بود ولی در لایحه نهای رقمی معادل 607 میلیارد کمک زیان برای سازمان در نظر گرفته شده بود!

آیا با جلوگیری از هدرفت میلیاردها دلار پول وساخت برنامه های ضعیف و غیر مخاطب محور؛ صدا وسیما نمی تواند حق پخش 15 میلیاردی لیگ برترهای را پرداخت کند؟ این سوال را باید عادل فردوسی پور مطرح می کرد و از کارشناسان بی طرف می خواست تا به آن پاسخ بگویند اما به هر حال دیشب مشخص شد که برنامه 90 هم یکی از آنهایی است که ضرغامی مدت هاست آن را در آب نمک خوابانده تا سروقت به کار آقای رییس بیاید.

جالب اینکه فردوسی پور که قبلا ثابت کرده بود هر موضوعی می تواند به موضوع نظر سنجی برنامه 90 تبدیل شود، این بار اما از به نظرسنجی گذاشتن اختلاف سازمان لیگ برتر و  وصدا وسیما خودداری کرد تا نهایت سپاسگزاری از عزت الله ضرغامی و البته سازمان متبوعش را به جا آو رده باشد.

با جادوگری و هنرنمایی فردوسی پور و برنامه 90 شب گذشته صدا وسیما از یک بدهکار واقعی به یک طلبکار کاذب تبدیل شد و از آن طرف باشگاه ها و سازمان لیگ مقابل دولت قرار گرفتند. این هنر فردوسی پور در برنامه 90 شب گذشته بود و البته ضرغامی هم انتظار این خدمت و هنرنمایی را پس از مدت ها آوانتاژدادن  از او و برنامه اش داشت!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین