کد خبر: ۸۲۲۱۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹
رئیسی گفته "سفره مردم را به دلار گره نمی‌زنیم"!

آمارسازی و ارائه اطلاعات غلط به مردم توسط رئیسی در تلویزیون!

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور با حضور در تلویزیون، ضمن تشریح وضعیت اقتصادی کشور، آمارهای غلط و تکراری به مردم ارائه داد.
آمارسازی و ارائه اطلاعات غلط به مردم توسط رئیسی در تلویزیون!
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رییسی امشب در گفت و گوی تلویزیونی با مردم با بیان اینکه امام (ره) برای همه ما الهام بخش است، گفت: امام (ره) یک شخصیت الهی و انقلابی بودو تا آخر عمر روحیه انقلابی خود را حفظ کرد. ایشان دین را احیاء کرد و حق بزرگی بر ما دارند.

وی با یادآوری اینکه گفتمان امام (ره) گفتمان عدالت خواهی، ستیز با فساد، استقلال، ازادی است، گفت: امام به پیشرفت کشور در پرتو عدالت اجتماعی می‌اندیشید. دولت ما همین گفتمان را دنبال می‌کند. ما موظفیم گفتمان امام (ره) و رهبری را اجرا کنیم؛ یعنی پیشرفت با عدالت اجتماعی و اقتصادی. ما گفتمان انقلاب را برش نمی‌زنیم و قسمتی از آن را انتخاب نمی‌کنیم.

رییس جمهور در ادامه سخنانش به مساله گرانی پرداخت و درباره افزایش قیمت اجناس از جمله مواد غذایی در ماه‌های اخیر اظهار کرد: معیشت یکی از مسایل محوری و مهم دولت است. در آغاز دولت، ۷۰۰ خانوار به خاطر کرونا داغدار می‌شدند که شرایط متفاوت شد و الان وضعیت صفر درباره تلفات داریم. با کسری بودجه مواجه بودیم که با افزایش درآمد واقعی بدون چاپ پول و استقراض از بانک مرکزی، تلاش کردیم شرایط را تغییر دهیم. نزدیک۶۰ درصد تورم داشتیم که اکنون به۴۰ درصد رسیده است. وی ادامه داد: در زمینه کنترل تورم ما با مشکلات جهانی و منطقه‌ای مواجه شدیم، ولی در شش ماه اول دولت، کنترل تورم شد، با توجه به الزام قانونی برای عادلانه ساری یارانه‌ها و حذف ارز۴۲۰۰ تومانی، وضعیت تورمی ناشی از اصلاح اقتصادی، مشکلاتی درست کرد که تلاش شد با پرداخت یارانه‌های دولت این وضعیت تا حدودی جبران شود و ثبات اقتصاددی ایجاد شود.

اظهارات رئیسی در خصوص نرخ تورم ۶۰ درصدی در زمان تحویل گرفتن دولت در حالی است که بار‌ها این ادعای رئیسی رد شده بود. 

همچنین براساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار، نرخ تورم در دی ماه به بالای ۵۱ درصد رسیده است و معلوم نیست چرا رئیسی همچنان بر کاهش ۲۰ درصدی تورم تاکید دارد.

سفره مردم را به دلار گره نمی‌زنیم

در حالی که نرخ ارز و سکه در دولت رئیسی به شدت افزایش یافته و رکوردهای تاریخی ثبت کرده است، رئیسی با اشاره به داشتن ذخایر ارزی خوب و قابل اطمینان، گفت: در این سال‌ها بسیاری از اقلام سفره مردم را دلاریزه کرده‌اند و تلاش می‌کنیم وابستگی برخی اقلام اساسی به دلار را کم کنیم تا تغییر قیمت دلار در سفره مردم تاثیری نداشته باشد. خواسته مردم درمورد ثبات قیمت‌ها کاملا منطقی است. بعد از گرانی کالا‌ها قبل از همه ما رنج می‌بریم؛ چیزی که باعث رنج مردم است باعث رنج دولت هم می‌شود.

رئیسی با اشاره به تلاش دولت برایی رساندن قیمت ارز بازار آزاد به بازار نیمایی توضیح داد: ارز همه صادرکنندگان باید زیر نظر بانک مرکزی باشد.

او مدعی شد که کسری بودجه سال گذشته از طریق درآمد‌های نفتی پرداخت شده است. دولت تلاش جدی کرده است که در سال ۱۴۰۱ دچار کسری بودجه نشود.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به کاهش آمار بیکاری و توفیق دولت در دستیابی به اشتغال‌زایی یک میلیون نفری در سال تأکید کرد: روزی که ما دولت را تحویل گرفتیم آمار بیکاری ۸.۹ درصد بود و امروز ۸.۲ درصد است. درصد بیکاری به‌ویژه در ۱۱ استان کشور کاهشی شده است.

رئیسی در حالی مدعی ایجاد یک ملیون شغل شده است که گزارش مرکز آمار در خصوص نیروی کار در فصل پائیز، این ادعای رئیسی را رد کرده است. مرکز آمار تعداد اشتغال‌های ایجاد شده در پاییز امسال نسبت به پاییز سال قبل را ۵۳۵ هزار نفراعلام کرده بود.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه امروز یک سال و چند ماه از شروع دولت می‌گذرد اشاره کرد: پرداخت حقوق یک روز هم به تاخیر نیفتاد. یارانه‌ها اصلاح شد. نظام رتبه‌بندی معلمان به اجرا رسید. افزایش حقوق بازنشستگان و اصلاح تعرفه‌های پرستاری اتفاقاتی بود که در این دولت افتاد. افزایش درآمد‌های مالیاتی و فروش نفت منبع پرداخت همین‌ها بود.

بر اساس اعلام رئیسی قبل از این دولت رشد اقتصادی ۰.۴ درصد بود، اما در پاییز ۱۴۰۱ این رشد به بیش از سه درصد رسید.

این ادعای رئیسی نیز واقعیت ندارد و براساس گزارش ها رشد اقتصادی در دولت رئیسی نسبت به دولت قبل (از ٦/٧ درصد به ٢/٣ درصد) کاهش یافته است.

قاچاق عامل افزایش قیمت کالاها

در حالی که پیش از این دولت به بهانه جلوگیری و وعده کاهش قاچاق، کالاها را گران کرده بود، حالا رئیس دولت در پاسخ به دلیل افزایش قیمت کالا‌های اساسی گفت: وضعیت و شرایط موجود برای دولت و ملت قابل قبول نیست و دولت درحال پیگیری و رفع موانع موجود است. متاسفانه در سال‌های اخیر سفره مردم به نرخ دلار وابسته شده است، این اتفاق مثبتی نیست و دولت در حال تلاش برای تغییر بنیاد این مساله است.  بخشی از افزایش قیمت کالا‌ها به علت قاچاق کالا‌ها به خارج از کشور است. دلیل دیگر خودداری از عرضه توسط تولیدکنندگان به دلیل نوسانات قیمت ارز است. قیمت نهاده‌های دامی که وارداتی است، به دلار ارتباط دارد که این اشکالی در نظام اقتصادی ماست. بدین ترتیب قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای دلار ملاک همه خواهد بود.

رئیسی در پاسخ به این سوال که اگر به اندازه پیش از تحریم‌ها نفت می‌فروشیم و پول آن نیز وارد کشور می‌شود، چرا دلار رو به گرانی است؟ پاسخ داد: «اغتشاشات» هم کسب‌وکار مردم را دچار مشکل کرد و هم علامت نااطمینانی به بازار داد که در بالارفتن قیمت دلار تاثیر داشت. البته تنها دلیل این نیست، ولی قطعا یکی از جهات موثر بود. اگر کار تجارت همه با همین قیمت انجام شود، ثبات در بازار‌ها ایجاد می‌شود. افزایش قیمت‌ها مثلا در گوشت قرمز به خاطر قاچاق کالا به کشور‌های هم‌جوار است و بخشی از آن به خاطر عدم عرضه است. یعنی به دلیل تورم انتظاری، دام نگه داشته می‌شود و دامداران دام خود را برای افزایش قیمت عرضه نمی‌کنند.

رئیسی درباره کاهش فساد اقتصادی و اداری در کشور گفت: به مردم اطمینان می‌دهم که شرط همکاری با بنده داشتن روحیه ضد فساد و فسادستیزی است. دولت به هیچ عنوان فساد را نخواهد پذیرفت و هر جا از وجود فساد با خبر شود به رفع آن اقدام خواهد کرد.

اینترنت محیط زیست مردم است!

رئیسی در پاسخ به تداوم اخلال در اینترنت اعلام کرد: اینترنت به عبارتی محیط زیست مردم است. عدم اخلال در ارتباطات اینترنتی مورد تاکید دولت قرار دارد. پلتفرم‌های خارجی بستری برای ایجاد ناامنی شده بودند. این محیط باید محیطی آرامش‌بخش و تسهیل‌گر امور مردم باشد. ما معتقدیم همان‌گونه که پلتفرم‌های خارجی در کشور‌های اروپایی نسبت به اتفاقات در این پلتفرم‌ها پاسخگوست، باید در کشور ما نیز پاسخگو باشند و تا زمانی که پاسخگوی موارد قانونی کشور ما نباشند، محدودیت برطرف نخواهد شد. وزارت ارتباطات هم تلاش خودشان را در جایگزینی پلتفرم‌های داخلی انجام دادند.

وعده ساخت ۴ میلیون مسکن پابرجاست

رئسی با اشاره به وعده ساخت چهار میلیون مسکن طی چهار سال فعالیت دولت خاطرنشان کرد: وعده دولت در ساخت سالانه یک میلیون مسکن باقی است و در این مسیر مردم، دستگاه‌ها و انبوه‌سازان یاری‌گر دولت خواهند بود.

بر اساس اعلام او در برخی مناطق دولت اعطای زمین، تسهیلات و ساخت را راسأ انجام می‌دهد. در برخی مناطق دولت تعاونی‌ها را با اعطای زمین و تسهیلات تقویت می‌کند و در موارد خودمالکی دولت با اعطای تسهیلات نقش خود را در تولید مسکن ایفا می‌کند.

حجاب قانون است

رئیس دولت سیزدهم به مسأله حجاب هم ورود پیدا کرد و گفت: در بحث حجاب، اولین نکته این است که حجاب دستور اسلام است و قانون کشور، زنان و دختران کشور ما مسلمان و پایبند به قانون و نظام و ارزش‌ها هستند. نگاه دولت در قضیه حجاب، یه نگاه فرهنگی و اجتماعی است.بخش فرهنگی و اجتماعی قرارگاه عفاف و حجاب از نظر ما باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل شود. دولت مساله عفاف و حجاب را از این جنس می‌داند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
4
105
سیستم پویولیستی همین هست کاری هم نمیتوان کرد .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین