کد خبر: ۹۱۸۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲
بخش های وسیعی از حاکمیت برای پیروزی جلیلی، وارد رقابت انتخاباتی شده اند

تخلف انتخاباتی / فتاح: پای سعید جلیلی ایستاده‌ایم + عکس

سید پرویز فتاح، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه پای کاندیدای اصلح یعنی دکتر جلیلی ایستاده‌ایم، گفت: اطمینان دارم با انتخاب آقا سعید راه حاج قاسم، راه شهدا، راه مدافعان حرم و راه مقاومت ادامه پیدا خواهد کرد./ در روزهای اخیر از بخش های وسیعی از حاکمیت وارد رقابت انتخاباتی شده اند تا سعید جلیلی پیروز انتخابات شود.
تخلف انتخاباتی / فتاح: پای سعید جلیلی ایستاده‌ایم + عکس
آفتاب‌‌نیوز :

سید پرویز فتاح عصر چهارشنبه ۱۳ تیرماه در اجتماع مردم تهران در مصلی امام خمینی (ره) که با حضور سعید جلیلی برگزار شد، اظهار داشت: به روح آیت الله رئیسی، به روح آل هاشم، به روح مالک رحمتی، به روح شهید امیرعبداللهیان و شهدای کادر پرواز و شهید موسوی درود می‌فرستیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ادامه داد: چند ساعت به پایان تبلیغات مجاز مانده و ساعت کاری نیست. به عنوان شخص خودم و یکی از ارادتمندان آقای جلیلی اعلام می‌کنم پای کاندیدای اصلح ایستاده‌ایم.

فتاح با اشاره به برگزاری آخرین مناظره تلویزیونی نامزدان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شب گذشته، افزود: جلیلی مخصوصا دیشب نشان داد که برنامه دارد. به عنوان یک کارشناس عرض می‌کنم و به عنوان کسی که سه حکم از طرف رهبر معظم انقلاب گرفته‌ام، همه بدانند که جلیلی برنامه دارد.

تخلف انتخاباتی / فتاح: پای سعید جلیلی ایستاده‌ایم!

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به تجارب مدیریتی خود در کمیته اماد امام خمینی و سازمان بهزیستی یادآور شد: جلیلی حامی مستضعفان و کارگران است و اطمینان دارم با حضور جلیلی مددجویان، کارگران و مستضعفان با امید به ایشان نگاه خواهند کرد. او بازمانده از راه جانبازان است و به فضل الهی با حضور جلیلی این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد.

فتاح در بخشی از سخنان خود به زبان آذری مردم را به رأی دادن به جلیلی دعوت کرد و گفت: یاشاسین آذربایجان؛ یاشاسین ایران.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)اضافه کرد: افتخار می‌کنیم که از دل نظام شخصی آمده که ساده و دارای اخلاص است. آنها از اخلاص و سادگی جلیلی می‌ترسند.

فتاح اظهار داشت: اعتقاد داریم که نصرت و پیروزی از آن خداوند است و به فضل الهی راه حزب الله، راه نظام اسلامی، راه رهبری عزیز و راه مقاومت و عزت با حضور جلیلی ادامه پیدا خواهد کرد.

 اجتماع هواداران جلیلی با حضور وی  عصر امروز چهارشنبه ۱۳ تیر ماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

جلیلی صبح امروز در هفدهمین سفر استانی خود به کرمانشاه رفت و پس از آن در میان مردم سنندج حضور یافت. امروز آخرین روز از تبلیغات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است و نامزدهای انتخابی تا قبل از ساعت ۸ صبح فردا پنجشنبه ۱۴ تیرماه فرصت تبلیغات  دارند و پس از آن هرگونه فعالیت تبلیغی مطابق قانون ممنوع است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم رفته است.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

این مساله در قانون اساسی پیش بینی شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که: «رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هر گاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رأی گرفته می‌شود.» طبق این اصل رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین