کد خبر: ۴۷۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۵ - ۲۱:۱۲

ایثارگران:دوم خردادیها اختلاف افکنی می کنند

آفتاب‌‌نیوز :  پس از یک دوره ای انحطاط و دور شدن از مقاصد اسلامی، اکنون جوامع اسلامی خیزش هایی را مشاهده می کنند که یا همزاد و یا زاده انقلاب اسلامی ایران است.

 این خیزش ها موجی از بیداری و مقاومت اسلامی را در برابر سلطه طلبی جهان خواران ایجاد کرده و سلطه طلبان غرب هم اکنون با تمام قوا و در همه زمینه ها به مصاف اسلام آمده اند.
 بر همین اساس رهبر خردمند انقلاب به نخبگان جهانی اسلام هشدار می دهند که اگر به وظیفه خود عمل نکنند، جوامع اسلامی در مسیر سعادت خود دست کم ده ها سال عقب خواهند ماند.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به سخنان مقام رهبری در مراسم هفدهمین سالگرد ارتحال  امام خمینی(ره) و تاکید ایشان به تعریف مصداق دقیقی از بحث خودی و غیر خودی اظهار شده است: ایشان فرمودند:« . . . ما آن کسانی را غریبه می دانیم، از دایره خارج می دانیم که برای دشمن کار می کنند. آن کسانی که امام(ره) و راه امام و وصیت نامه امام را قبول دارد، او «خودی» است و به آن پایبند است « خودی» است؛ آن کسی که عزت این ملت و پیشرفت علمی این ملت را دنبال می کند او « خودی» است. غریبه ها کسانی هستند که مشتاق سلطه امریکا هستند.» 

بدون تردید این تعریف از خودی و غیر خودی در عرصه سیاسی کشور، فصل نوینی از تعاملات و تفاهم های سیاسی را به وجود خواهد آورد و مانع از آن خواهد شد که برخی دایره خودی ها را آنقدر تنگ نمایند که بسیاری از نیروهای انقلاب را از دایره خارج نمایند و مانع از آن خواهد شد که برخی بدون هیچ مرزبندی، سست مذهبی را در میان نیروهای انقلاب بپذیرند. 

با تعریف رهبر معظم، تمام کسانی که دل در گرو راه امام، خدمت به مردم و پیشرفت ایران اسلامی دارند در زمره نیروهای خودی محسوب می شوند و در جهت وفاق، همدلی و کاهش تنش و ایجاد آرامش گام های اساسی برخواهند داشت. 
در این بیانیه،رویکرد دولت نهم به مسائل بین المللی و سیاست خارجی یک رویکرد مبتنی بر هوشمندی و پایداری بر اصول ذکر شده است و آمده است:در رویکرد این دولت، غرب در موضع انفعالی قرار گرفته است و لذا به همان اندازه که ما تهدید می شویم، غرب نیز مورد تهدید جدی قرار می گیرد. 

امروز نقاط آسیب پذیر غرب که در خانه شیشه ای نشسته است، آن قدر زیاد و قابل دسترسی است که قدرت مانور آن بلوک را در برابر جمهوری اسلامی ایران به حداقل رسانده و بر همین اساس است که ریاست محترم جمهور و مسئولین دستگاه سیاست خارجی کشورمان، عزت و سربلندی ایران اسلامی را در ایستادگی در مقابل زیاده خواهی ها و نظام سلطه یافته اند. 

در عین حال همانطور که مسئولین نظام بارها تاکید داشته اند، جمهوری اسلامی ایران همواره بر ایجاد تفاهم و تعامل متقابل اصرار داشته و همین مسیر را دنبال می کند و لذا بر گفت و گو بدون پیش شرط تاکید دارد. 

در این بیانیه ضمن تمجید از عملکرد و همراهی مجلس هفتم با دولت، اظهار شده است: اکثریت مجلس هفتم شورای اسلامی به خوبی توانسته منشا تاثیرات جدی در جهت حل مشکلات مردم جلوگیری از افزایش شدید قیمت ها و کاهش ریخت و پاش در شرکت ها و موسسات دولتی و نظارت دقیق با توجه به ابزارهای قانونی مجلس خصوصا تحقیق و تفحص ها و توجه به قراردادهای کلان اقتصادی باشد.

 همین امر متاسفانه موج مخالفت ها را از سوی برخی گروه های سیاسی که در چند انتخابات اخیر مورد ادبار مردم قرار گرفته اند، برانگیخته است. 

بررسی های ما در جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی نشان می دهد اگر اقدامات مجلس هفتم شورای اسلامی در جریان بررسی و تصویب لایحه برنامه چهارم توسعه و ارائه طرح هایی چون تثبیت 9 قلم کالای دولتی، کاهش نرخ سود بانکی و . . . نبود، مشخص نبود که چه سرنوشتی در انتظار اقتصاد کشور و از جمله وضعیت اقشار آسیب پذیر و تورم می بود. نتیجه این امر کاهش نرخ رسمی تورم و کاهش نرخ سود بانکی از 22 درصد به 14 درصد بوده است. 

در ادامه این بیانیه باطرح ادعای  تلاش اصلاح طلبان برای تخریب چهره دولت و اصولگرایان آمده است: پیروزی اصولگرایان در چند انتخابات گذشته و شکست سنگین جبهه دوم خرداد در انتخابات نهم ریاست جمهوری شوک عظیمی را متوجه این جبهه سیاسی کرد. این هزیمت برای دوم خرداد که به همراهی کارگزاران، حداقل 16 سال بر مسند امور بودند، آنان را بر آن داشت که به جای تحلیل درست و عبرت آموزی از انتخابات و تصحیح خطاهای گذشته به طراحی برنامه ای برای عدم موفقیت دولت نهم و اصولگرایان دست به کار شوند. 

عملکرد جبهه دوم خرداد از آغاز سال 1385 نشان می دهد این جبهه سیاسی بنا دارد علاوه بر آنکه بر مطالبات مردم بیفزاید، برخی نواقص دولت نهم را برجسته سازی نموده، خدمات انجام شده را کوچک و حقیر بنمایاند. 

از طرف دیگر افراطیون دوم خرداد، عقبه حمایتی دولت نهم که همانا جریان اصولگراست را نیز مورد هدف قرار داده و اختلاف و تشتت را در جریان اصیل اصولگرایان دنبال می کنند. جبهه دوم خرداد که بزرگترین تهدید برای خود را « وحدت و انسجام اصولگرایان» می داند تلاش سازمان یافته ای را برای ایجاد اختلاف و دامن زدن به شکاف میان اصولگرایان از ماه ها قبل آغاز نموده است. 

این اقدام با جدیت و شتاب در سال 85 با ایجاد تقابل و صف آرایی میان مجلس و دولت، شورای اسلامی شهر تهران با شهرداری، برخی لایه های اصولگرایان با دولت و . . . . دنبال خواهد شد. 

در هر صورت تذکر این نکته ضروری است که جبهه دوم خرداد با هجمه به دولت نهم و اصولگرایان، با هدف گیری انتخابات سوم شوراها، سال 85 را سال « بازگشت به قدرت» می داند. 
این نکته ای است که نبایستی از آن غفلت شود چرا که تداوم نهضت خدمت رسانی به مردم را دچار اختلال جدی خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین