کد خبر: ۶۱۹۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

پیشگیری از آلزایمر با سبک زندگی سالم

پزشک متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سبک زندگی سالم روشی مؤثر در پیشگیری از آلزایمر است.
پیشگیری از آلزایمر با سبک زندگی سالم
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر مهدیه وردی پور کنترل فاکتورهای خطر عروقی و فعالیت های ذهنی و مغزی را از دیگر روش های موثر در پیشگیری از آلزایمر اعلام کرد.

وی افزود: آلزایمر نوعی بیماری دژنراتیو پیشرونده است که افزایش سن، جزو مهم ترین عوامل خطر آن به شمار می رود.

وی به علایم هشدار دهنده آلزایمر اشاره کرد و ادامه داد: از دست دادن حافظه، اختلال در تکلم، سردرگمی در زمان و مکان، کاهش و ضعف در استدلال، جا به جا گذاشتن اجسام، تغییر در خلق و‌ خو و رفتارهای فرد، اختلال در درک تصاویر و تشخیص اندازه فاصله ها، کناره گیری از جمع و... جزو علایم هشدار دهنده آلزایمر است.

وردی پور تصریح کرد: مبتلایان به آلزایمر در انجام کارهای روزمره با مشکل مواجه می شوند و بسیاری از مهارت های خود را از دست می دهند.

وی با بیان اینکه مبتلایان به این بیماری، در ادای کلمات و تلفظ ها و... دچار مشکلات عدیده ای می شوند، اظهارکرد: به طور معمول مبتلایان به آلزایمر از جمع کناره گیری می کنند که این علامت یکی از علایم هشدار دهنده به شمار می رود.

این پزشک متخصص توضیح داد: به منظور پیروی از سبک زندگی سالم، میزان خواب کافی (شش۶ تا ۹ ساعت)، تغذیه مناسب، مصرف میوه و سبزی های تازه ، پرهیز از استعمال دخانیات و... توصیه می شود.

وی خاطرنشان کرد: چربی و فشارخون بالا، چاقی، مصرف دخانیات و دیابت جزو فاکتورهای خطر ابتلا به آلزایمر هستند که کنترل آن ها به منظور پیشگیری از عواقب جبران ناپذیر بیماری ضروری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین