کد خبر: ۸۴۰۹۳۳
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹

ماجرای کدورت آب برخی از مناطق شهرکرد چه بود؟

برخی از شهروندان شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری در هفته گذشته اعلام کردند که آب شرب لوله‌کشی منازل آنها کر است و در فضای مجازی نیز عکس‌ها و فیلم‌هایی از آن را منتشر کرده بودند.
ماجرای کدورت آب برخی از مناطق شهرکرد چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: در حالی‌که از ۲۵ اردی‌بهشت به سبب ذوب برف، آب چشمه کوهرنگ دچار کدورت شدت اما در حال حاضر از غلظت آن کاسته شده و خللی در آبرسانی به شهروندان ایجاد نشده است.

فرشاد متقی افزود: کدورت آب چشمه کوهرنگ اگر چه تا حدی کیفیت ظاهری آب شرب مردم را تحت تاثیر قرار داده است اما از نظر سلامت و بهداشتی بودن هیچ مشکلی ندارد و مردم نسبت به مصرف آن نگرانی نداشته باشند.طی روزهای اخیر به سبب ذوب برف در محل چشمه کوهرنگ، آب انتقالی به شهرکرد با کدورت روبرو شد اما با رقیق‌سازی آب و ترکیب آن با آب تعدادی چاه و با استفاده از تصفیه‌خانه سامان این کدورت تا حد زیادی برطرف شده است و خللی در آبرسانی به مردم شهر شکل نگرفته است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برخی محلات شهرکرد با کدورت آب روبرو است و این مشکل در تمامی نقاط شهر وجود ندارد، تصریح کرد: چنانچه در نقاطی از شهر کدورت آب افزایش پیدا کرد مردم می‌توانند با تماس با شماره ۱۲۲ موضوع را اطلاع دهند تا با حضور کارشناسان در محل و سنجش میزان کدورت آب توصیه‌های لازم به اهالی آن منطقه ارائه شود.

ضرورت بهره‌برداری از طرح آبرسانی برای نیمی جمعیت استان

یکی از نیازمندهای چهارمحال و بختیاری در بخش آب شرب پایدار ضرورت بهره‌برداری از طرح آبرسانی نیمی از جمعیت استان است که شهرکرد نیز از آن بهره‌مند می‌شود.

چندی پیش مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی کرد، مطالعات طرح جامع آب استان امسال نهایی و برای تصویب به وزارت نیرو ارسال شود.

دهم اردی‌بهشت‌ماه امسال، فردوس کریمی در نشست با خبرنگاران افزود: ساخت سد غدیر باباحیدر شهرستان فارسان با ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب حجم مخزن و ۴۵ کیلومتر خط انتقال از ۱۴ سال گذشته با هدف تامین آب پنج شهر و ۱۳ روستا آغاز شد و تا پایان سال‌جاری تکمیل و بهره‌برداری می‌‎شود.

کریمی افزود: خط انتقال آب آشامیدنی کوهرنگ به شهرکرد نیز یک خط انتقال از سد غدیر باباحیدر شهرستان فارسان می‌گیرد تا در زمان بحران، تامین آب آشامیدنی شهرکرد با مشکل مواجه نشود.

وی با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به نیمی از جمعیت استان تصریح کرد: خط انتقال و تاسیسات این طرح به طول ۱۱۸ کیلومتر برای تامین آب آشامیدنی ۴۵۶ هزار نفر از جمعیت چهارمحال و بختیاری است و این طرح ۱۳۷ کیلومتر خط انتقال فرعی دارد که تکمیل و بهره‌برداری می‌‎شود و به پنج تا ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

کریمی خاطرنشان کرد: مناقصه تصفیه‌خانه این طرح با ظرفیت ۱.۷ مترمکعب بر ثانیه و اعتبار یک‌هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال برگزار شده و در حال نصب تجهیزات است و در این طرح سه ایستگاه پمپاژ وجود دارد که در مجموع برای این طرح ۱۶ هزار میلیار ریال هزینه شده و کل طرح به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد رسیده است.

وی افزود: از این میزان ۱۴ هزار میلیارد ریال در ۲ سال اخیر جذب و هزینه شده است.

 شهرکرد ۸۲ هزار مشترک خانگی دارد و در مجموع شرکت آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد به ۱۲۰ هزار مشترک در این شهرستان خدمات‌رسانی می‌کند.

خط انتقال آب از کوهرنگ به شهرکرد آب شرب پنج شهر و ۳۴ روستا را تامین می‌کند و بخش زیادی از آب شرب شهر شهرکرد از چشمه کوهرنگ تامین می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین