کد خبر: ۶۴۹۳۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

با این دمنوش‌ها، قند خون خود را در ماه رمضان تنظیم کنید

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: در ماه رمضان میزان قند خون دچار تغییرات بسیاری می‌شود، بنابراین مصرف دمنوش‌هایی مانند ختمی خبازی و ریحان می‌تواند قند خون را تنظیم کند و از فشارهای روزه کم کند.
با این دمنوش‌ها، قند خون خود را در ماه رمضان تنظیم کنید
آفتاب‌‌نیوز :

سکینه کهنسال واجارگاه اظهار کرد: گیاهان دارویی سال‌های زیادی در فرهنگ ایران و ایرانی بوده و این گیاهان همواره در آشپزخانه‌های اکثر ایرانی‌ها وجود داشته و مردم از خواص بی نظیر آن‌ها استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه دمنوش‌ها به عنوان دم‌کرده و عصاره گیاهان قلمداد می‌شوند، افزود: دمنوش‌ها همان جوشانده‌های مادربزرگ‌ها است که برای بیماری یا پیشگیری مطلوب هستند.

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دمنوش‌ها طعم بی نظیری دارند و علاوه بر رفع بیماری، روح انسان را جلا می‌دهند، تصریح کرد: در ماه رمضان میزان قند خون دچار تغییرات بسیاری می‌شود؛ بنابراین مصرف دمنوش‌هایی مانند ختمی خبازی و ریحان می‌تواند قند خون را تنظیم کند و از فشارهای روزه کم کند.

کهنسال واجارگاه با اشاره به اینکه ختمی خبازی گیاهی علفی است که گل‌های آن بنفش رنگ و کوچک هستند، اظهار کرد: دمنوش این گیاه برای عفونت‌های مثانه مناسب و برطرف‌کننده تورم دهان و گلو بوده و برای باز کردن انسداد مجاری کبد و تنظیم قند خون کاربرد دارد.

نکات احتیاطی مصرف

وی بیان کرد: افرادی که سابقه آلرژی به گیاهان دارویی دارند باید در مصرف پنیرک احتیاط کنند و همچنین بیماران دیابتی و افرادی که به تغییرات قند خون حساسیت نشان می‌دهند، باید با احتیاط این دمنوش را مصرف کنند.

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: یک قاشق غذاخوری از این گیاه را باید در یک قوری ریخته و آب با دمای ۸۰ درجه سانتی‌گراد (برای تهیه شربت در آب سرد بریزند) را به آن اضافه کرده و اجازه دهید که به مدت 8 دقیقه دم بکشد.

دمنوش برگ‌های ریحان

کهنسال واجارگاه ادامه داد: دمنوش گیاه ریحان دارای خواص بی‌شماری است که ما پیشنهاد می‌کنیم‌ افراد روزه‌دار این دمنوش را جایگزین چای سیاه در سحرهای ماه رمضان کنند.

وی بیان کرد: این دمنوش مفرح و آرامش بخش، برطرف‌کننده گلو درد، ضد دل پیچه و مناسب برای نوسانات قند خون است.

عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تصریح کرد: چند برگ خشک شده ریحان را در یک قوری بریزید و آب با درجه ۸۰ را به آن اضافه کنید تا به مدت ۴ الی ۵ دقیقه دم بکشد. می‌توانید مقداری عسل برای شیرین شدن به آن اضافه کنید.

کهنسال واجارگاه یادآور شد: بذرهای گیاه ریحان نیز می‌تواند با کاربرد رفع عطش در هنگام سحرهای ماه رمضان دم شده و میل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
0
ریحان باعث کاهش م.... در مردان میشود........
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین