کد خبر: ۹۳۹۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱

هشدار وقوع یک سامانه جوی خطرناک در خلیج فارس

سازمان هواشناسی با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی از افزایش سرعت باد و ارتفاع امواج در خلیج فارس تا ۱.۸ متر خبر داد.
هشدار وقوع یک سامانه جوی خطرناک در خلیج فارس
آفتاب‌‌نیوز :

سازمان هواشناسی با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در روز جاری (دوشنبه، ۹ مهر ۱۴۰۳) نسبت به وقوع یک سامانه جوی خطرناک در دریای خلیج فارس هشدار داد. این هشدار نشان‌دهنده افزایش قابل توجه سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی و دور از ساحل است.

زمان آغاز این سامانه از امروز تا بعدازظهر چهارشنبه (۱۱ مهر ۱۴۰۳) خواهد بود. در این مدت، انتظار می‌رود که سرعت وزش باد در نواحی جنوب شرقی به حداکثر ۲۶ نات رسیده و ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی تا ۱.۸ متر و در مناطق دور از ساحل بیش از ۱.۸ متر افزایش یابد.

مناطق تحت تاثیر این سامانه شامل نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر خواهد بود. در روز سه‌شنبه (۱۰ مهر) این خطرات به‌ویژه در خلیج فارس بیشتر خواهد شد.

اثرات این شرایط جوی شامل خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی است. همچنین احتمال اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک، قایق‌های صیادی و شناور‌های نیمه سنگین وجود دارد.

علاوه بر این، خطر خسارت به کشتی‌ها و شناور‌های تجاری و ماهیگیری و آسیب به تاسیسات ساحلی نیز از دیگر عوارض این سامانه است. همچنین اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی به‌دلیل شرایط جوی پیش‌بینی شده است.

به همین منظور، سازمان هواشناسی به عموم مردم و به‌ویژه فعالان دریایی توصیه کرده است که از شنا و فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی خودداری کنند. همچنین تردد شناور‌های سبک باید محدود شده و تردد شناور‌های نیمه سنگین و سنگین نیز با احتیاط انجام شود. انتقال شناور‌های سبک به خشکی و مناطق امن و اتخاذ تمهیدات لازم جهت محدودیت در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و همچنین فعالیت‌های سکو‌های نفتی نیز ضروری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین