کد خبر: ۳۹۵۸۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آفتاب‌نیوز:

مصوبات درباره پیوستن به FATF مربوط به دولت گذشته است/مخالفان کمتر دغدغه ملی دارند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیوشتن به FATF قدم خوبی برای شفاف‌سازی بانکی است گفت: پیوستن به سازوکارهای حقوقی بین‌المللی به استانداردسازی نظام‌های داخلی ما کمک می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌ و گو با  آفتاب‌نیوز اظهار کرد: FATF مصوبات درباره پیوستن به FATF مربوط به دولت گذشته است/مخالفان کمتر دغدغه ملی دارندسازوکاری است برای نظارت بر مبادلات بانکی با هدف مقابله با پولشویی گروه‌های تروریستی البته ما در داخل کشور در این زمینه مقررات خوبی داریم. ما همچنین در سال 88 عضو کنوانسیون مبارزه با فساد شدیم و سعی کرده‌ایم با این سازوکارهای بین‌المللی منطبق شویم تا با پولشویی و تروریسم مقابله کنیم.

این عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه دیدگاه من این است که پیوستن به سازوکارهای حقوقی بین‌المللی در حوزه‌های پولی و بانکی و سایر حوزه‌ها از جمله حق کپی رایت به استانداردسازی نظام‌های داخلی ما کمک می‌کند، تصریح کرد: زیرا این سازوکارها برآمده از تجربیات طولانی و خوب کشورهای مختلف است و بیش از 180 هم عضو FATF  هستند. پیوشتن به FATF قدم خوبی برای شفاف‌سازی بانکی است.

صادقی در ادامه تاکید کرد: به هر حال کشور ما یکی از قربانبان تروریسم است چه تروریسم داخلی مثل منافقین چه تروریست بین‌المللی مثل طالبان و القاعده. عمده حساسیت FATF هم بر روی این گروه‌های تروریستی است زیرا این گروه‌ها حجم زیادی از مبادلات منابع مالی را انجام می دهند. رویکرد جمهوری اسلامی ایران هم مقابله با گروه‌های تروریستی است و بنابراین FATF نه تنها مغایرتی با رویکرد نظام ندارد بلکه با آن هم تطابق هم دارد.

وی همچنین خاطرنشین کرد: در قوانین داخلی کشورمان در زمینه مقابله با تروریسم مصداق‌های تروریسم مشخص شده و ما ملزم نیستیم که مصداق‌های سازمان های بین‌المللی را بپذیریم. ما گروه‌های آزادی‌بخش که با اشغالگری مقابله می‌کنند را از گروه‌های تروریستی مستثنی کرده‌ایم. در بیانیه شورای عالی مبارزه با پولشویی هم این مساله به وضوح توضیح داده شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به انتقادات مخالفان دولت به FATF  گفت: باید دقت‌های لازم و کارشناسی دقیقی در این زمینه انجام و به انتقادات هم توجه شود اما معتقدم مخالفان دولت کمتر دغدغه ملی داشته و دنبال منافع جناحی خود هستند. برخلاف آنچه منتقدان مطرح می‌کنند، همه مصوبات درباره پیوستن به این نهادهای بین‌المللی مربوط به دولت گذشته است و تمام قانونگذاری‌ها در آن مقطع انجام شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
7
1
جالبه این یارو دانشگاهی هست نماینده مجلس هم هست ولی قانون مبارزه با پولشویی دولت قبل رو نخونده!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
0
0
متاسفانه طرفداران دولت یک دیدگاه بیشتر ندارند و آن هم این که دیگرا را به سیاسی کاری متهم می کنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین