کد خبر: ۶۳۵۲۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

بازی تازه با ظریف: چه کسی قدس را از ارث پدرش به اسرائیل بخشید؟

گزارش خبرگزاری دولت خودگردان فلسطین و خبرگزاری تسنیم از گفت‌‎وگوی وزیر امور خارجه کشورمان با محمود عباس، باعث تلقی به رسمیت شناختن تقسیم قدس ازسوی ظریف شده، در حالی که بررسی دقیق موضوع، نتایج دیگری به دست می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

اخیرا وزیر امور خارجه ایران بعد از گفت‌وگو با سران گروه‌های حماس و جهاد اسلامی، با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز مکالمه تلفنی داشت. این در حالی است که معامله قرن ترامپ این روزها موضع او را نیز به جریان مقاومت نزدیک کرده است.

پیامد این گفت‌وگو، خبرگزاری فلسطینی وفا، وابسته به دولت خودگردان فلسطین، گزارشی از این مکالمه منتشر کرد و در نقل غیرمستقیم سخنان ظریف مبنی بر مخالفت با معامله قرن و لزوم تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس، از ادبیات مرسوم تشکیلات خودگردان استفاده و به جای قدس، قدس شرقی را به کار برد.

بازی تازه با ظریف: چه کسی قدس را از ارث پدرش به اسرائیل بخشید؟

این خبر بعد از چند ساعت در خبرگزاری تسنیم، وابسته به یکی از نهادها به فارسی و انگلیسی ترجمه شد و بدون ذکر منبع اصلی، کلمه قدس شرقی را نیز به همین عنوان آورد.

بازی تازه با ظریف: چه کسی قدس را از ارث پدرش به اسرائیل بخشید؟

این اقدام خبرگزاری مذکور که ناشی از کم‌دقتی در نحوه برگردان و منبع‌نگاری است، مورد توجه برخی همفکران آن قرار گرفت و ظریف را به بخشیدن نیمی از قدس به اسرائیل متهم کردند.

یکی از فعالان رسانه‌ای منتسب به قالیباف نیز با بیان این که امیدوارم ظریف این موضع شرم‌آور را اصلاح کند، ادامه داد: «وگرنه باید طور دیگری با او برخورد کنیم.»

بازی تازه با ظریف: چه کسی قدس را از ارث پدرش به اسرائیل بخشید؟

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه هم ظهر امروز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «دکتر ظریف در گفت‌وگوی تلفنی با آقای محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از عبارت قدس شریف استفاده کردند نه "قدس شرقی"!»

وی ادامه داد: به برخی دوستان و برادرانم در داخل توصیه می‌کنم قدری در زمین خودمان بازی کنید نه زمینی که برای شما طراحی می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
3
5
واقعا مهم است كه شرقي باشد يا شريف
لیلا
|
United States of America
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
0
می دانید من جای دکتر ظریف بودم در مقابل اینهمه قدرنشناسی چکار می کردم؟
استعفا می دادم.
کل جهان علیه ما شده و ایشان با. یپلماسی بالایی که دارند درحال جنگیدن برای ایران است.عده ای به جای حمایت و قدردانی ،در کمین فرصتی برای ایراد گیری از ایشان هستند.
بگذارید کارشان را بکنند و ببینند در این شرایط تحریم چکار باید بکنند.
Naser
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
0
0
اون یارو کیه که میخواد برخورد کنه .... برخورد کنی. ایشون وزیر خارجه هستن اگرم گفته باشن حتما صلاحی توش بوده ....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین