کد خبر: ۵۱۳۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵

حذف سردردهای مزمن با نوشیدن آب/ میزان رشد عضله چقدر است؟/ چگونه از حساسیت فصلی فرار کنیم؟

میانگین رشد عضلات در افراد نشان می‌دهد با انجام فعالیت‌های ورزشی به طور مستمر به مدت ۶ ماه، شاهد حدود ۲ تا ۵ کیلوگرم عضله سازی بدن خواهیم بود.
آفتاب‌‌نیوز :
استفراغ از حالات ناخوشایندی است که انسان در طول عمر خود، آن‌را تجربه می‌کند؛ معمولا افراد پس از استفراغ ترجیح می‌دهند استراحت کنند، احساس بی میلی و بی اشتهایی همیشه پس از استفراغ به سراغ افراد می‌آید؛ گاهی سردرد‌های شدیدی هم به دنبال استفراغ ایجاد می‌شود.

با این وجود پزشکان توصیه می‌کنند پس از استفراغ حتما به میزان کافی آب بنوشید؛ نوشیدن آب موجب هیدارته نگه داشتن بدن می‌شود؛ همچنین نوشیدن آب، سردرد‌های ناراحت کننده پس از استفراغ را هم از بین می‌برد؛ توصیه می شود که پس از استفراغ، مصرف وعده‌های غذایی سبک را دنبال کنید؛ خوراکی‌هایی که از میزان روغن و نمک کمی برخوردارند.

میزان رشد عضلات وابسته به عوامل ژنتیکی است

رشد عضله موضوعی است که بسیاری از ورزشکاران همیشه در طول تمرین‌های ورزشی خود به آن توجه می‌کنند؛ بساری این سوال را مطرح می‌کنند که رشد عضله چه قدر طول می‌کشد.

بهتر است بدانید که رشد عضله بسته به شرایط بدنی هر فرد، متفاوت است؛ عامل ژنتیکی تعیید کننده نوع و سرعت رشد عضلات است؛ با این وجود میانگین رشد عضلات در افراد نشان می‌دهد با انجام فعالیت‌های ورزشی به طور مستمر به مدت ۶ ماه، شاهد حدود ۲ تا ۵ کیلوگرم عضله سازی بدن خواهیم بود؛ این میزان افزایش حجم عضلات پس از گذشت یک سال می‌تواند تا ۱۱ کیلوگرم هم افزایش یابد.

در مصرف کافئین زیاده‌روی نکنید 

محققان دریافته اند که مصرف بیش از اندازه کافئین، در طولانی مدت میزان سردرد‌های نامنظم و فشار خون را افزایش می‌دهد.

گرچه هنوز تحقیقات علمی رابطه‌ای میان سردرد و افزایش فشار خون پیدا نکرده‌اند؛ عده‌ای معتقدند علت این سردرد‌ها افزایش فشار خون است؛ به هر حال بهتر است در مصرف کافئین زیاده روی نکنید؛ از سوی دیگر حذف این ماده غذایی هم توصیه نمی‌شود؛ مخصوصا برای افرادی که تاکنون وابستگی شدیدی به کافئین داشتند، کاهش شدید میزان مصرف کافئین با سردرد همراه خواهد بود.

افزایش خطر ابتلا به سرطان با کمبود این ویتامین

کمبود ویتامین D برای بدن انسان مشکلات زیادی را به همراه می‌آورد که نرمی و پوکی استخوان از شایع‌ترین این مشکلات هستند.

تحقیقات نشان داده است که کمبود ویتامین D باعث بالارفتن خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان و افزایش احتمال ابتلا به سرطان پروستات در مردان می‌شود؛ معمولا با کمبود این ویتامین، قرص‌های مکمل ویتامین D. تجویز می‌شود؛ مکمل‌های ویتامین D را معمولا باید هفته‌ای یک بار مصرف کرد و طول مدت درمان آن هم حدود چهار ماه خواهد بود.

روش مقابله با حساسیت‌های فصلی 

برخی از افراد با شروع فصل بهار دچار حساسیت‌های فصلی می‌شوند که مشکلاتی را به همراه دارد؛ حساسیت‌های فصلی شبیه بیماری سرماخوردگی است و معمولا با سردرد، بی حالی، کوفتگی بدن و آبریزش بینی همراه است؛ خستگی شدید و کوفتگی در برخی از افراد مبتلا به حساسیت‌های فصلی به درد شدید مفاصل منجر می‌شود.

توصیه می‌شود این افراد هنگام مواجهه با حساسیت‌های فصلی سعی کنند محیط اطراف را همیشه مرطوب نگه دارند؛ استفاده از دستگاه‌های بخور نقش مهمی در جلوگیری از حساسیت‌های فصلی و کاهش اثرات آن دارد.

ورزش اثر داروی رانولازین را کاهش می دهد

به تازگی محققان دریافته اند که ورزش کردن وفعالیت‌های شدید ورزشی تاثیر داروی رانولازین را به شدت کاهش می‌دهد.

داروی رانولازین برای بیماران قلبی است و بیشتر در مواردی تجویز می‌شود که فرد دچار اختلال در ضربان قلب باشد؛ تنظیم ضربان قلب و بهبود جریان خون از تاثیرات مثبت این دارو است.

منبع: باشگاه خبرنگاران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین