کد خبر: ۸۳۲۴۸۶
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶

نجات جان ۱۲ نفر گردشگر دریایی در بندر لنگه

مدیر بنادر غرب هرمزگان ضمن اعلام این خبر گفت: ۱۲ نفر گردشگر دریایی و قایق آن‌ها به دلیل نقص فنی و عدم توجه به شرایط و نامساعد بودن هوا توسط ناجی ۱۱ و قایق همیار ناجی در سواحل بندر لنگه نجات یافتند.
نجات جان ۱۲ نفر گردشگر دریایی در بندر لنگه
آفتاب‌‌نیوز :

مرتضی سالاری صبح امروز (۱۳ فروردین ماه) ضمن اعلام این خبر گفت: یک فروند قایق تفریحی که حامل ۱۲ سرنشین بود، بدلیل عدم توجه به شرایط نامساعد جوی و هشدارهای صادر شده از سوی سازمان بنادر و هواشناسی و از کار افتادن موتور قایق در دریا سرگردان بودند که بلافاصله پس از اعلام پیام اضطرار به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی بنادر غرب استان هرمزگان، شناورهای جستجو و نجات و همیار ناجی که به منظور حفظ ایمنی در بنادر غرب استان هرمزگان مستقر شده اند به محل اعزام شدند و تمامی سرنشینان قایق را از خطر غرق شدگی و مرگ نجات دادند.

سالاری افزود: علیرغم هشدارهای داده شده مبنی بر عدم تردد شناورها، متاسفانه بعضی از قایق ها و شناورها رعایت موضوعات ایمنی و هشدارها را نادیده گرفته و جان خود و گردشگران را به خطر می اندازند و با توجه به این موضوع مالک و ناخدای قایق جهت سیر مراحل قانونی به مقامات ذیصلاح تحویل گردیدند.

وی یادآور شد: در طول ایام نوروز ۱۴۰۲ در راستای ایجاد ایمنی بیشتر با تلاش شبانه روزی مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی بنادر غرب استان‌هرمزگان و با استفاده از تجهیزات مخابراتی مدرن و شناورهای جستجو و نجات تمامی منطقه غرب استان هرمزگان تحت نظارت و پوشش قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا؛ کلیه اطلاعات در خصوص باز بودن مسیرها و فعالیت بنادر مسافری از سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۱۹۸۳۶۹۲ با ارسال عدد ۱ و ۲ و در بنادر تجاری از برج کنترل بنادر استعلام و در صورت بروز هر گونه سوانح دریایی و یا درخواست کمک با سامانه ۲۴ ساعته ۱۵۵۰ تماس و یا از طریق کانال اضطرار دریایی ۱۶vhf ارتباط رادیویی بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین