کد خبر: ۱۷۱۲۱۱
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱

دبیرکل جامعه بازار و اصناف: فساد مالی دوره احمدی‌نژاد در تاریخ ایران وجود داشته؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل جامعه بازار و اصناف می گوید: احمدی نژاد به جای آنکه به سوالات پاسخ دهد سوال طرح می کند.

احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه بازار و اصناف در گفتگو با آریا ،گفت:متاسفانه دولت نهم و دهم بیشترین قانون گریزی را داشته است. در واقع وقتی قانونی تصویب می شود باید از سوی قوه مجریه اجرا شود و اگر غیر از این عمل شود یعنی رئیس جمهور برخلاف سوگند خویش عمل کرده است.

این فعال سیاسی اظهار می دارد: رییس جمهور نباید به صورت فردی عمل کند زیرا در کشور ما خردجمعی حاکم است . حتی مقام معظم رهبری هم یک بازوی مشورتی چون مجمع تشخیص مصلحت نظام برای خود تدارک دیده اند لذا ما باید الگو بگیریم و از مشورت با دیگران استفاده کنیم.

دبیرکل جامعه بازار و اصناف تاکید می کند: دولت باید در برابر تمام معضلات پاسخگوی ملت باشد در حالی که ما می بینیم دولت امروز ما به جای آنکه به سوالات پاسخ دهد سوال مطرح می کند . در اکثر مصاحبه های رییس جمهور دیده می شود به جای آنکه ایشان به سوالات پاسخ دهند سوال طرح می کنند به عنوان مثال اگر از ایشان سوال شود که چرا وضعیت ارز اینگونه شده است می گوید: ما هم می گوییم بگویند چرا وضعیت ارز اینگونه شده است؟! بعد می بینیم برخی روزنامه ها اعلام می کنند یک گروه سیاسی باعث به هم ریختگی ارز شده است در حالیکه هیچ عقل سلیمی این مساله را نمی پذیرد.

وی ادامه می دهد: به عنوان مثال وقتی کلا 7 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در دست مردم است و از سوی دیگر متجاوز از 100 میلیارد دلار در اختیار دولت قرار دارد مگر می شود گروه یا جریانی بتواند اخلال ایجاد کند لذا اینها مسائل خلاف واقعیت است که مطرح می شود.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: در اینجا لازم است چند سوال مطرح کنم و البته رییس جمهور محترم به صورت آماری پاسخ مناسب بدهند.
1-ما معتقدیم در این دو دوره مقدار ارزی که در قبل نفت به دست آمده است تقریبا با کل 8 دوره دولت های قبلی برابری می کند با توجه به این وضعیت آیا باید وضعیت مردم بهتر شود یا بدتر؟

2-در این دو سال چه مسائلی پیش آمده که ارز از زیر هزار تومان به 2000 تا 2600 تومان بالا رفته است البته ما بحث تحریم ها را قبول داریم اما می خواهیم بدانیم بخش دیگر این مساله از کجا نشات می گیرد؟

3-با توجه به این مسائل سیاست هایی که در دولت فعلی به وقوع پیوسته است آیا به نفع اقشار ضعیف جامعه بوده یا به نفع ثروتمندان جامعه.

4-علت افسارگسیختگی تورم در سالهای اخیر چیست؟

5-آیا بداخلاقی ها و قانون گریزی در دولت های گذشته بیشتر وجود داشته یا در دولت فعلی ما شاهد این بداخلاقی ها و اتهام زدن ها بوده ایم.

6-آیا فساد مالی که در دو دوره اخیر انجام شده است در کل تاریخ ایران وجود داشته یا نداشته است؟ 

بنده به عنوان یک شهروند از رییس دولت می خواهم به این سوالات پاسخ دهند.

کریمی اصفهانی با تاکید بر این مطلب که مشکلات ما نشات گرفته از تصمیمات فردی است گفت: ما برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم سعی می کنیم همه این مسائل را در تایید مصادیق بررسی کنیم سپس حمایت خود را از کاندیدای مناسب اعلام می کنیم در واقع ما موافق رییس جمهوری هستیم که پاسخگوی مردم باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
0
0
اگرایشون خوش جواب بودند ما هم بجای 6تا 60 تا سؤال ازش می پرسیدیم ولی جوابی نداره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین