کد خبر: ۶۴۹۲۳۵
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

بیماران کرونایی در بیمارستان‌های دولتی چقدر پرداخت می‌کنند؟

معاون کل وزارت بهداشت گفت: هزینه‌ای که در بیمارستان دولتی از هر بیمار کرونایی گرفته می‌شود، ۱۸۳ هزار تومان است.
آفتاب‌‌نیوز :

ایرج حریرچی بعدازظهر پنجشنبه جلسه مدیریت بیماری کرونا، با اشاره به اهمیت انجام اقدامات پژوهشی ویژه بیماری کرونا، اظهار کرد: در حوزه درمان اقدامات مهمی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از مردم در برابر این ویروس محافظت شود، گفت: مهم‌ترین اقدامی که باید انجام شود در مرحله نخست پیشگیری و سپس کنترل این بیماری است.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به هزینه‌های درمان بیماری کرونا، گفت: هزینه‌ای که در بیمارستان دولتی از هر بیمار کرونایی گرفته می‌شود، ۱۸۳ هزار تومان است در حالی‌که بیمارستان برای تأمین اقلام بهداشتی برای هر بیمار که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است، ۷۰۰ هزار تومان هزینه می‌کند.

بیماران کرونایی در بیمارستان‌های دولتی چقدر پرداخت می‌کنند؟

حریرچی با اشاره به اهمیت شناسایی بیماران کرونایی، گفت: در استان البرز با جمعیت بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر باید روزانه یک‌هزار و ۵۰۰ تست تشخیصی کرونا انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه مدیریت بیماری کرونا استان‌های فارس و کهگیلویه و بویر احمد موفق عمل کرده‌اند(جالب اینکه در این دو استان بیماران کرونا در حال افزایش است) گفت: روزانه در فارس یک‌هزار و ۷۷۰ تست و در کهگیلویه و بویر احمد ۳۵۰ تست انجام می‌شود. نیاز روزانه استان‌های فارس و کهکیلویه و بویر احمد ۴۵ تست است و مابقی تست‌ها را برای استان‌های همجوار انجام می‌دهند. ظرفیت بیماریابی و انجام تست در استان البرز باید بالا برود و تماس افراد مبتلا با دیگر افراد در این استان باید کنترل شود.

وی با تاکید بر اینکه ۱۵ درصد تست کرونای افرادی عادی در کشور مثبت بوده است، گفت: با تدابیر انجام شده و به رغم تحریم‌ها توانستیم بحران کرونا را به خوبی مدیریت کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه کرونا بیماری ویروسی است که تاکنون واکسنی برای آن تولید نشده است، گفت: با وجود روند کاهشی باید مراقبت بیشتری داشته باشیم تا سیر صعودی ابتلاء دوباره برنگردد.

اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی جدی گرفته شود

حریرچی با تاکید بر اینکه تا اطلاع ثانوی باید رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی انجام شود، گفت: ظرفیت سالانه تولید واکسن آنفولانزا در دنیا ۱۵۰ میلیون دز است در خوشبینانه ترین حالت ممکن این ظرفیت می‌تواند به ۲۵۰ میلیون دز برسد حال تصور کنید برای بیماری کرونا هنوز واکسنی تولید نشده است.

وی در بخش دیگری با اشاره به وجود یک میلیون راننده تاکسی‌های اینترنتی در کشور که از این طریق امرارمعاش می‌کنند و نمی‌توانند سرکار نروند، افزود: حدود ۶۰ درصد فروشگاه‌ها در کشور استیجاری است و نیاز به کار روزانه دارند، پس باید اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی جدی گرفته شود.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به پیش بینی ۱۹ هزار تلفات کرونا در کشور، گفت: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده رقم تلفات پایین است.

حریرچی با اشاره به ابتلای چند ماهیگیر در جنوب کشور و انتقال بیماری به خانواده‌های خود، گفت: در جمع ۹۰ نفر مبتلا شدند اگر این موضوع مدیریت نمی‌شد ممکن بود کل شهر مبتلا شوند.

وی با اشاره به اینکه کاهش آمار بستری و مرگ و میر در استان البرز قابل تقدیر است، گفت: اما این استان جمعیت کارگری و به ویژه کارگران روزمزد زیادی دارد که نمی‌توانند کار خود را تعطیل کنند، باید در این خصوص فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی جدی تر گرفته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین