کد خبر: ۳۹۷۳۱۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
گفت‌وگوی اختصاصی «آفتاب‌نیوز» با وزیرکار:

مخالفان عمق‌دوستی دیرینه رهبری و روحانی را نشانه گرفته‌اند/امسال، سال شکوفایی دولت است/اشاره به فیلم مخفی احمدی‌نژاد

دلیل سکوت دولت در برابر مخالفان؛ دولت علاقه‌ای به تنش، حمله و فریاد‌کشیدن ندارد/ /جامعه ما در سال‌های اخیر پر از استرس شده و مردم هر روز بی‌اخلاقی‌هایی را از جانب سیاستمداران مشاهده می‌کردند/ خدمت به مردم ایجاد آرامش و امید است وگرنه ما هم در زمینه فیش‌های حقوقی خیلی حرف داشتیم/محرومان و فقرا بدانند آنکه با عقلانیت و بدون کار تبلیغاتی و بدون فریب دادن فقرا کار می‌کند او سالم است؛ دروغ گناه دارد و دروغ به فقرا گناه مضاعف دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- دکتر علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگوی اختصاصی با «آفتاب‌نیوز» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا عملکرد و دستاوردهای دولت کمتر رسانه‌ای می‌شود، گفت: بعضاً خیلی این را می‌شنویم که دولت از نظر بیان گزارش‌ها دچار ضعف عملکردی است و کم حرف می‌زند اما من از جنبه دیگری به این موضوع نگاه می‌کنم؛ روزی که ما به دولت آمدیم احساس کردیم که یکی از موانع کار فضای پرتنش است و بر اساس یک تحلیل جامعه‌شناختی از وضعیت جامعه به این نتیجه رسیدیم که برای توسعه و پیشرف کشور و همچنین برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز به اعتماد مردم داریم. به طور کلی تحلیل ما این بود که امید در مردم کم شده و جامعه پرتنش است و درگیری اجتماعی در پایینترین نهادهای اجتماعی یعنی خانواده تا بین گروه‌های اجتماعی، فوق‌العاده بالاست.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وزیر کار با بیان اینکه آستان تحمل جامعه بسیار پایین بود، افزود: من یادم نمی‌رود که در زمان انتخابات سال ۹۲ دو ماشین به هم برخورد کردند -در حدی که  شیشه خودروی آن‌ها شکست- اما تا جایی آستانه تحمل پایین آمده بود که درگیری شدیدی بین ‌آن‌ها شکل گرفت و این منجر به کشته شدن یک نفر شد.

مخالفان عمق دوستی دیرینه رهبری و رییس‌جمهور را نشانه گرفته‌اند/ امسال؛ سال شکوفایی دولت

ربیعی در ادامه به دلایل سکوت دولت در برابر تندروها اشاره کرد و گفت: نه اینکه دولت توان بیان مسائل و یا توان حمله ندارد بلکه اساساً اعتقاد به حمله ندارد؛ اعتقاد دولت ایجاد فضای آرام در جامعه است. ما این را نمی‌پسندیم که هر وقت مردم صدای رادیو را باز کنند یا اینکه برنامه خبر تلویزیون را می‌بینند و یا صفحه روزنامه را باز کنند با یکسری اخبار و مطالب استرس‌آور روبرو شوند؛ جامعه ما در سال‌های اخیر پر از استرس شده و مردم هر روز بی‌اخلاقی‌هایی را از جانب سیاستمداران مشاهده می‌کردند.

وزیر کار با انتقاد از تنش‌ها در سطح کلان مدیرتی در گذشته، تصریح کرد: جالب است بدانید چند وقت پیش، بخشی را در تامین اجتماعی افتتاح کردیم که افراد وقتی وارد بیمارستان می‌شوند اگر از آن‌ها عکسبرداری و فیلمبرداری صورت بگیرد تا داروخانه بدون مراجعه حضوری می‌تواند بروند؛ من همینطور که نشسته بودم –چون از کودکی این خصلیت را داشتم که ذهنم تداعی‌معانی می‌کند- یکباره تداعی کردم که روزی در همین تامین اجتماعی و رئیس تامین اجتماعی که باید امنیت اجتماعی تولید کند، برادر رییس یک قوه را صدا می‌کند و در اتاق به صورت مخفیانه از او تصویربرداری می‌کند و این تصویربرداری را رئیس دولت –به‌عنوان تله‌گذاشتن برای برادر رئیس دو قوه- می‌برد در مجلس پخش می‌کند. این چه جامعه‌ای است که  به‌صورت مخفیانه تصویر کسی را بگیری و پخش کنید؟!

ربیعی با بیان اینکه دولت اعتقادی به اینگونه رفتارها ندارد، ادامه داد: اینکه صدای دولت کم شنیده می‌شود من هم قبول دارم اما گوش‌های مردم خسته شده و ما نمی‌خواهیم فریاد بکشیم؛ نمی‌خواهیم با فریاد و با  تیترهای بزرگ با مردم صحبت بکنیم؛ فکر می‌کنیم خدمت به مردم ایجاد آرامش و امید است وگرنه ما هم در زمینه فیش‌های حقوقی خیلی حرف داشتیم.

وزیر کار در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کنید این روش به چهره دولت در افکار عمومی آسیب بزند؟، گفت: بله؛ می‌تواند! متاسفانه چیزی که از طرف برخی نخبگان و از طرف رسانه‌ها گسترش پیدا کرده این است که سکوت را نشانه پاسخ نداشتن دولت در برابر انتقادها می‌دانند و این اتفاق خیلی بدی است اما همیشه سکوت علامت بی‌پاسخی نیست و در درازمدت جامعه از دیدن چهره‌های آرام دولت و وزرا نفع می‌برد؛ چهره‌هایی که فقط کار می‌کنند و به حاشیه نمی‌پردازند.

ربیعی افزود: یکی از مشکلات کشور این است افرادی که به منصب می‌رسند نا‌خود‌آگاه شرایطی برایشان فراهم‌ می‌شود که باید۷۰ درصد توطئه یا حاشیه خنثی کنند اگر بتوانیم این درصد را بی‌اعتنا شویم و کم کنیم، کار قابل توجهی است اما حق با شماست بی‌توجهی مثل تیغ دو دَم است؛ گاهی وقت‌ها احساس می‌شود شاید پاسخی داده نمی‌شود حق با گوینده خبر است ولی قطعاً دولت علاقه‌ای به تنش و آلودگی صوتی در جامعه ندارد.

ربیعی با بیان اینکه احساس می‌کنم دولت در حال شکوفاشدن است به چرایی این شکوفایی در سال پایانی کابینه یازدهم اشاره کرد و گفت: وقتی دولت هفتم و هشتم را نگاه می‌کنید، می‌بینید شیب رشد از سال ۸۴ تا ۸۷ ادامه دارد و بعد از سه سال این شیب می‌افتد. دوره‌های زمانی آثار خودش را تا سه سال بعد می‌گذارد؛ به نظرم دوران زدودن آثار فقدان رشد تلنبارشده یا رکود کوهانه‌شده به پایان رسیده است.

وزیر کار ادامه داد: برای اثبات اینکه امسال سال شکوفایی است نشانه‌هایی هم دارم که در سفرهای استانی آنها را مشاهده کرده‌ام؛ به‌طور مثال در سفر به استان لرستان سه واحد صنعتی که خوابیده بود راه افتاد؛ مثل گهر یا در یزد 13 درصد حمل و نقل کاشی و سرامیک و خروج از استان زیاد شده است، ۹ درصد حمل و نقل صنعتی افزایش پیدا کرده است، مصرف برق صنعتی نیز افزایش داشته و فروش سیمان هم 4 درصد بیشتر شده است؛ اینها هم شاخص است.

وی به افزایش مشاغل مولد در ۵ ماه ابتدایی سال‌جاری اشاره کرد و گفت: در ۵ ماه اول، ۴۰۰ هزار شغل عمدتاً در بخش خدمات مولد ایجاد شده است و نه در بخش صنعت بزرگ؛ یعنی جایی که ظرفیت داشته است. به هر حال احساس می‌کنم امسال سال شکوفایی دولت است و حتماً رشد ۵ درصد را تجربه می‌کنیم و سعی ما این است که این رشد را به بخش غیرنفتی انتقال بدهیم.

ربیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود کاهش تورم چرا عده‌ای معتقدند این روند تاثیری که انتظار می‌رفت، بر معیشت مردم نداشته است، گفت: کنترل تورم به‌معنای ارزانی نیست؛ کنترل تورم یعنی اینکه 1000 تومان شما به‌جای اینکه ۶۰۰ تومان شود، ارزشش 900 و خرده‌ای شود؛ وضع معیشت مردم را ببینید؛‌ در سال‌های گذشته این کیک کوچک شده است، سهمی هم که هر ایرانی می‌تواند ازاین کیک بردارد کم شده است و این در گذشته با تندی زیاد کم می‌شد که جلوی تندی را گرفتیم و از این به بعد برنامه بزرگ‌شدن کیک را داریم؛ یعنی رشد اتفاق می‌افتد و کیک اقتصاد بزرگتر می‌شود.

مخالفان عمق‌دوستی دیرینه رهبری و روحانی را نشانه گرفته‌اند/اشاره به فیلم مخفی احمدی‌نژاد

وی در پاسخ به سوالی درباره نقش مخالفان داخلی در عدم تحقق برخی از برنامه‌های دولت و اینکه آیا دولت توان مقابله با این گروه‌ها را دارد؟، گفت: این‌ها مسیر را کند می‌کنند؛ مهمترین مباحث ما سرمایه‌گذاری و امنیت سرمایه‌گذاری است اما به نظرم این موتور حرکت می‌کند و اینطور نیست بایستد ولی حتماً به‌جای اینکه با سرعت ۱۲۰ کیلومتر برود با تصادف جلو می‌رود؛ لذا بیشتر دولت خسته می‌شود و خسته‌تر جلو می‌رود و اتفاقا این مسئله‌ای است که مردم باید در مورد آن بیشتر بدانند. 

ربیعی افزود: درباره رابطه بین پول و امنیت می‌گویند پول ترسو است. اگر بخواهیم ۸ درصد رشد کنیم، ۸۰۰ هزار میلیارد پول لازم داریم و برای تامین این منابع یا باید پول‌های مردم را از طریق بازار سرمایه جذب کنیم و یا اینکه سرمایه‌گذاری خارجی به کشور بیاوریم. البته این موضوع الزاماً به این معنی نیست که سرمایه‌گذار حتماً باید خارجی باشد؛ ایرانیان خارج از کشور بیایند در داخل کشور سرمایه‌گذاری کنند.

وزیر کار با بیان اینکه در دنیا سرمایه سرگردان زیاد شده است، ادامه داد: ایران این شرایط را دارد و مکنزی وقتی تحلیل می‌کند معتقد است ایران شرایط جذب سرمایه خارجی را دارد.

ربیعی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه استراتژی مخالفان در انتخابات پیش‌روی را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: جامعه به‌طور اساسی در اینکه دولت در جهت درست حرکت می‌کند را می‌داند اما آن چیزی که مردم را در گذشته نگران کرده بود "نگرانی" و اصل نگرانی بود که با شکل‌گیری دولت یازدهم این نگرانی و استرس از بین رفته است؛ لذا دولت یازدهم قطعاً در انتخابات آینده نیز همه آراء  پایگاه اجتماعی خود را خواهد داشت و گروه‌های مهم اجتماعی کماکان با همه نقدهایی که دارند -به دلیل اینکه می‌دانند دولت در مسیر درست حرکت می‌کنند- از دولت روحانی حمایت خواهند کرد.

وی در مورد استراتژی مخالفان در انتخابات پیش‌رو نیز گفت: عمق استراتژیک دولت ما اعتماد رهبری و دوستی دیرین رهبری و رییس‌جمهور است و برخی مخالفان این را نشانه گرفته‌اند. وی با اشاره به خاطره‌ای در همین‌خصوص، گفت: وزیری از دولت قبل -خودش یا به واسطه‌ایی- گفته بود که نامه‌ای به رهبری نوشته بود و بعد از آن نامه رییس‌جمهور وقت او را می‌خواهد و دو ساعت و نیم پشت در اتاقش نگه می‌دارد و بعد از دو ساعت و نیم تحقیرش می‌کند که چرا آن نامه را نوشته است. این یک سکانس، سکانس بعد آقای روحانی هستند که در جلسه هیات دولت می‌گوید چرا با رهبری حرفی نمی‌زنید؛ اگر فکر می‌کنید چیز خصوصی دارید و دسترسی ندارید بدهید من ببرم. می‌گویند اگر از دفتر رهبری، آقای گلپایگانی یا آقای حجازی زنگ زدند و هر چیزی گفتند انجام دهید. اینها ضبط‌شده و اعتقاد همه اعضای کابینه است؛ هم عقلاً، هم استراتژی، هم تحلیل اجتماعی و هم به‌عنوان مسئله فقهی به این روش اعتقاد داریم؛ بنابراین یکی از جاهایی که متاسفانه به‌طور غیر‌مستقیم سعی می‌کنند دو‌گانه‌سازی کنند و بعد رسانه‌های خارج از کشور نیز به مسئله دامن می‌زنند.

وی با تاکید بر اینکه  باید رابطه دولت و رهبری را هر روز تقویت کنیم، ادامه داد: با اعتقاد این را دنبال می کنیم.

ربیعی به استراتژی دوم مخالفان دولت در انتخابات اشاره کرد و گفت: می‌گویند طبقات متوسط و نخبگان جامعه تشخیص‌شان برای آینده ایران مسیر دولت روحانی است؛ بنابراین باید شیفت کنیم به رای‌دهندگان توده‌ای که از نظر طبقات اقتصادی در شرایط پایین‌تری هستند. اینها یک انحراف تحلیل دارند؛ اول اینکه در ایران طبقه اقتصادی با طبقه فرهنگی به‌هم‌ریخته است؛ افرادی هستند که از نظر اقتصادی پایین هستند و از نظر طبقه فرهنگی بالا که عدد این افراد بسیار است. از سوی دیگر مخالفان روی دولت اشرافی یا اینکه این دولت، دولت اقشار پایین‌ نیست برنامه‌ریزی می‌کنند؛ مثلا شعار"یارانه ۴۰ هزارتومان را به‌ 200 هزارتومان افزایش می‌دهیم" را زیاد می‌شنویم اما خوشبختانه جامعه به این شعارهای پوچ  حساس شده است. در زمانی که با ۷۵۰ میلیون دلار درآمد، رشد دولت شما منفی بوده چطور می‌توانید -وقتی رشدی صورت نمی‌گیرد- اشتغال ایجاد کنید؟ به جز اینکه ۶ ماه یارانه نقدی بدهید و بعد چهارماه  فرد را بیکار کنید -بیکاری که بخاطر انتظار جدید ایجاد شده است- چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

وزیر کار با بیان اینکه دولت یازدهم رفتار پوپولیستی انجام نمی‌دهد، ادامه داد: ما این کارها را نمی‌کنیم؛ مگر نمی‌توانیم ۳۰۰۰ میلیارد ببریم و کارهای کوچک انجام بدهیم؟ دولت این کارها را اخلاقی نمی‌داند بنابراین گرایش به فقرا در برنامه‌ریزی عملی و واقعی دولت است؛ به طور مثال بحث درمان و یا بیمه برای همه ایرانیان از جمله تلاش‌های ذهنی‌ من و امثال من در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است. روی امنیت غذایی و فقر غذایی کار کردیم، کودک بازمانده از تحصیل را هدفگیری کردیم یا پیشگیری از مناطق محروم و فقیر و غربالگری شنوایی و بینایی را در بهزیستی مجانی کردیم و تا ۹۰ درصد پوشش دادیم؛ اینها مبارزه واقعی با فقر است که البته خیلی سر و صدا ندارد‌.

وزیر کار با بیان اینکه یک معلول وقتی وارد خانواده می‌شود، خانواده را فقیر می‌کند، ادامه داد: اینکه امروز ۴۰ تومان به کسی بدهید و فردا ۱۲۰ تومان از جیبش خارج کنید درست نیست. بنابراین محرومان و فقرا بدانند آنکه با عقلانیت و بدون کار تبلیغاتی و بدون فریب دادن فقرا کار می‌کند او سالم است؛ دروغ گناه دارد و دروغ به فقرا گناه مضاعف دارد.

ربیعی تاکید کرد: به دنبال اشتغال پایدار، طرح اشتغال فراگیر را تحت عنوان طرح تکاپو پیگیری می‌کنیم و امسال ثمر خود را می‌دهد.

وزیر کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از گفت‌وگوی مفصل خود با «آفتاب‌نیوز» و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به آسیب‌هایی که در ۸ سال دولت قبلی دیدیم، این دولت در رفع آسیب‌های اجتماعی چقدر موفق بوده است، گفت: آسیب‌های اجتماعی و صورت مسئله را در این دولت پاک نکردیم؛ شاید اولین کسی که در مورد بحران صندوق‌ها صحبت کرد من بودم. همچنین در مورد بحران بیکاری و فقر صحبت کردم و تاکید کردم که فقر واقعیت جامعه ما است. بنابراین به هیچ عنوان دنبال پاک کردن صورت مسئله نبودیم.

مخالفان عمق‌دوستی دیرینه رهبری و روحانی را نشانه گرفته‌اند/اشاره به فیلم مخفی احمدی‌نژاد

ربیعی با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی را هرگز کتمان نمی‌کنیم، تصریح کرد: اینکه بگویم اعتیاد را کنترل کردیم یا اعتیاد وجود ندارد درست نیست؛ مرز بین سیاه‌نمایی و سفید‌نمایی مطلق را خیلی مرز ظریفی می‌بینم؛ در واقع سفید‌نمایی مطلق خودش سیاه‌نمایی است. وقتی چیزهایی که هست را انکار بکنید، اثرش بسیار بدتر است؛ واقع‌نمایی بهتر از هر چیزی است. به هر حال اولین بحث ما در مورد آسیب‌های اجتماعی‌ به‌رسمیت‌شناخته‌شدن آسیب‌های اجتمای بود و بعد شناسایی رابطه علی بوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه جنس آسیب‌های اجتماعی ما امروزه از جنس آسیب‌های اجتماعی کلاسیک نیست؛ جنس آسیب‌های اجتماعی کلاسیک، فقر و بیکاری و حاشیه‌نشینی بوده است. امروز بخشی از آسیب‌های اجتماعی ما را این رابطه علی تببین نمی‌کند (گرچه این رابطه همواره آسیب‌های اجتماعی ما را تبین کرده و خواهد کرد) اما آنچه که امروز به شکل گسترده‌ای می‌بینیم آسیب‌های جدیدی است مثل؛ خوردن مشروب، اعتیاد جدید در طبقات جدید و ... . امروزه اعتیاد در زنان خانه‌دار، افراد صاحب‌شغل، جوان‌هایی که هنوز در بحران ببکاری نیستند و به اقشار مختلف اجتماعی کشیده شده است. درصد کمی از طلاق را مشکلات بیکاری یا اعتیاد تشکیل می‌دهد؛ درصد بزرگ طلاق مربوط به فقدان گفت‌وگو در خانواده است؛ همان بحث اولی که عنوان کردم؛‌ بحث عمده ‌تحلیل علمی اعتیاد ناآرامی است. در علت‌های نانوشته طلاق -که متاسفانه بیان هم نمی‌شود- فقدان یا عدم درک رابطه جنسی زن و مرد است و این ناشی از فقدان گفت‌وگو و نبود آموزش است. بنابراین ما با دسته‌ای جدید از آسیب‌های اجتماعی مواجه هستیم. 

وزیر کار و رفاه اجتماعی به فعالیت‌های انجام‌شده برای مقابله با آسیب‌های جدید اشاره کرد و گفت: بخشی ایجاد فضای آرام در جامعه است؛ در آسیب اجتماعی، آسیب روانی را علت بسیار بزرگ می‌دانم؛ این نیاز به برنامه کلان دارد که من به آن می‌گویم "دولت آرام"؛ دولتی که آرامش را با خود به جامعه بیاورد. دولت باید به جامعه احساس آرامش و عقلانیت بدهد و نگاه دولت یازدهم نیز همین است. اینکه قیمت ارز بالا و پایین نمی‌شود و تورم یکروزه افزایش پیدا نمی‌کند، احساس امنیت روانی است.

وی با بیان اینکه دولت تصمیمات نامعقول نمی‌گیرد، اظهار داشت: الان روی طلاق متمرکز شدیم و فکر می‌کنم قوی‌ترین برنامه را در سازمان بهزیستی طراحی کردیم؛ خط‌های مشاوره متعددی را راه‌اندازی و نهادهای مدنی را برای این مسئله به کار گرفته‌ایم. حتی از افراد بازنشسته هم استفاده کردیم  و در شهرهای مختلف نهادهای مردمی را فعال کردیم. 

وی سپس به عملکرد وزارت کار در زمینه مقابله با خودکشی اشاره کرد و گفت: افرادی که خود‌کشی می‌کنند معمولاً یک خودکشی ناقص داشته‌اند یا اینکه علامتی از خودکشی در خود نشان داده‌اند؛ مددکاران ما بلافاصله بعد از گزارش‌ها به سراغ افراد در معرض خطر می‌روند که تقریباً موفق عمل کرده‌ایم و تاکنون جلوی تعدادی از خود کشی‌ها را گرفته‌ایم.

وی در مورد حمایت و مراقبت از این گروه‌ها نیز گفت: سعی می‌کنیم این فعالیت‌ها را به نهادهای اجتماعی واگذار کنیم؛ ما مددکار دایمی نیاز داریم. از برنامه‌ریزی توسط دولت عبور کردیم و مقابله با آسیب از طریق جامعه را دنبال می‌کنیم. در هر استان و شهرستان، مناطق آسیب‌خیز را شناسایی کردیم و آنجا مدرسه، مسجد یا بسیج و ... انتخاب شده و تبدیل می‌شود به کانون مقابله با این آسیب‌ها. استراتژ‌ی دیگر هم خانواده‌محوری است.

وزیر کار در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با «آفتاب‌نیوز» در مورد شرایط کارگران، ایمنی و حوادث کار گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی مرگ بر اثر ایمنی کار روزی یک نفر کمتر شده است. در حوادث ناشی از کار شرایط ما بهبود پیدا کرده است؛ شاخص‌ها و استانداردهای ایمنی را افزایش دادیم و با توجه به اینکه نیروی بازرس کم داشتیم از هر صنعت نیرو گرفتیم و آموزش داه‌دیم.

ربیعی در مورد حوادث مترو تهران نیز گفت: متاسفانه جاهایی بودند کمتر به بازرسین اجازه ورود می‌دادند البته بخشنامه و دستور دادم که وارد شوند و اگر موانع قانونی هست بگویند از جنبه حقوقی دنبال کنیم. متاسفانه حوادث ناشی از کار هم در پتروشیمی و هم فعالیت‌های حفاری مترو افزایش پیدا کرده است که نشان می‌دهد استانداردهای ایمنی کمتر رعایت می‌شود. حوزه‌هایی بوده است که برای کنترل کمتر راه می‌دادند و  بنا داریم‌ از همه ابزار‌های قانونی برای حل این مشکلات استفاده کنیم.

وی سپس به تلاش‌های دولت برای تقویت قدرت اقتصادی کارگران اشاره کرد وافزود: در سه سال گذشته درصد زیادی مزد کارگر را بر تورم پیشی دادیم؛ در سال اول با تورم‌ ۲۵ عملاً ۳۱ درصد، سال دوم ۱۷ و عملاً ۲۱ درصد و امسال هم ۱۴ و عملاً ۱۷ درصد ‌افزایش دستمزد داشتیم. در ضمن سعی می‌کنیم حق مسکن را هم اضافه کنیم. متاسفانه سال‌ها سفره‌های مردم کوچک شده است و ما سیاست تدریجی داریم تا قدرت خرید کارگران را افزایش دهیم و شرط اول این است که از رکود خارج شویم.

 وزیر کار در مورد تشکیل انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و مشکلات این صنف نیز گفت: انجمن صنفی در گذشته تشکیل شده بود و به هر دلیلی دادگاه آنرا تعطیل و وزارت کار هم آن انجمن را منحل کرد. وقتی اعضای انجمن قبلی شکایت کردند دیوان عدالت به وزارت کار وقت رای داد. حرف ما این بود در شکلی که آیین‌نامه دارد فعالیت کنید که بالاخره دوستان پذیرفتند در قالب و آیین‌نامه فعالیت کنند هر چند در این مورد انجمن مخالف هم تشکیل شده است ولی ما از حقوق مدنی کسانی که می‌خواهد تشکل درست کند دفاع می‌کنیم و پای آن خواهیم ایستاد. اصلاح‌طلبی یعنی اینکه قانون را مراعات کنیم؛ اصلاح‌طلبی لباس نیست، اصلاح‌طلبی یک تفکر است؛ یعنی بگوید زنده باد مخالف من و قانون را رعایت بکند؛ آیین‌نامه و قانون اجازه سراسری‌بودن را نمی‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
6
6
این که دولت برای حذف تنش در جامعه سکوت اختیار کرده است بسیار مناسب وارزشمند وقابل تقدیر است ! ولی الان طرف مقابل که عوض سکوت وشرمساری , هرگونه تهمت وافتراء به دولت دکتر روحانی را علنا وازطریق رسانه های گوناگون فریاد میکند وجو جامعه را علیه دولت و شخص رئیس جمهور روحانی مسموم میکند وجامعه را متشنج میکند ! تلاش می کنند دولت به تصمیم خردمندانه وخیرخواخانهء خود برسد !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
1
6
خخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
1
1
وجود مشکل، دورویی، دروغ، سرو صدا، از جیب مرم برداشتن و.... همه چیزهایی که به دولت قبل نسبت دادید کاملا درسته و متین، اما دلیل بر اینطور نبودن دولت شما نیست. اونا به قول شما 40 تومان توی جیب مردم گذاشتن و 120 برداشتند. شما یارانه 40 تومانی اونا را برای خیلی ها قطع کردید و 1200 تومان هم از جیب برداشتید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین