کد خبر: ۹۱۹۲۰۸
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳

ابوظبی امن‌ترین شهر جهان

از ۱۰ شهر برتر در شاخص ایمنی، شش شهر از منطقه GCC هستند. در فهرست ۳۱۱ شهر، ابوظبی از نظر شاخص ایمنی (۸۸.۲) بالاترین رتبه و در شاخص جرم و جنایت (۱۱.۸) پایین‌ترین رتبه را به خود اختصاص داده است.
ابوظبی امن‌ترین شهر جهان
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس به‌روزرسانی جدید شاخص جرم و جنایت، چندین شهر در خاورمیانه و خلیج فارس در میانامن‌ترین شهر‌های جهان قرار گرفته‌اند. گزارش «شاخص جرم و جنایت به تفکیک شهر ۲۰۲۴ میانه سال» توسط Numbeo ابوظبی، عجمان، دوحه، دبی، رأس الخیمه و عمان را در بین امن‌ترین شهر‌های جهان قرار می‌دهد.

رتبه شهر‌های حوزه خلیج فارس

از ۱۰ شهر برتر در شاخص ایمنی، شش شهر از منطقه GCC هستند.

ابوظبی در فهرست ۳۱۱ شهر، بالاترین رتبه را از نظر شاخص ایمنی (۸۸.۲) و پایین‌ترین رتبه در شاخص جرم و جنایت (۱۱.۸) را به خود اختصاص داده است. در رتبه دوم عجمان قرار دارد (۸۴.۲ در شاخص ایمنی و ۱۵.۸ در شاخص جرم) و دوحه سوم (۸۳.۹ و ۱۶.۱) است. پس از آن‌ها دبی در جایگاه پنجم (۸۳.۷ و ۱۶.۳)، رأس الخیمه در جایگاه ششم (۸۲.۳ و ۱۷.۷) و عمان در رتبه هفتم (۸۰.۶ و ۱۹.۴) قرار دارند.

ریاض (۷۴.۵ و ۲۵.۵) و جده (۷۳.۷ و ۲۶.۳) دو شهر عربستان سعودی در این فهرست هستند که به ترتیب در رتبه‌های ۳۵ و ۴۳ قرار دارند. شهر کویت با امتیاز شاخص ایمنی ۷۰.۲ و شاخص جرم و جنایت ۲۹.۸ در رتبه ۶۵ قرار گرفته است.

رتبه شهر‌های باقی جهان

تایپه با امتیاز شاخص ایمنی ۸۳.۷ و شاخص جرم و جنایت ۱۶.۳ رتبه چهارم را کسب کرده است. لاهه در رتبه هشتم (۷۹.۸ و ۲۰.۲) قرار دارد. مونیخ آلمان و تروندهایم نروژ ۱۰ رتبه برتر را تکمیل می‌کنند.

شاخص کیفیت زندگی

شهر‌های شورای همکاری خلیج فارس در نیمه سال ۲۰۲۴ در «شاخص کیفیت زندگی به تفکیک شهر ۲۰۲۴» نیز رتبه‌های بالایی را کسب کرده‌اند.

پیشتاز شهر‌های شورای همکاری خلیج فارس ابوظبی با امتیاز شاخص کیفیت زندگی ۱۹۲.۴ است که در رتبه هفدهم این لیست قرار دارد. دبی با امتیاز ۱۷۴.۱ در رده ۴۹ قرار دارد و درست زیر دوحه که دارای امتیاز ۱۷۴.۳ است در رتبه ۴۸ قرار دارد.

مسقط با امتیاز ۱۸۵.۴ در رتبه ۳۰ و کویت سیتی با امتیاز ۱۳۶.۲ در رتبه ۱۱۱ قرار دارند. ریاض و جده با امتیاز‌های ۱۶۷.۳ و ۱۶۵.۹ به ترتیب در رتبه‌های ۶۳ و ۶۴ قرار دارند.

در رتبه اول شاخص کیفیت زندگی، لاهه با امتیاز ۲۲۳.۸ قرار دارد و پس از آن لوکزامبورگ، آیندهوون و روتردام در هلند و زوریخ در سوئیس قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین